Forfatter Emne: en værre rodet sag. hjæælp  (Læst 4661 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

El Bola

  • Gæst
en værre rodet sag. hjæælp
« Dato: Maj 16, 2008, 09:53:00 pm »
Nå mc'er og mc'inder og slyngler og slyngelinder

jeg har brug for jeres hjælp til at beslutte mig......

jeg står her med et mindre problem......  (nej faktisk ser jeg det mere som et indviklet problem og nærmere pinligt)

jeg havde købt en gsx r750 k7 i grå.. problemet er at jeg har været så dum og ik køre den helt rigtig til dvs. at jeg har startet den og kørt den uden at den har været helt driftsvarm, samt at jeg måske også har givet den lidt hård gas engangimellem faktisk kom den op på det røde felt og det var på motorvejen men det var ik mere end 2 min. og kun en enkelt gang, til gengæld var den fuld driftsvarm her. de andre gange har jeg seføli holdt den under de anbefalede omdr. nemlig 7500 jeg kom også til at gi den gas præcis til de anbefalede omdr. selvom den ik var helt varm men kun enkelt gang. jeg ska lige nævne at jeg begyndte at køre råddent på den efter en 150 km og at det ik var med det samme efter jeg fik den fra forhandleren

på det punkt besluttede jeg mig at jeg vil sgu hellere ha en som jeg kunne køre ordentligt til fordi jeg vidste simpelthen ik bedre og derfor byttede jeg den ud med en ny gsx r750 k7 i blå og det er her jeg blir i tvivl fordi denne her kører bare ik så godt som den grå. Den hakker for meget i de lave omdr. hvilket den grå ik gjorde samt at den starter lidt på en underlig måde dvs. den går op og ned i lyden hele tiden, jeg har haft et par problemer med starteren, nemlig hvor jeg tændte den og så gik den ud (kan ik forklare det bedre) bremsen foran siger klonk hele tiden. men det har jeg fået at vide den skal. bare sjovt at den grå ik gjorde det

derudover har jeg også en mistanke om at værkstedet har hældt for lidt olie på til at starte med og jeg dermed har kørt med for lidt olie på. Den skulle nemlig gå lidt op over halvdelen af glasset men den var faktisk lidt under. Jeg har dog så hældt lidt på  sidst men ik mindst så har der også været problemer med gearindikatoren hvor jeg er i fx 1 gear og sætter den op i 2 gear hvor den pludeselig viste 6 gear. hmmmm

vedr. den blå så har jeg været på værkstedet med den og de siger der ikke er noget

det skal nævnes at den blå er kørt til med 900 og den grå kun har kørt 580

jeg har så talt med forhandleren og han siger at hvis jeg er utilfreds med den blå, kan jeg bare få den grå tilbage uden omk.

ja i sidder nok og tænker hold kæft en idiot at han ikke kan passe på det lidt bedre, men det fordi jeg simpelthen ik vidste bedre


derfor håber jeg, at i kan hjælpe

hvilken en vil i tage???????   


Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: en værre rodet sag. hjæælp
« Svar #1 Dato: Maj 16, 2008, 10:14:08 pm »
Jeg ville helt klart tage den du synes kører bedst. Der er en masse meninger om tilkørsel og hvis man søger på nettet vil man finde nogen der mener den bare skal have fuld spade fra starten. Min holdning er efterhånden at det der står i manualen skal tages som retningslinjer. Brug sund fornuft, lad være med at fyre den op i begrænseren hele tiden. Lidt op og ned i omdrejninger, der sker ikke noget ved at overskride en gang imellem.

Jeg blev positivt overrasket over manualen til min CBR - Honda skriver: Help assure your motorcycle's future reliability and performance by paying extra attention to how you ride the first 500 km. During this period, avoid full-throttle starts and rapid acceleration.

