Forfatter Emne: Doh.. derfor den kørte dårligt.  (Læst 6321 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Doh.. derfor den kørte dårligt.
« Dato: Maj 20, 2008, 08:12:43 pm »
Det sidste stykke tid syntes jeg min SV har gået lidt underligt (faktisk siden jeg besluttede at sælge den, skulle nok ikke have sagt det højt), der var ret dårligt træk under 7000 rpm og flere vibrationer end normalt samt højere benzin forbrug.

Jeg startede med at skifte luftfilter da det var på tide, det hjalp lidt på forbruget, men den gik stadig ikke særligt godt.
Næste trin var så at synkronisere spjældhusene, jeg fik bygget mig et hjemme synkronisering værktøj af noget slange og rød ATF olie og fik endeligt tid til at prøve det i dag.
Jeg havde læst på nettet at det skulle være ret umuligt at komme til gummi dutten på forreste spjældhus så den tog jeg først og blev overrasket over hvor let det var, jeg kunne godt få mine små fingere ind til vacuum studsen. Dutten til den bagerste var endnu lettere.

Jeg fik smidt mit hjemmefuskede manometer på og der var en del forskel på suget fra spjældhusene, fik synkroniseret og opdagede så hvorfor der var så meget plads under luftfilter kassen: gummiet mellem spjældhus og bagerste cylinder var næsten gledet helt af.
Spændebåndet sat stadig stramt, men nu fik jeg skubbet det hele på plads og strammet det ekstra godt, synkroniserede derefter igen.

Nu fik jeg så lov at prøve hvor svært det nu var at sætte gummi hætterne tilbage på vacuum studserne når der var en centimeters mindre plads  :brok:

Resultatet for dagen blev dog at cyklen nu kører kanon og trækker meget meget bedre i de lave omdrejninger. Glæder mig til at komme ud og give den noget gas igen i morgen  :D
SV1000S K6 - blå.

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Doh.. derfor den kørte dårligt.
« Svar #1 Dato: Maj 20, 2008, 08:16:46 pm »
Super godt  :respekt:lavet, man føler sig som 1000 m mester
nå¨r man selv laver det ikke ?

Mvh Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Doh.. derfor den kørte dårligt.
« Svar #2 Dato: Maj 20, 2008, 08:31:06 pm »
Henrik, ja det er sgu' ikke så dårligt at få snavset de sarte computer fingre til engang imellem :)
SV1000S K6 - blå.

Lasset

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 173
  • Nu med mc igen :)
    • Min knallert...
Re: Doh.. derfor den kørte dårligt.
« Svar #3 Dato: Maj 20, 2008, 08:48:52 pm »
Fedt at du selv kunne lave det, og tog kampen op!
Det er altid godt at makke lidt selv :)
Honda Hornet ABS pc41 - Devil master potte - fjernet kat og pc3 indrullet af Mr. Dyno - så er jeg klar til de små veje :)
http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39407

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Doh.. derfor den kørte dårligt.
« Svar #4 Dato: Maj 21, 2008, 12:23:22 am »
sæt evt en slange på vakum-studsen til næste gang..  så er du fri for alt det bøvl   :blink:
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Doh.. derfor den kørte dårligt.
« Svar #5 Dato: Maj 21, 2008, 11:22:17 am »
Har du gjort dette ud fra en vejledning eller i anerkendelse af at du grundlæggende er mere mekaniker-champ end jeg er?

I det tilfælde at du har en vejledning vil jeg gerne se den!!!  :respekt:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Doh.. derfor den kørte dårligt.
« Svar #6 Dato: Maj 21, 2008, 11:41:19 am »
Har du gjort dette ud fra en vejledning eller i anerkendelse af at du grundlæggende er mere mekaniker-champ end jeg er?

I det tilfælde at du har en vejledning vil jeg gerne se den!!!  :respekt:

Jeg brugte en del forum indlæg fra sv-portal.com. Primært den her: http://www.sv-portal.com/forums/showthread.php?t=16909&highlight=throttle+body

Det var ikke så galt igen. Fandt 5 meter slange, en dunk ATF fra thansen (nemt at se da det er rødt). Tapede slangen til et kosteskaft (begge ender skal være lige lange). Sugede ATF op i, tilsluttede til vacuum studserne og sync'ede :)
SV1000S K6 - blå.

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Doh.. derfor den kørte dårligt.
« Svar #7 Dato: Maj 21, 2008, 11:44:50 am »
sæt evt en slange på vakum-studsen til næste gang..  så er du fri for alt det bøvl   :blink:

Ja, det havde været smart :) Jeg overvejde det faktisk, men kunne ikke lige komme på noget jeg kunne lukke slangerne med, måske en skrue?
SV1000S K6 - blå.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Doh.. derfor den kørte dårligt.
« Svar #8 Dato: Maj 21, 2008, 02:08:44 pm »
sæt evt en slange på vakum-studsen til næste gang..  så er du fri for alt det bøvl   :blink:

Ja, det havde været smart :) Jeg overvejde det faktisk, men kunne ikke lige komme på noget jeg kunne lukke slangerne med, måske en skrue?

En skrue og en strips. Boing-iong-iong  :afro:

Synkronisering er fantastisk og falsk luft er totalt dræbende for jævn motorgang  :brok:

Vær opmærksom på ikke at spænde spændebåndet _for_ hårdt - så har skidtet nemmere ved at hoppe af igen.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Doh.. derfor den kørte dårligt.
« Svar #9 Dato: Maj 21, 2008, 02:53:08 pm »
Tror at lige så snart mine knoer er kommet sig så vil jeg smide et par slanger på. Du har ret det hjælper rigtig meget, det er næsten som en ny cykel efter både sync og den falske luft blev fikset.
SV1000S K6 - blå.

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Doh.. derfor den kørte dårligt.
« Svar #10 Dato: Maj 21, 2008, 09:56:05 pm »
Jeg fatter ikke en skid af, hvad I snakker om i denne tråd: Slanger, suge og det røde...  :rolleyes:

Men fedt du fik maskinen lavet selv - det gir en stor tilfredshed/selvtillid :lol: Og man har sparet nogle penge  :thumbsup:
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

billie_joe

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 156
    • http://www.sjukkerne-mc.dk
Re: Doh.. derfor den kørte dårligt.
« Svar #11 Dato: Juni 04, 2008, 08:14:38 pm »
geh, man ska lave en profil for at hive de billeder ned  :(

care to share?  :P

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Doh.. derfor den kørte dårligt.
« Svar #12 Dato: Juni 04, 2008, 09:06:00 pm »
Når man justerer og har PowerCommander på - betyder det da at maskinen er lige til at smide tilbage på rullefeltet? Jeg mener - kan PCen da den blev kørt ind være blvet programmeret så den korrigerer for ikke-synkroniserede spjæld?

Altså med det resultat at end dyrt betalte custom-map ikke er en fis værd efter at man har synkroniseret...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4