spørgsmålet om læder eller kunststof køredragt.. tjaaeh..
jeg selv kører kunststof og er egentlig ret glad for det.
og har ikke prøvet en læderdragt..
min køredragt er stort set altid behageligt at ha på, men eftersom den er 5-6 år gammel og aldrig behandlet med noget, er den ikke særlig vandtæt mere..
men de thermo indlæg, der kan sættes i, er altså rare at ha på i denne årstid.
ang beskyttelse i dragten, så sidder mine sådan set meget godt, på nær rygbeskytteren, men der har jeg alligevel én mere indenunder.
jeg var en tur i asfalten på Knutstorp i september med 80 - 100 km/t
og bekyttelsen virkede fint, fik kun et lille sår på albuen, på størrelse med en femmer.
..mit tøj blev revet op i nogen grad, men kører stadig med det, som nogle af jer måske har set.. (rep med RØD RACER-TAPE
)
men jeg tror at en læderdragt ville ha holdt til den tur.. det var der ihvertfald nogle der mente deroppe.. og den sidder også bedre ind til kroppen..
og jeg vil da gi andre ret i at det ser mere cool ud at køre i læderdragt, og har også tænkt mig at købe èn til næste sæson.. ..hvis jeg får råd
så om det ene er bedre end det andet.. tjaaeh..
læder er måske en smule mere sikkert og ser bedre ud (synes nogen) men kan være ret koldt eller pisse varmt..
kunststof er ret praktisk, vand og vindtæt (for det meste) ..varmt og også rimelig sikkert, men måske ikke så slidstærkt..
sååeh..