Sund fornuft. Jeg tror ærlig talt ikke at det er SÅ forskelligt mellem Suzuki og Honda at man virkelig skal holde sig under et bestemt omdrejningstal.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: en værre rodet sag. hjæælp
« Svar #2 Dato: Maj 16, 2008, 10:18:15 pm »
Jeg ville snuppe den grå der virker. Der er forskellige tanker omkring tilkørsel og at den får lidt at lave fra start af kommer den muligvis bare til at yde mere af.  Der er en del der er tilhængere af Mototune metoden: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm. Tæsk efter koldstart tror jeg dog ikke rigtig der er nogen der anbefaler :)

Min egen er godt nok kørt ind næsten efter bogen, holdt den nogenlunde i de tilladte omdrejninger, men med meget varieret gas og både accelerationer og motorbremse, men jeg ville ikke være betænkelig ved en der var blevet kørt hårdt ind, bare den virker ordentligt.
SV1000S K6 - blå.

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: en værre rodet sag. hjæælp
« Svar #3 Dato: Maj 16, 2008, 10:24:33 pm »
Tag den grå tilbage - det er et godt tilbud -derefter "forget about it " !!   kør og GI MERE GAS !

tilkøring er en religion..  så længe motoren er varm kan du sagtens give den mange omdr. :blink:
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: en værre rodet sag. hjæælp
« Svar #4 Dato: Maj 16, 2008, 10:29:58 pm »
Tag den grå. Den kører bedst og det er den du har det den bedste fornemmelse med. Kort og godt.
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

smeden

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 130
Re: en værre rodet sag. hjæælp
« Svar #5 Dato: Maj 16, 2008, 10:51:56 pm »
Yep jeg havde også nappet den grå. Det lyder som om, at det er den du har det bedst med.....Mere er der vist ikke at sige...Go weekend...Ikk :D
Is this it?

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: en værre rodet sag. hjæælp
« Svar #6 Dato: Maj 17, 2008, 02:09:25 am »
DEN GRÅ............  :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: en værre rodet sag. hjæælp
« Svar #7 Dato: Maj 17, 2008, 02:18:34 am »
Tag den grå tilbage - det er et godt tilbud -derefter "forget about it " !!   kør og GI MERE GAS !

tilkøring er en religion..  så længe motoren er varm kan du sagtens give den mange omdr. :blink:

Der er så små tolerancer i "nutidens" motorer, at tilkøring er unødvendigt.. Kør den varm og giv den så nogen tæsk - den er lavet til det :-) (Nåhja.. Den grå)

PS: Alt over en cylinder er spild :P
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

LB

  • Gæst
Re: en værre rodet sag. hjæælp
« Svar #8 Dato: Maj 17, 2008, 09:04:24 am »
Jeg ville helt sikkert tage den jeg syntes der kørte bedst - det er trods alt ikke farven der giver køreglæden.... By the way, så syntes jeg den grå er den fedeste, men det er jo en smags sag  :D

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: en værre rodet sag. hjæælp
« Svar #9 Dato: Maj 17, 2008, 09:29:32 am »
Allerede tidligere da du spurgte vedr. tilkøring, blev vi enige om at den grå ikke var kørt for hårdt.

Jeg tror aldrig du bliver helt glad for den blå, sådan er det bare med ting der driller fra starten. Man vil altid være mistænksom når man hører en lyd fra den.

Hop tilbage på den grå, den kører som en drøm skriver du selv.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

El Bola

  • Gæst
Re: en værre rodet sag. hjæælp
« Svar #10 Dato: Maj 17, 2008, 10:41:57 am »
hold da op

aldrig har jeg set så meget enighed. det ser ud til at den grå er den folk stemmer mest på

jeg takker for svarene

Damage

  • Gæst
Re: en værre rodet sag. hjæælp
« Svar #11 Dato: Maj 17, 2008, 11:36:15 am »
Jeg vil bare lige tilføje, at køre en motor 2 min. i det røde felt er RIGTIG lang tid og jeg er lidt overrasket over at det er gået godt. Det undre mig
også meget at du ikke har kunne mærke omdrejningsbegrænseren... :shock:

Når man køre i det "røde felt" så er der sandsynlighed for at ventil-løfterne ikke kan følge med omdrejningerne, og det kan give store
skader på motoren.

