Forfatter Emne: import af potter fra us  (Læst 4466 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

søren ørn

  • Gæst
import af potter fra us
« Dato: Juni 21, 2005, 10:22:14 pm »
Er der nogle som har erfaring med hvor lang tid det tager fra man bestiller dele(yoshimura potter) i usa til man forventes at modtage dem..?
Og er der nogle af jer som har handlet med Streetfighters usa,og derved har gode/dårlige oplevelser med dem..

sv1000sk4

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
  • stay loud - stay proud
import af potter fra us
« Svar #1 Dato: Juni 21, 2005, 10:48:04 pm »
Hej.

Jeg overvejer selv kraftigt at bestille 2 yoshimura potter til min sammen med en PCIII fra CJmotors i USA

evt. 3/4 yoshi 2 i 1

har du bestilt, og hvad skal du give.

eller kan vi nå at dele fragten?

Jeg har i øvrigt ingen erfaringer.
SV1000SK4 sølvgrå, hugger, seat cowl,  fuldkåbe, stålarmerede bremseslanger, db kåbeglas, PCIII usb, Yoshimura TRS titanium bolt on.
NY KÆRLIGHED: Ducati 999

SKO

  • Gæst
import af potter fra us
« Svar #2 Dato: Juni 21, 2005, 11:38:09 pm »
Hej Søren & Carsten!

Her er min erfaring:

Jeg har købt mine Yoshi RS-3 hos JC Motors på E-bay i USA. Min total pris kom op på knap kr. 5.500,- for et sæt, hvilket jo er temmelig billigt. Det kræver dog nok lige en lille forklaring;

Sagen er den, at jeg har boet i USA i 2 år  :idea: . Sunny California  8) , hvor Yoshi jo også produceres, er nok noget af det billigst sted at handle, når det gælder dette farbrikat.

Potterne blev bestilt på E-bay og betalt med $ fra min amerikanske bankkonto via E-bay. Herefter fik jeg dem sendt over til en af mine gamle arbejdskollegaer der bor i N.Y. På den måde undgår man de 7,75% state tax, og får endvidere mest ud af portoen  :) .

Min kollega modtager pakken, og fjerner alle labels på pakken samt faktura, og sender den videre til DK som en gave til mig til en værdi på $ 400. Værdien til DK er rimelig vigtig, eftersom man kun må modtage for kr. 2600 når det drejer sig om en gave fra et ikke EU-land.

Man slipper dog ikke for at betale told/moms, og posten skal ha kr. 884,- for at udlevere pakken.

Det totale regnestykke ser således ud.

2 Yoshimura RS-3 Carbon Race oval     $  673
Forsendelse CA --> NY                        $    20
Forsendelse NY --> DK                        $    55
Told/moms   :evil:                             kr  884

Total pris i DK ved kurs 6,10 er i alt              kr 5.447,-

Ja, man er jo ikke jyde for ingen ting vel  :D

Denne løsning kræver selvfølgelig at man kender nogen over there, hvordan det ellers ville forholde sig, kan jeg ikke svare på.

Med de priser vi gir for cyklerne herhjemme, er man jo nød til at udnytte alle muligheder bedst muligt ikke :lol:

søren ørn

  • Gæst
potter
« Svar #3 Dato: Juni 22, 2005, 04:34:01 pm »
jeg skal give 510$ for dem,de er i rustfri stål og det er de billigste der er..
Dertil kommer fragt på 73$ leveret i dk ifølge min ordre bekræftelse..
Jeg har bestilte dem den 8-6 men aner ikke hvor lang tid det burde tage før de er her...
Må bare vente og se,de dukker vel op på et tidspunkt...

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: potter
« Svar #4 Dato: Juni 22, 2005, 04:56:39 pm »
Citat fra: søren ørn
jeg skal give 510$ for dem,de er i rustfri stål og det er de billigste der er..
Dertil kommer fragt på 73$ leveret i dk ifølge min ordre bekræftelse..
Jeg har bestilte dem den 8-6 men aner ikke hvor lang tid det burde tage før de er her...
Må bare vente og se,de dukker vel op på et tidspunkt...


Du skal nok også regne med at der kommer moms på før du får lov at sætte dem på cyklen  :?
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Mad M

  • Gæst
import af potter fra us
« Svar #5 Dato: Juni 22, 2005, 09:47:12 pm »
http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?t=967

Jeppe har skrevet et indlæg i den tråd....
Han kører med to bolt on, Yoshimura TRS i rustfri....
Han gav omkring 5000 ialt...

søren ørn

  • Gæst
import af potter fra us
« Svar #6 Dato: Juli 10, 2005, 11:04:51 pm »
Så kom mine potter langt om længe...Var lidt nervøs for om de havde taget røven på mig...men nu ved jeg at det tager ca 1 måned fra man bestiller til man modtager....

