Forfatter Emne: Fart kontrol (ATK)  (Læst 9148 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Syess

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 117
Fart kontrol (ATK)
« Dato: Maj 21, 2008, 08:06:49 pm »
Ja så skete det :( røg lige i en ATK, ikke sket i de 7 år jeg har kørt bil men efter 1 uge på grisling, så skete det ^^ kørte på køge landevej fra Køge mod Ringsted, lå med ca 90km/t da jeg fik et skarpt flash lige i ansigtet, så tænkte jeg møg, sku da utroligt, plejer ellers altid at se varevogne med sorte ruder 500meter før, men ikke i dag :/ det værste var dog jeg fandt ud af jeg kørte i en lille by, så der røg pappet sku nok  :oops: + 3000,- i afgift...

Det jeg tænkte på var; de kan jo ikke se mit ansigt, da jeg har en hjelm der dækker næsen med sådan en "antifog" ting - Som man kan se her - Dog er min hjelm lidt anderledes i farve samt luftindtag.

http://www.motorcycletoystore.com/sport/shop.php/helmets/shark/shark-rsx-helmet-dual-touch/p_328.html

Man kan vel også bare nægte at det var en selv der kørte? og man ikke ved hvem føren var?

Anyways, lige efter flashet kikker jeg på farten, ca 85km/t - Man køre sig hurtig fartblind på en mc syntes jeg, eller er det bare mig? sådan er det at være en noob :/

Men skriver nu ikke for at få sympati da det er ris til egen røv, men mere for at høre hvordan og hvorledes. blitzer de også ud gemmen fronten af deres kontrol bil? da mc kun har plader bag på. Eller filmer de med video kamera? har jeg hørt nogle sige. Hvad er andres erfaringer? med at blive nappet i en fart kontrol på mc osv.

/Regads

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Fart kontrol (ATK)
« Svar #1 Dato: Maj 21, 2008, 08:12:12 pm »
Der er en del som er blevet filmet herinde fra. (Og utrolig mange inde på MCG) Og det er vist meget få, hvis overhovedet nogen har hørt fra policen! Så du skal ikke regne med at høre noget fra dem.

Hvis de kommer, så kan du sige at du er ved at sælge den, og den derfor var ude og blive prøvekørt. Og at du ikke kan huske navnet på ham/hende. Det for du en bøde på 500.- for at "tilbage holde" informationer om hvem der kørte cyklen. Og de vil så ikke gå videre med sagen
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Fart kontrol (ATK)
« Svar #2 Dato: Maj 21, 2008, 08:31:21 pm »
Iflg. dette svar, http://nyhederne.tv2.dk/krimi/brevkasse/article.php/id-10801474.html, har ATK kameraer til at filme bagud(eller foran, hvordan man nu ser på det)..

Hvis de kommer, så kan du sige at du er ved at sælge den, og den derfor var ude og blive prøvekørt. Og at du ikke kan huske navnet på ham/hende. Det for du en bøde på 500.- for at "tilbage holde" informationer om hvem der kørte cyklen. Og de vil så ikke gå videre med sagen

Du kunne også tage konsekvensen af dine gerninger i stedet for..
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Fart kontrol (ATK)
« Svar #3 Dato: Maj 21, 2008, 08:37:47 pm »
ups den var ikke god, hvis den ikke står til salg er det nok lidt svært at fortælle dem den lille løgn så håb at det går og betragt det som en lærestreg :whipped:
Ps havde selv den samme oplevelse 14 dage efter jeg fik SVin, der kom ingen bøde men jeg kører pænt i byzoner fremover
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Syess

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 117
Re: Fart kontrol (ATK)
« Svar #4 Dato: Maj 21, 2008, 09:19:10 pm »
Tak for de hurtige svar. Og ja man lære jo. Hvis bøden kommer tror jeg også bare jeg betaler og hopper til en køreprøve..  :wink: Men det lyder lidt som om der ikke kommer nogen afgift, efter hvad jeg kan forstå - Men jeg vil da lige komme med en update hvis der sker noget :)


skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Fart kontrol (ATK)
« Svar #5 Dato: Maj 21, 2008, 11:22:49 pm »
Som jeg har kommenteret et par gange før er jeg blevet blitzet 4 gange på min MC uden nogensinde at høre fra ordensmagten. Det de ikke siger i indslaget fra TV2 er at det fremadrettede kamera betjenes manuelt... Jeg går ud fra at betjentene i kassevognen alle 4 gange har været for optaget af vinerbrødet til at trykke på knappen  :wink:

Det er nu ca. 2 måneder siden at jeg sidst blev blitzet.