Jeg ville hverken ha´den ene eller den anden. Den blå lyder til at være en "mandags maskine" og den grå har ligget og kørt i det røde felt under
tilkøring.

Men det er jo bare min mening.  :)

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: en værre rodet sag. hjæælp
« Svar #12 Dato: Maj 17, 2008, 12:07:19 pm »


Når man køre i det "røde felt" så er der sandsynlighed for at ventil-løfterne ikke kan følge med omdrejningerne, og det kan give store
skader på motoren.

Jeg ville hverken ha´den ene eller den anden. Den blå lyder til at være en "mandags maskine" og den grå har ligget og kørt i det røde felt under
tilkøring.

Men det er jo bare min mening.  :)

Personligt er jeg nok lidt en sippe-røv hvad angår kørsel i rødt felt. Har ALDRIG (med vilje... :innocent:) kørt cyklen i det røde felt. For det første er der jo trods alt en mening med, at fabrikken har sat en markering, og for det andet er effekten forlængst aftaget. OK, en rigtig dygtig pilot kan måske have en fordel på bane, ved at undgå et gearskifte i en kurve, men alle os andre har efter min mening ikke noget at gøre deroppe. Men med hensyn til "svømmende ventiler" som omtalt ovenfor (altså hvor ventilerne ikke følger knastprofilen og dermed ikke når at lukke helt), så er det garanteret ikke et problem, sålænge man bliver stoppet af omdrejningsbegrænseren. Men ved for voldsom nedgearing kan man selvfølgelig overdreje motoren med motorskade til følge, som f.eks. bukkede ventiler.
Jeg tror helt ærligt at vores MC-motorer er så fin ingeniør-kunst, at de er nærmest umulige at ødelægge. Så hvis der ingen mislyde er fra motoren, så ville jeg personligt være tryg ved at vælge den du "har tævet" fra ny.

Jeg vil så alligevel stadig have lov til at være lidt sær og mene, at man ikke skal bruge det røde felt, ligesom cyklen heller ikke kan tåle regnvejr..... :hand: :hand:

Damage

  • Gæst
Re: en værre rodet sag. hjæælp
« Svar #13 Dato: Maj 17, 2008, 12:52:36 pm »


Når man køre i det "røde felt" så er der sandsynlighed for at ventil-løfterne ikke kan følge med omdrejningerne, og det kan give store
skader på motoren.

Jeg ville hverken ha´den ene eller den anden. Den blå lyder til at være en "mandags maskine" og den grå har ligget og kørt i det røde felt under
tilkøring.

Men det er jo bare min mening.  :)

Men med hensyn til "svømmende ventiler" som omtalt ovenfor (altså hvor ventilerne ikke følger knastprofilen og dermed ikke når at lukke helt), så er det garanteret ikke et problem, sålænge man bliver stoppet af omdrejningsbegrænseren.


Lige præcis...men han har kørt 2 min. i det røde felt. Enten kan han ikke mærke omdrejningsbegrænseren (Hvilket er meget mærkeligt!) eller så virker
den ikke.

Jeg har ramt en omdrejningsbegrænser på mc og det bliver altså en meget anstrengt motorvejs tur at køre i 2 min. hvor begrænseren slår til
og fra hele tiden.  :shock:

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: en værre rodet sag. hjæælp
« Svar #14 Dato: Maj 17, 2008, 03:00:13 pm »
He he ja 2 min konstant på begrænseren, det må sgu være lidt anstrengende, hvis det er sådan det er foregået. Kan sådan en GSXR-fætter køre ind i det røde felt i højt gear mon??