Vil lige høre jeres andres mening.
Gå i tankerne om at installere en PCIII, men økonomien tillader ikke et custommap her og nu, så jeg ville starte med en downloadet map, hvilket skulle være i orden at køre med i følge Dynojet.
Men så undrer det mig at FVMotor siger på deres hjemmeside at det ikke kan lade sig gøre:
"Kan man downloade eller låne et map som passer til sin MC
Nej det kan man ikke, især ikke til italienske MC, da der kan være sat en anden chip i, eller være ændret i indsprøjtningen,
andre mærker kan også være justeret i den originale ECU, Suzuki kan f.eks. være justeret i den originale indsprøjtning med en Teka,
disse justeringer kan Powercommanderen ikke se, derfor vil et downloadet eller lånt map aldrig passe 100%
Selv 2 helt ens MC uanset mærke, skal ofte stilles 10 til 15 % forskelligt.
Hvis en MC et givent sted er justeret til f.eks. – 10 % brændstof og man så sætter et map i som også siger – 10 så har man jo – 20 % brændstof,
og det er måske på et sted hvor den skulle have haft + 10 % dette vil give en meget dårligt kørende MC som er i stor fare for at brænde sammen".
NU blir jeg sgu forvirret eftersom FVmotor anbefales af mange.
Jeg er helt med på at et custommap er bedre end premade maps, men kan det nu også passe hvad FVmotor skriver