Forfatter Emne: Ups, hold ikke for rødt.. hvis der er huller i vejen.  (Læst 8443 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ThomasM

• Plastikrocker
Ups, hold ikke for rødt.. hvis der er huller i vejen.
« Svar #15 Dato: Juni 22, 2005, 11:16:13 am »
Citat fra: Ole Hansen
Jeg skal prøve.. De demonstrede, hvordan cyklen ville reagere, hvis man blev påkørt bagfra. Hvis man holdt forbremsen, dykkede den meget i forgaflen og dermed har man mindre kontrol. Hvis man derimod holder bagbremsen dykker den stort set ikke..

Prøv at få en til at hjælpe dig med at skubbe dig (og her kunne jeg have skrevet "i røven", men det vil give nogle mærkelig associationer :) ) mens du sidder på cyklen og holder forbremsen og bagefter det samme med bagbremsen..

Ellers må en af instruktør-føllene demonstrere :)

Ok.. det vil så sige man skal holde med kobling hele tiden? Eller skal man skifte over når man sætter igang? I det tænkte scenarie med påkørsel bagfra virker det heller ikke særlig hensigtsmæssigt at holde i gear, i tilfælde af man slipper koblingen... så vælter man ikke bare men risikerer at ryge over i modkørende trafik... kan godt se ideen men ved sg ikke hvad der er at foretrække... hvis det er meningen man skal skifte over er bagbremsen selvf klart at foretrække om end noget besværligt...
SV650S K4 Blå/YC2
Mods: suzuki hugger, lucas fender elim, spyball.
Klip: 1.

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
« Svar #16 Dato: Juni 22, 2005, 11:34:19 am »
Citat fra: ThomasM
Ok.. det vil så sige man skal holde med kobling hele tiden? Eller skal man skifte over når man sætter igang? I det tænkte scenarie med påkørsel bagfra virker det heller ikke særlig hensigtsmæssigt at holde i gear, i tilfælde af man slipper koblingen... så vælter man ikke bare men risikerer at ryge over i modkørende trafik... kan godt se ideen men ved sg ikke hvad der er at foretrække... hvis det er meningen man skal skifte over er bagbremsen selvf klart at foretrække om end noget besværligt...

God pointe.
Rådet med bagbremsen forudsætter jo også at påkørslen er relativt "lille". Jeg mener, bilen skal ikke have særlig meget fart på før mc'en får sig en flyvetur  :shock:

Nå, nu er det jo også nemt at kritisere  :oops:
Men jeg holder mig nu altså til højre fod i asfalten.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #17 Dato: Juni 22, 2005, 11:49:33 am »
Du holder i Neutralt gear med bagbremsen aktiveret, og der er STOR forskel på hvordan cyklen reagere.
Forbremsen: Forgaflen dykker voldsomt, og cyklen "kegler" vælter over forhjulet.
Bagbremsen: Cyklen sætter sig og bliver presset mod asfalten uden at vælte.

Når der skiftes til gult lys trækkes forbremsen for derefter at skifte fod i jorden, i gear og afsted det går.
Hvis man får skiftet for tideligt, skifter man fod i jorden igen og holder med kun bagbremsen trukket igen.

Jeg demonsterer med glæde når vi ses...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #18 Dato: Juni 22, 2005, 11:59:51 am »
Det er jo heldigvis kun en tænkt situation 8) ... da man jo næsten aldrig holder stille ved lyskryds hvor der er mulighed for at blive påkørt bagfra, for enten nåede man ikke med over?????? :shock: og holder forrest i krydset :oops:  eller også er der min. en lang række af biler bag ved som man har passeret, mens der var rødt, til at beskytte sig. :mrgreen:

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
« Svar #19 Dato: Juni 22, 2005, 01:01:01 pm »
Citat fra: Jannik

Når der skiftes til gult lys trækkes forbremsen for derefter at skifte fod i jorden, i gear og afsted det går.
Hvis man får skiftet for tideligt, skifter man fod i jorden igen og holder med kun bagbremsen trukket igen.

:shock:  Det lyder lidt besværligt  :wink:

Jeg er blevet puffet til to gange  :?  Det var af samme idiot i to kryds lige efter hinanden, og han gjorde det bevist  :evil:
Ikke fordi det var noget vildt, "bare" nok til jeg mærkede at der var kontakt  :?

Jeg holdt med forbremsen trukket begge gange, uden at vælte af den grund.

Det er et par år siden, idag var jeg nok hoppet at SVinet og havde taget en lille snakmed billisten  :D
Anden gang plev jeg så pissed at jeg glemte at slippe den igen da lyset blev grønt :twisted: . Jeg nåede op i 4. gear inden jeg opdagede fejlen  :wink:
Bagdækket skulle skiftes samme eftermiddag, så det gjorde ikke det store at det blev grovslidt.
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #20 Dato: Juni 22, 2005, 01:10:45 pm »
Citat fra: B2
Citat fra: Jannik

:shock:  Det lyder lidt besværligt  :wink:

Jeg er blevet puffet til to gange  :?  Det var af samme idiot i to kryds lige efter hinanden, og han gjorde det bevist  :evil:
Ikke fordi det var noget vildt, "bare" nok til jeg mærkede at der var kontakt  :?

