Forfatter Emne: ned og lægge han overholde ikk sin vigepligt  (Læst 3657 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

poffy

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 65
  • sådan vil jeg ikk lære at flyve !!
ned og lægge han overholde ikk sin vigepligt
« Dato: Maj 18, 2008, 10:16:08 am »
Ja jeg tror jeg vil stade med at fortælle lidt om min weegent (fradag køreprøve som jeg består, dejligt, for så kunne jeg jo hente min helt nye sv1000s, som jeg bare hade glædet mig til at kunne køre, henter den og køre rasten af den vidunderlige dag,)
(Lørdag står tidlig op, og skynder mig ud og op på min dejlige cykel, og køre ellers bare rundt, sener på dagen beslutter jeg mig for at skulle en tur til Bork, og tilbage igen skal jo ha kørt den til og det er en dejlig tur at køre, men på hjemvejen lidt fra varde, er der lige et par biler jeg ikk gider at ligge bag, og tøsen er jo livlig og varm så jeg trækker ud og overhaler og kommer ind i mit spor sætter farten ned så det passer igen, men men men ser så at det T krys som jeg er ved at være fremme ved, er der en bilist som er lidt ivrig, og trækker mere og mere ud over hajtænderne så jeg slipper gassen og gør mig klar til at der skal ske noget, men han forsætter sku med at trille, så jeg sigter mod den anden vej bane og bramser (hvor jeg har tjekket at der er fri til mig) da han efter hånden fylder det meste af min bane, men tossen ruller sku stadig, som og han holder øje med mig, og glemmer at han køre, (han køre nærmest helt over i den anden vej bane inden han drejer bilen bar lidt, vis i er med) nå men jeg bliver jo så tvunget mere og mere mod venstre, og da der ikk er mere vej vælger jeg at. Hoppe af vejen hvor der er en høj kant og sand grus vejviser ca en meter fra kanten, og er vist godt klar over at, jeg skal have et møde med grus og asfalt. Men heller prøve at få den lagt ned end at se om jeg kan flyve over bilen, og ganske rigtig svinet er ikk en offroader, så må ofre hinde og vi trille / glider hende af  kanten af rabatten og asfalten, (jeg vil tro at jeg hopper af vejen med 60kmt moske mere, sys ikk lige jeg hade tid til at se på klokken) men får så de værste stjerner til at lægge sig, og kommer op og side da jeg ikk kan mærke nogen, vild smerte, ud over min hånd, dem jeg hade overhalet kommer styrtene med det samme for at se til mig, og de ringer efter politiet, der kommer og en ambulance, (vilket nok var lidt over dramatisk de tjekker mig men jeg fejler intet ud over at min hånd lige skal rønken bare for at være sikker, det klaret jeg sener elsker 5 timer på skade stuen grr) nå men bilisten der kørte ud for mig har jeg ikk hørt meget fra da det var en der ikk kunne rat godt dansk,(han stod bare og så dum ud) men politiet får da navn og plade og forsikring på manden,
Som jo så også skal til en ornterne køre prøve nu, håber han lære noget,

Nå men så har jeg jo lige nogle, ? til folket da der flyver mange ting igennem mit hovde,
Hvordan med forsikring det var jo hans skyld uden tvivl har jeg vidner på (dem jeg overhalet)
men den var jo helt ny og uden skramme, og det var mit tøj også mit tøj har lidt risser og rafter men kan da bruges, men det er da u fedt og cyklens ene side er potten u brulig spejl flået af og bremse grape lige så kåbe risset flækket og ravnet det var lige det jeg nåde og se inden jeg blev kørt væk,

men hva så nu hvordan plejer de har taksator at lave sådan noget ?
hva med tøj og hjelm
hvor lantid tager det for der kommer en taksator
skal jeg fortage mig noget inden mandag  (cyklen er blevet kørt til den forhandler den er købt ved med Falck i går)

(konklusion) af dette folk i trafikken er nogle fjolser og venner husk at køre i noget ordnlig tøj (er glad for jeg købte noget læder tøj med håre indlæg i) 


Vil slutter her håber det er læseligt
                     
 :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Stavefejl og ,. fejl kan forkomme da jeg er orblind men skriv lige vis det er helt uforståligt

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Re: ned og lægge han overholde ikk sin vigepligt
« Svar #1 Dato: Maj 18, 2008, 10:23:52 am »
Du skal melde det til, din egen forsikring, og hvis ikke de har weekendåbent så gør du det bare mandag. Tøjet skal du selvfølgeligt også have dækket, hvilket hans forsikring også bør gøre, men ellers dækker din indboforsikring det.

