Forfatter Emne: GSR 600 Kontra Sv1000 36 Årig "Nybegynder"  (Læst 4238 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Barker

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 23
  • Inked 4 Eternity...........
GSR 600 Kontra Sv1000 36 Årig "Nybegynder"
« Dato: Maj 23, 2008, 03:48:38 pm »
Hej Alle...........

Jeg har nu brugt de sidste 2 mdr. på, at rode nettet rundt......Søge råd om køb af Mcèr, både brugt/ny.........

Nogle kan sikkert huske en anden tråd her inde.......
 
Nå men er nu kommet frem til, at et af de 10000 råd jeg har fået er sikkert, Mcèn skal være ny.........

Ved godt, at spørger man 100 så får man sikkert 100 forskellige svar, hvilket også er fint meeeennn det gør det jo ikke nemmere........  :huh:

Nå men et af rådene jeg fik var,

1. Hvad er du til Sport/Sporttourer/Naked......
2. Prøv maskinen
3. Hvilken kan du bedst lide??????
4. Køb DEN................

Nu er mit problem så, at jeg nok mest er til Sportstourer, så valget var enten en SV650/1000.(Hældede mest til 1000èren)

Meeenn Så kommer vi så til problemet, der stod jo lige en fiks GSR 600, som jeg jo også lige kunne prøve nu jeg var på tur.
For dælen den kan sku også sparke R**..... :thumbsup:

Hmmmm.......................

Kørte nok lidt for forsigtig på SVèren, da jeg via en del råd havde fået, at vide den virkelig kunne Overraske, og man skulle være MEGET forsigtig med gassen..........

Ved godt , at det er 2 vidt forskellige maskiner motor mæssigt, og design. ( Og dette er SVRider.dk )
Men er der nogle der ude der måske har prøvet begge maskiner????????

Jeg blev sku vild med begge maskiners køreegenskaber, og har desvære ikke råd til, at købe begge :wink:

Ved også godt, at i S´følgelig ikke kan vælge Maskine for mig, men +++ og - - - Ved begge ville virkelig hjælpe da jeg er i 7 sind, og godt kunne bruge nogle mere erfarne MC-køres meninger omkring de forskellige motor typer.

Da jeg gerne vil købe en maskine, som jeg kan have glæde af i mange år, har ik lige råd til, at skifte hvert andet år........  :cry:
Takker på forhånd for alle imput.....

KIMs

 
SV1000K7, Sort m/Fuldkåbe/Nr. pladeholder/ Mini Blink....Bedste køb i mit liv....... :-) :-)

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Re: GSR 600 Kontra Sv1000 36 Årig "Nybegynder"
« Svar #1 Dato: Maj 23, 2008, 03:55:33 pm »
Hmm, uden at være hverken erfaren Mc'er eller prøvet nogle af dem så ville jeg hælde mod Sv'eren. Den har lidt flere kræfter (som måske holder dig længere på den) og den har kåbe. Specielt det sidste henvender sig til Tourer. Sv1000'ern er jo blid som et lam når man kun røre gashåndtaget lidt  :blink:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: GSR 600 Kontra Sv1000 36 Årig "Nybegynder"
« Svar #2 Dato: Maj 23, 2008, 04:13:29 pm »
siger sku også sv pga kåben,,,,
skulle du tøffe rundt i byen,, så gsr

vil ikke lige sige sv overrasker hvis man er kommet op lidt fart,,,, men i sving og så det moment,,   

har selv haft sv 1000 fin maskine,,,, men kommet til at købe gsxr1000 der sker pludselig noget når den rammer de rigtige omdrejninger
nu med yamaha fz1 2008

Pyrotek

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
  • Nu med underseat Exhaust
Re: GSR 600 Kontra Sv1000 36 Årig "Nybegynder"
« Svar #3 Dato: Maj 24, 2008, 06:23:47 am »
36 år og så en en kværn der er kun et svar og det er SV  :thumbsup: den anden er en hyler den bliver du træt af. Har prøvet den  :dead: uden omdrejninger er den intet  :thumbsdown:

Bare min mening
Gul SV 650S K5

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: GSR 600 Kontra Sv1000 36 Årig "Nybegynder"
« Svar #4 Dato: Maj 24, 2008, 09:19:50 am »
jeg vil ikke råde dig til hvad du skal købe bare sige at følg din første indskydelse (den er gerne den rigtige). :D
med hensyn til nyt kontra brugt så kan jeg kun sige at jeg købte "lidt" brugt 1½ år fik en masse udstyr og sparede en del da 1. år er det dyresste.
Suzuki har 2 års garanti  så du kan sagtens købe en et år "gammel" maskine og stadig ha garanti.
god fornøjelse med testkørslerne og køb :blink:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: GSR 600 Kontra Sv1000 36 Årig "Nybegynder"
« Svar #5 Dato: Maj 24, 2008, 09:37:19 am »
Enig med Kent - jeg købte nyt sidste gang, det gør jeg nok ikke igen hvis jeg kan undgå det.
SV1000S K6 - blå.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: GSR 600 Kontra Sv1000 36 Årig "Nybegynder"
« Svar #6 Dato: Maj 24, 2008, 11:01:26 am »
Den har lidt flere kræfter (som måske holder dig længere på den)

Huh   :huh: :huh:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Barker

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 23
  • Inked 4 Eternity...........
Re: GSR 600 Kontra Sv1000 36 Årig "Nybegynder"
« Svar #7 Dato: Maj 24, 2008, 12:33:36 pm »
Ja...........

Sv 1000èren har sådan set altid været første valget............ :thumbsup:

Grunden til at jeg spørger indtil GSRèn kontra SV 1000 er at den umiddelbart virkede meget letkørt og meget styre villig, men det er jo godt nok en hyler, og det er sku ik det jeg søger.

Desuden har jeg meget tit fået, at vide SV 1000èren er en vild maskine, så jeg kørte jo som en 85 Årig Søndagsbillist, for ik at komme galt afsted da jeg prøvede den......... :?

Har jo fået, at vide på mange sider man køber 1000èren af alle de forkerte grunde.
Men fandt dog ud af hvis man styrede højre hånden så var den ik vildere en så mange andre maskiner, syntes dog den virkede lidt mindre styrevillig end GSRèn......

Men nu er det jo også 2 vidt forskellige maskiner, med igen vidt forskellige kørestillinger.
De Mcèr jeg har været heldig, at prøve siden sidst har alle været "Sofa" cykler, så det er vel bare et ?? om tilvending.

Cyklen skal bruges til lidt af hvert Landevejs ture/Snoede veje/Bykørsel/Motorvejs kørsel, ikke til ture til Syd Frankrig lige Pt.
Men det kan SVèn vel også sagtens bruges til ???????

Grunden til jeg spørger er igen, at i andre forum får man tit at vide SV`1000 kun duer til en ting motorvejs kørsel, og lange ture............

Håber ikke at jeg virker alt for "dum" men siger man ikke der findes ikke dumme ??  Kun dumme svar  :wink:

Nej.....Det er med vilje jeg spørger lidt dumt, ville være godt træt af, at stå med en hyler om et år, som jeg købte pga. af alt for mange løftede pegefingre Mht Svèren..........

Og uden at "Kiss Ass"...... Så må dette jo være stedet hvor man kan få en "Ordentlig" vurdering af SVèren, da de fleste herinde jo nok har SV eller har haft en.
De andre har bare HØRT om SVèren....... :wink:
« Senest Redigeret: Maj 24, 2008, 12:36:02 pm af Barker »
SV1000K7, Sort m/Fuldkåbe/Nr. pladeholder/ Mini Blink....Bedste køb i mit liv....... :-) :-)