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
import af potter fra us
« Svar #7 Dato: Juli 11, 2005, 12:13:53 pm »
Citat fra: søren ørn
Så kom mine potter langt om længe...Var lidt nervøs for om de havde taget røven på mig...men nu ved jeg at det tager ca 1 måned fra man bestiller til man modtager....

Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder Billeder
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

sv1000sk4

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
  • stay loud - stay proud
import af potter fra us
« Svar #8 Dato: Juli 11, 2005, 06:39:31 pm »
Citat fra: søren ørn
Så kom mine potter langt om længe...Var lidt nervøs for om de havde taget røven på mig...men nu ved jeg at det tager ca 1 måned fra man bestiller til man modtager....


halløj, det lyder fedt, hva med told, moms`????

Er lyden ok?
SV1000SK4 sølvgrå, hugger, seat cowl,  fuldkåbe, stålarmerede bremseslanger, db kåbeglas, PCIII usb, Yoshimura TRS titanium bolt on.
NY KÆRLIGHED: Ducati 999

sv1000sk4

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
  • stay loud - stay proud
import af potter fra us
« Svar #9 Dato: Juli 11, 2005, 06:41:45 pm »
Citat fra: søren ørn
Så kom mine potter langt om længe...Var lidt nervøs for om de havde taget røven på mig...men nu ved jeg at det tager ca 1 måned fra man bestiller til man modtager....


halløj, det lyder fedt, hva med told, moms`????

Er lyden ok?
SV1000SK4 sølvgrå, hugger, seat cowl,  fuldkåbe, stålarmerede bremseslanger, db kåbeglas, PCIII usb, Yoshimura TRS titanium bolt on.
NY KÆRLIGHED: Ducati 999

søren ørn

  • Gæst
import af potter fra us
« Svar #10 Dato: Juli 12, 2005, 09:20:16 pm »
Lyden er helt ok,ikke for meget og heller ikke for lidt..Specielt i tomgang har de en dejlig dyb lyd..Når den bliver fyret af er det mest brølet fra luftfilteret man hører...
Told og moms bliver helt automatisk lagt på,da der er et fragtbrev på pakken hvoraf prisen står...Og det beløb betaler man på posthuset ved afhentning..
Så i alt ser det sådan ud:pris i usa med fragt 3716kr,told/moms 1126kr,total 4842kr....
Hvor meget der er at spare i forhold til at købe herhjemme aner jeg ikke,men jeg syntes den pris jeg har givet virker ok...
Ang.billeder,jeg kan skutte hitte ud af det,har prøvet at sætte pic på,men det virker ikke...

søren ørn

  • Gæst
import af potter fra us
« Svar #11 Dato: Juli 12, 2005, 09:21:54 pm »
Hey,jeg kunne alligevel.....

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
.
« Svar #12 Dato: Juli 13, 2005, 12:00:04 am »
Til info ville holtug have 10.000 for 2 Yoshimura RS-3 potter til hayabusa'en. Jeg vil tro det er ca. det samme for SV 1000 potterne.

Jeg har også givet omkring 4600 for mine (taget hjem fra usa igennem en svensk forhandler).
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: .
« Svar #13 Dato: Juli 13, 2005, 01:42:42 pm »
Citat fra: Nikolaj
Til info ville holtug have 10.000 for 2 Yoshimura RS-3 potter til hayabusa'en. Jeg vil tro det er ca. det samme for SV 1000 potterne.

Jeg har også givet omkring 4600 for mine (taget hjem fra usa igennem en svensk forhandler).


Det er sgudda også bare for SINDSYGT!

Da jeg kiggede efter potter til min, kiggede jeg blandt andet efter trekantede potter som Blueflame og også Yoshimura tri-oval / TRS.

Prisen i England var ca. 560£ for Blueflame og godt 600£ for Yoshi TRS - i titanium.

Så kommer fragten selvfølgelig oveni, men ingen told/moms!
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: .
« Svar #14 Dato: Juli 13, 2005, 01:55:37 pm »
Citat fra: Nikolaj
Til info ville holtug have 10.000 for 2 Yoshimura RS-3 potter til hayabusa'en. Jeg vil tro det er ca. det samme for SV 1000 potterne.

Jeg har også givet omkring 4600 for mine (taget hjem fra usa igennem en svensk forhandler).


John T. i Holtug har aldrig været kendt for lave priser  :?
Men fedt værksted, og god service det har han.  :)
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?