Godt at der ikke skete mere med dig, og ikke nogen god weekend som begynder, jeg er glad for at du lyder til at være ved godt mod endnu. :thumbsup:
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

poffy

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 65
  • sådan vil jeg ikk lære at flyve !!
Re: ned og lægge han overholde ikk sin vigepligt
« Svar #2 Dato: Maj 18, 2008, 10:31:22 am »
ja men har jo ikk modtaget noget på forsikring i nu da den jo var helt ny horhandler sage jeg ville få et giokort med posten så har jo ikk noget på den i nu  :? men vis det ikk er sådan at det skal meldes inden en vis tid så venter jeg til mendag hvor jeg jo aligevel skal ned til horhadler for at se min baby

godt mod ja jeg lever jo hehe
Stavefejl og ,. fejl kan forkomme da jeg er orblind men skriv lige vis det er helt uforståligt

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Re: ned og lægge han overholde ikk sin vigepligt
« Svar #3 Dato: Maj 18, 2008, 10:54:38 am »
I forsikringspapirerne vil der stå, at evt. skade skal meldes til forsikring hurtigst muligt, og gerne inden for 24 timer, men da du har en politirapport er der ingen problemer.

Ja du lever stadigt, og ingen større skader du skal trækkes med resten af livet. Det andet er bare en ting, men fandme træls når man endeligt har fået sin mc, at et fjols så skal være skyld i at den bliver ødelagt...
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: ned og lægge han overholde ikk sin vigepligt
« Svar #4 Dato: Maj 18, 2008, 10:55:05 am »
Rigtig træls tur, men sku godt der ikke skete noget med dig.

Men bare rolig, du er dækket ind, kontakt dit forsikringsselskab så hjælper de dig igennem resten (de skaffer selv politi-rapporter osv). Vær kritisk mht skader på både mc´en og udstyret - tjek hvad taksatoren når frem til af skader og RÅB OP hvis du ikke er 100% enig.

Håber du hurtigt får chokket ud af kroppen



CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: ned og lægge han overholde ikk sin vigepligt
« Svar #5 Dato: Maj 18, 2008, 10:56:57 am »
Hvis din forsikring har udleveret et forsikringsbevis og du har udfyldt det så skal forsikringen dække OGSå selvom du ikke har modtaget et girokort og betalt det.
Men ja du skal ringe og melde det. hvis det er Tryg kan du ringe døgnet rundt og skadesanmeldelsen kan klare via telefonen. Husk opgive navn og adresse på vidner så kontakter forsikringen selv vidnerne.

Træls historie specielt når du lige har fået den OG dit pap. Op på hesten igen så hurtigt som muligt.

Og det kan ikke siges mange gange nok, PAS FOR HELVEDE PÅ DERUDE   :club:


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: ned og lægge han overholde ikk sin vigepligt
« Svar #6 Dato: Maj 18, 2008, 11:39:21 am »
Sikke en ærgelig slutning på en weekend der ellers starter så godt!

Næste gang du havner i samme situation (tro mig det gør du) hvor du er i tvivl om en billist har tænkt sig at holde tilbage eller ej, så sænk for guds skyld og din egen farten så meget at du kan nå at bremse helt ned, stol aldrig på billister... pas på dig selv.


ottedk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 81
Re: ned og lægge han overholde ikk sin vigepligt
« Svar #7 Dato: Maj 18, 2008, 12:34:47 pm »
du skulle have modtaget en grøn lap med dine registrering attest som er forsikring indtil du modtager den riftige police, hvis du ikke har den har forhandleren den, man kan ikke registrere cyklen uden at have den med på motorkontoret, og du skal bare melde alt til din forsikring, så afklarer forsikringsselskaberne selv hvem der skal betale,

husk

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: ned og lægge han overholde ikk sin vigepligt
« Svar #8 Dato: Maj 18, 2008, 05:00:49 pm »
godt gået, de fleste ville have gået i panik når der ikke er mere vej tilbage :respekt:
med hensyn til din maskine og tøj er der ingen problem da det er hans forsikring de skal dække det.
Politirapport og vidner så er der ingen vej udenom køreprøve (måske du kan sælge dine teoribøger til ham) :lmao: :lmao: :lmao:

PS. det er super cool at du skriver selv om du er ordblind, det kræver mod :thumbsup:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: ned og lægge han overholde ikk sin vigepligt
« Svar #9 Dato: Maj 18, 2008, 06:02:19 pm »
Godt nok en trist måde at ende en ellers så god weekend på - røv-billister :club: Men op på hesten igen! Håber hånden har fået det bedre.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

poffy

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 65
  • sådan vil jeg ikk lære at flyve !!
Re: ned og lægge han overholde ikk sin vigepligt
« Svar #10 Dato: Maj 18, 2008, 08:43:44 pm »

Rigtig træls tur, men sku godt der ikke skete noget med dig.