Jeg holdt med forbremsen trukket begge gange, uden at vælte af den grund.

Det er et par år siden, idag var jeg nok hoppet at SVinet og havde taget en lille snakmed billisten  :D
Anden gang plev jeg så pissed at jeg glemte at slippe den igen da lyset blev grønt :twisted: . Jeg nåede op i 4. gear inden jeg opdagede fejlen  :wink:
Bagdækket skulle skiftes samme eftermiddag, så det gjorde ikke det store at det blev grovslidt.

Gu' ved om en god koger kan rive kofangeren af en bil... :?:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
« Svar #21 Dato: Juni 22, 2005, 01:22:23 pm »
Citat fra: nyg

Gu' ved om en god koger kan rive kofangeren af en bil... :?:

:roll: Don't know

Men det indhyller den i fin hvid røg, og efterlader gummi hele vejen op over forruden  :twisted:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Hønse

• Sandt SVin
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
Re: Ups, hold ikke for rødt.. hvis der er huller i vejen.
« Svar #22 Dato: Juni 22, 2005, 01:42:05 pm »
Citat fra: Alex

[ja, nu når vi ér i gang med de pinlige historier (og for at komme Jannik i forkøbet) ...  og smask, så lå jeg og roede rundt på asfalten..
  ..fuck det.. !
Arghhhhhh....................  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  

Godt du selv siger det - for vi finder ud af og du ved det!!!!

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :wink:

Citat fra: SVea

Nej, nej, nej.... Højre fod på jorden. Uanset hvilken vej man skal og bremse kan man gøre med hånden..... ....

Sådan SVea-pigen, lige mine ord   :D  :D  :P
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #23 Dato: Juni 22, 2005, 02:14:35 pm »
Det står selvfølgeligt alle frit for hvordan man vil gøre det, men jeg er ved at have vanen med at bruge bagbremsen, og det er ikke besværligt overhovedet men væsentligt mere sikkert.

Det er op til jer selv om i vil bruge de guldkorn vi kommer med eller ej, men er der nogen der vil have det vist siger i bare til... :wink:

A.P.

• Roadracer
« Svar #24 Dato: Juni 22, 2005, 02:30:19 pm »
SVea jeg er ked af at sige det men tror ikke du har hørt efter hvad din kørelære har sagt, men både Jannik og Ole har ret, det skulle som de siger også gerne være det din kørelære har forsøgt at lære dig. :wink:
Anders

Blå er er rigtig SV fave

Bongers

• Gæst
« Svar #25 Dato: Juni 22, 2005, 02:34:34 pm »
Det med benene må jeg se en dag – jeg har ingen gang motorik til at forestille mig hvad i mener  :roll:  :roll:  :roll:

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #26 Dato: Juni 22, 2005, 02:40:26 pm »
Citat fra: Bongers
Det med benene må jeg se en dag – jeg har ingen gang motorik til at forestille mig hvad i mener  :roll:  :roll:  :roll:

Hvis du ser videoen "fællestur 1. Maj" på min hjemmeside: www.cecicat.dk/sv1000s.htm under "video/Video med SV-klubben" så er der et fint eksemplar ca 25 sek. inde i videoen. :wink:  :wink:  :wink:

Hønse

• Sandt SVin
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
« Svar #27 Dato: Juni 22, 2005, 03:18:55 pm »
Nå.......... ja, ja, ok, hmmf, så gi´r jeg mig, du får ret! Sådan stopper/kører vi vel stort set alle sammen når det kommer til stykket  :?  :roll:

Det tænker man sku da ikke over...... jeg blander mig uden om!!!

Skal vi snart ud og kører?  :P

Har du fået dit kort SVea?  8)

Nogen der vil med til Assen imorgen tidlig?  :D
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

A.P.

• Roadracer
« Svar #28 Dato: Juni 22, 2005, 03:54:20 pm »
Citat fra: Hønse

Nogen der vil med til Assen imorgen tidlig?  :D

De er fristende men må nok melde hus forbi, (kone og børn) :wink:
Anders

Blå er er rigtig SV fave

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
« Svar #29 Dato: Juni 22, 2005, 04:05:23 pm »
Citat fra: Hønse

Har du fået dit kort SVea?  8)

Skal stå kl 6.30 i morgen tidlig nede hos køreskolen og så skal min MC skæbne besejles efterfølgende.... Mine nerver er svage og jeg kan ikke engang drikke mig fuld og dulme dem. Men knægten er sendt hjem til sin far og jeg påtænker at bure mig inde med chips, dip, cola, film og 1 karton smøger.
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"