Hej Søren & Carsten!
Her er min erfaring:
Jeg har købt mine Yoshi RS-3 hos JC Motors på E-bay i USA. Min total pris kom op på knap kr. 5.500,- for et sæt, hvilket jo er temmelig billigt. Det kræver dog nok lige en lille forklaring;
Sagen er den, at jeg har boet i USA i 2 år
. Sunny California
, hvor Yoshi jo også produceres, er nok noget af det billigst sted at handle, når det gælder dette farbrikat.
Potterne blev bestilt på E-bay og betalt med $ fra min amerikanske bankkonto via E-bay. Herefter fik jeg dem sendt over til en af mine gamle arbejdskollegaer der bor i N.Y. På den måde undgår man de 7,75% state tax, og får endvidere mest ud af portoen
.
Min kollega modtager pakken, og fjerner alle labels på pakken samt faktura, og sender den videre til DK som en gave til mig til en værdi på $ 400. Værdien til DK er rimelig vigtig, eftersom man kun må modtage for kr. 2600 når det drejer sig om en gave fra et ikke EU-land.
Man slipper dog ikke for at betale told/moms, og posten skal ha kr. 884,- for at udlevere pakken.
Det totale regnestykke ser således ud.
2 Yoshimura RS-3 Carbon Race oval $ 673
Forsendelse CA --> NY $ 20
Forsendelse NY --> DK $ 55
Told/moms
kr 884
Total pris i DK ved kurs 6,10 er i alt kr 5.447,-
Ja, man er jo ikke jyde for ingen ting vel
Denne løsning kræver selvfølgelig at man kender nogen over there, hvordan det ellers ville forholde sig, kan jeg ikke svare på.
Med de priser vi gir for cyklerne herhjemme, er man jo nød til at udnytte alle muligheder bedst muligt ikke