Men bare rolig, du er dækket ind, kontakt dit forsikringsselskab så hjælper de dig igennem resten (de skaffer selv politi-rapporter osv). Vær kritisk mht skader på både mc´en og udstyret - tjek hvad taksatoren når frem til af skader og RÅB OP hvis du ikke er 100% enig.

Håber du hurtigt får chokket ud af kroppen





jo jo ny mc og tøj til mig så er vi enige men det er vist optimistisk sys bare nor den kun er 24 timer også for det er da ikk fet at ha en cykel der har været nede og lægge kan da vist ikk framme vadien på den

godt gået, de fleste ville have gået i panik når der ikke er mere vej tilbage :respekt:
med hensyn til din maskine og tøj er der ingen problem da det er hans forsikring de skal dække det.
Politirapport og vidner så er der ingen vej udenom køreprøve (måske du kan sælge dine teoribøger til ham) :lmao: :lmao: :lmao:

PS. det er super cool at du skriver selv om du er ordblind, det kræver mod :thumbsup:
tja jeg kunne bare se jeg ikk skulle lære at flyve på den måde men lidt panik bliver der vel altid i det, teoribøger hva er det hehe ej han skal sku slet ikk ha lov at føre noget stører end en rød 3 hjulet cygel  :club:
at være orblind er mig ikk en hindring, tager mig lidt tid at skrive og vis det er stører inlæg, gør jeg det i Word, så plejer det at være merer forståligt hehe :afro:

Godt nok en trist måde at ende en ellers så god weekend på - røv-billister :club: Men op på hesten igen! Håber hånden har fået det bedre.

Hygge
yep vil op på hesten så snart mulig (hva mend ikk død af gør bare en stærker) jeg har slet ikk hået nok MC i nu (dett æ jo barr feeee meee såen ee maskin :whatever:) hånden har bare fået et slag ingen brud men tror nu nok jeg vil citer /Kris og cokoladefrabriken/ sjef jeg kan altser ikk komme på arbejde i dag hæ hæ
Stavefejl og ,. fejl kan forkomme da jeg er orblind men skriv lige vis det er helt uforståligt

LB

  • Gæst
Re: ned og lægge han overholde ikk sin vigepligt
« Svar #11 Dato: Maj 19, 2008, 07:22:47 am »
Man skal jo starte med det positive: Tillykke med kortet  :D

Men så er det sgu da også noget lort derfra - var det sket for mig lige efter prøven, så er jeg ikke sikker på at jeg havde taget det lige så flot som dig...

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: ned og lægge han overholde ikk sin vigepligt
« Svar #12 Dato: Maj 19, 2008, 10:50:08 am »
Det var da noget af en debut på MC du har fået dig der.

Godt der ikke skete dig noget.

Du skal bare slå og bordet og få en cykel hurtigst muligt så du kan komme op på hesten igen. Det kan ikke passe at sådan et fjols skal ødelægge din sommer, mens din MC står hos forhandleren og forsikringselskaberne slås om hvem som skal betale.

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: ned og lægge han overholde ikk sin vigepligt
« Svar #13 Dato: Maj 19, 2008, 12:50:32 pm »
PS. det er super cool at du skriver selv om du er ordblind, det kræver mod :thumbsup:

Der ikke noget der hedder ordblind, kun fede fingre eller taster sat forkert på!   :innocent:

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

poffy

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 65
  • sådan vil jeg ikk lære at flyve !!
Re: ned og lægge han overholde ikk sin vigepligt
« Svar #14 Dato: Maj 19, 2008, 04:10:24 pm »
Man skal jo starte med det positive: Tillykke med kortet  :D

Men så er det sgu da også noget lort derfra - var det sket for mig lige efter prøven, så er jeg ikke sikker på at jeg havde taget det lige så flot som dig...

jo tak

Det var da noget af en debut på MC du har fået dig der.

Godt der ikke skete dig noget.

Du skal bare slå og bordet og få en cykel hurtigst muligt så du kan komme op på hesten igen. Det kan ikke passe at sådan et fjols skal ødelægge din sommer, mens din MC står hos forhandleren og forsikringselskaberne slås om hvem som skal betale.

/Ole J.

ja jeg ville også gerne at jeg hade den i morgen men der går nok minst 14 siger forhandler men det er også optimistisk
PS. det er super cool at du skriver selv om du er ordblind, det kræver mod :thumbsup:

Der ikke noget der hedder ordblind, kun fede fingre eller taster sat forkert på!   :innocent:

SørenG

SIGER du jeg er TYK :club: hehe



grrr er lige blevet opmærksom på at JV har skrevet om det og sikke en gang gylle de skriver, men kan se der er en der har linket til mit inlæg :oops:
jonalister har da vist for lidt at lave
http://www.jv.dk/artikel/411875
Stavefejl og ,. fejl kan forkomme da jeg er orblind men skriv lige vis det er helt uforståligt