Jeg skal ikke være bleg for at indrømme at jeg i din situation nok havde lånt min MC til en potentiel køber hvis jeg fik en hilsen hvor billedet ikke kunne identificere føreren. Jeg har ALDRIG forsøgt at slippe for en bøde - men det er noget lidt specielt hvis kørekortet er på spil. Dobbeltmoral? Ja, så det batter! Men jeg har sq mit kørekort for kært.

Hvis man ikke er i stand til at oplyse hvem der førte køretøjet i gerningsøjeblikket slipper man med at betale 500kr for det. Det er i de fleste tilfælde derfor at MC'ister ikke får nogen bøde fra ATK. Altså fordi at man ikke kan se hvem det er der kører på cyklen (jeg har desuden spejlvisir).
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Fart kontrol (ATK)
« Svar #6 Dato: Maj 22, 2008, 09:23:34 am »
Jeg blev blitzet sidste år, forfra, og jeg fik en bøde! vedlagt et vellignende billede incl bredt smil! Så nogengange kører videoen altså! Held og lykke! Din fartbølle  8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Fart kontrol (ATK)
« Svar #7 Dato: Maj 22, 2008, 09:34:52 am »
Min kammerat fik også et pænt billede sendt med posten. Faktisk mere end et billede, 3-4 stykker i forskellig vinkel så vidt jeg husker! Han ville ikke erkende at det var ham, så han skrev tilbage at det ikke var ham på cyklen, og blev kaldt ind til Bellahøj politi station for at de ville se at det ikke var ham på billedet!

Så hvis du nægter at tage bøden, skal du være sikker på at det ikke er et vellignende billede de har taget!
kilosvin med div udstyr...

ANDERSHP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 279
Re: Fart kontrol (ATK)
« Svar #8 Dato: Maj 22, 2008, 11:09:29 am »
lad mig gætte den stod i Slimminge - altså nogenlund midt imellem Bjæverskov og Ringsted? Der står den tit - men jeg har også glemt det en enkelt gang i bil selv om jeg vidste det.
Drengerøve har ingen alder!!

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: Fart kontrol (ATK)
« Svar #9 Dato: Maj 22, 2008, 11:18:25 am »
Iflg. dette svar,
Du kunne også tage konsekvensen af dine gerninger i stedet for..
Nu kan de fleste motorcykellister jo ikke få  :angel: med ind i styrthjælmen, men kun deres sunde fornuft - og den siger nok at det er nemmere at nægte end tage ny orienterende køreprøve :wink:

Hvis det bare var en bøde ville jeg betale, hvis det var en frakendelse ville jeg ikke kunne huske hvem som kørte :tie:
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Fart kontrol (ATK)
« Svar #10 Dato: Maj 22, 2008, 11:24:51 am »
Selectiv hukommelse er en fin opfindelse!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Fart kontrol (ATK)
« Svar #11 Dato: Maj 22, 2008, 11:43:38 am »
Hvis det bare var en bøde ville jeg betale, hvis det var en frakendelse ville jeg ikke kunne huske hvem som kørte :tie:

X2
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Fart kontrol (ATK)
« Svar #12 Dato: Maj 22, 2008, 11:50:51 am »
røg lige i en ATK

Hvad er dette ATK for noget???  :oops: Kan forstå, at det er noget med fartkontrol, men hvad står bogstaverne for  :oops:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Re: Fart kontrol (ATK)
« Svar #13 Dato: Maj 22, 2008, 11:52:42 am »
røg lige i en ATK

Hvad er dette ATK for noget???  :oops: Kan forstå, at det er noget med fartkontrol, men hvad står bogstaverne for  :oops:
Automatisk Trafik Kontrol ville jeg skyde på  8)

Hvis det bare var en bøde ville jeg betale, hvis det var en frakendelse ville jeg ikke kunne huske hvem som kørte :tie:

X2
X3
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Fart kontrol (ATK)
« Svar #14 Dato: Maj 22, 2008, 12:55:01 pm »
Det er en ny straf fra politiet... ATK står i virkeligheden for "Anal Trafik-forseelses Kompensation". Det går i sagens natur ud på at man i stedet for at slippe kortet afregner i naturalier. Ikke nok med det - der bliver samtidigt taget billeder af transaktionen til kaffe klubben på stationen. Det er ikke for sjov at folk beklager sig over at være blevet "knaldet" af ATK!!!  :police:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4