Forfatter Emne: FUSE  (Læst 1652 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lucky13

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 112
FUSE
« Dato: Maj 26, 2008, 08:52:52 pm »
Hvad kan der være galdt når sikringen går til starteren?
Den går ligeså snart der kommer størm på.
Kan det være et relæ der er gået??

Vi taler her om en vfr 400 (nc30) fra 91
« Senest Redigeret: Maj 26, 2008, 09:25:30 pm af Lucky13 »
SVT K4 t=touring
Honda vfr 400 (nc30) fra 1991.
Lille 125 kina crosser med palde.
Kava zx6rr 03 banejern.
http://www.facebook.com/home.php?#!/group.php?gid=69694430250&ref=ts

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: FUSE
« Svar #1 Dato: Maj 26, 2008, 09:32:36 pm »
naahh, nærmere overgang til stel, undervejs til starteren, eller i den.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Re: FUSE
« Svar #2 Dato: Maj 26, 2008, 11:32:55 pm »
Kan være en af spolerne i starteren er fucked så den trækker stel ja.. Prøv at tage ledningen til generatoren fra og mål modstanden til stel med et ohm meter, på både ledning og generator :)
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: FUSE
« Svar #3 Dato: Maj 27, 2008, 06:46:59 am »
Fjern styreledningen fra starteren og tryk på startknappen, går sikringen sig en tur er det et brud på denne ledning, hvis ikke er det starteren der er problemet
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: FUSE
« Svar #4 Dato: Juni 01, 2008, 11:14:33 pm »
Tror ikke der er en sikring til selve starteren - der plejer kun at være sikring på styrestrømmen.
Altså fra + og op igennem startknappen og ned til startrelæet igen.

Sandsynligvis afledning til stel et sted på en ledning.

Du skal have fat i en autoelektriker, hvis du ikke selv kan håndtere et Ohmmeter.

Sidste gang jeg rettede afledningsfejl på en cykel, var det en ledning, som var kommet i klemme under sædet.
Den kørte ganske fint så længe ejeren ikke havde sit korpus på sædet ...;)


Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...