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Re: GSR 600 Kontra Sv1000 36 Årig "Nybegynder"
« Svar #8 Dato: Maj 24, 2008, 12:48:40 pm »
Tro mig.. sv 1000'ern kan andet end bare motorvejs kørsel "lange ture" man kan sagtens få både knæ og få fodhviler i jorden.. men det kan du med de fleste maskiner... jeg må indrømme jeg er glad for min sv1000... det er osse sjovt at kunne æde de små 600'er ud af svingende... :mrgreen: men jeg havde taget sv 1000'er frem for en gsr'en... men man skal gøre hvad man føler for...
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: GSR 600 Kontra Sv1000 36 Årig "Nybegynder"
« Svar #9 Dato: Maj 24, 2008, 12:55:52 pm »
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Barker

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 23
  • Inked 4 Eternity...........
Re: GSR 600 Kontra Sv1000 36 Årig "Nybegynder"
« Svar #10 Dato: Maj 24, 2008, 02:25:49 pm »
 :thumbsup: Takker for ALLE råd.......

SV 1000 Har som tidligere skrevet været NR 1, fra start.............

Eneste grund til GSRèn kom ind i billedet var ALLE de skræk historier jeg fik fra andre Hj. sider/Forums.............
Det gjorde, at jeg lige tænkte er det nu for vildt, og starte på SVèren efter en god lang pause.

Men nu har jeg efterhånden hørt så mange fortælle kan du styre højrehånden i starten (Specielt), S`føligelig også efterfølgende, og har du pengene så KØB den...... :D

Selv et fam. medlem som er kørelærer (luskede mig til nogle timer på banen og på gaden) sagde køb SV 1000, da jeg kom hjem efter prøve kørslerne i går........

Så.......Sagen er afgjort

SV 1000 bliver bestilt MANDAG :afro:
SV1000K7, Sort m/Fuldkåbe/Nr. pladeholder/ Mini Blink....Bedste køb i mit liv....... :-) :-)

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: GSR 600 Kontra Sv1000 36 Årig "Nybegynder"
« Svar #11 Dato: Maj 24, 2008, 03:16:08 pm »
:Så.......Sagen er afgjort

SV 1000 bliver bestilt MANDAG :afro:

 :thumbsup: :thumbsup: Godt valg!!!

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Bademester

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 10
Re: GSR 600 Kontra Sv1000 36 Årig "Nybegynder"
« Svar #12 Dato: Maj 24, 2008, 10:33:36 pm »
Godt valg.
Jeg købte en GSR som første cykel efter en LANG MC-pause.
Det er fuldstændig rigtig, at den er mere letkørt og lettere at smide rundt i svingene, men den skal i den grad ha´ smæk for at yde noget, og det blev jeg træt af efter første sæson.
Jeg skiftede den ud med min nuværende SV1000, og savner den ikke.
Gør dig selv den tjeneste at skifte dækkene med det samme (hvis det er de originalt monterede Pilot Road). De rigtige dæk gør den noget kvikkere i kurverne.
Rigtig god sæson.

Lofgreen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 213
Re: GSR 600 Kontra Sv1000 36 Årig "Nybegynder"
« Svar #13 Dato: Maj 24, 2008, 11:29:59 pm »
Vil lige tilføje... Køb min ...

Ved godt du skrev at du ville have en ny, men flere skrev også
at det er en god ide at købe "let brugt"

Familieforøgelse gør at jeg ikke får tid til at lufte dyret så meget som jeg gerne ville..

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9063
+ nyt bagdæk (kørt ca 100 km)

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=32697
Prisen er sat til 115k

SV1000S K6 - Koksgråmetallic - Fuldkåbe - LeoVince alu-potter - Hugger - TRW Nummerpladeholder - Rizoma sideblink - F.Fabbri Double Bubble Kåbe

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9063

Barker

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 23
  • Inked 4 Eternity...........
Re: GSR 600 Kontra Sv1000 36 Årig "Nybegynder"
« Svar #14 Dato: Maj 25, 2008, 12:35:56 am »
Vil lige tilføje... Køb min ...


Fed maskine, har smidt en PB på motorcykelgalleriet...........
SV1000K7, Sort m/Fuldkåbe/Nr. pladeholder/ Mini Blink....Bedste køb i mit liv....... :-) :-)