Forfatter Emne: Ups, hold ikke for rødt.. hvis der er huller i vejen.  (Læst 8442 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Ups, hold ikke for rødt.. hvis der er huller i vejen.
« Dato: Juni 21, 2005, 09:54:09 pm »
Hej drenge

Efter at have været på militær skole ( hjemmeværnet ) i 10 dage glædede jeg mig helt vildt til at komme ud og kører motorcykel... og damn, det var fedt ... Men......... på vej hjem, skal jeg holde for rødt og sætter venstre fod ned for at støtte... men der hvor asfalten plejer og være er der pludselig ikke noget.. hvad jeg ikke så, var at der var et hul... cyklen begyndte og vælte til venstre og da jeg fik fodfæste var det forsent.. jeg kunne simpelthen ikke holde den   :cry: ... Jeg mistede den og lå i klemme under den... Totalt pinligt og fuck hvor blev jeg hidsig.. lorte kommune tænkte jeg og deres lorte vej.. ( fik vist et raserianfald ) men det er jo egentlig min egen skyld.. kan jo bare se efter huller.. Det var dælme dybt det hul... og det gik vildt stærkt... Snøft.. det var lige argurart dette jeg frygtede med at købe så stor en kværn når jeg ikke er særlig stor selv...Kan lige nå med tåspidser på hver side i mine gummisko... måske jeg burde kører med mine støvler fast.. bryder mig bare ikke om at have dem på, men de giver noget mere fodfæste...  der gik faktisk et stykke tid før nogen gad og hjælpe mig fri.. mærkelige mennesker... derefter hjalp en mand mig med at få den op og stå igen.. damn den er tung ... smil...

Resultat på min og moolex cykel... Et knækket koblingsgreb, flækket blinklys, dyb rids i potten, ridser på sidespejl og håndtag..

Egentlig ville jeg ikke skrive dette til jer, da jeg synes det er bare en anelse pinligt.. men moolex tvang mig med den ene arm bag ryggen.. Thi hi.. hvis ikke jeg skrev, så ville han gøre det... smil...

Nå , men hold øje med huller hvis I ikke er så langbenet... smil

Mange knus
Majse.. væltepeter... smil. :cry:
Resultat på mig : et mega blåt mærke..

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
.
« Svar #1 Dato: Juni 21, 2005, 10:22:03 pm »
Sympati :)

Jeg har selv måtte lægge en motorcykel ned da jeg stod af den .. lige som jeg læner den over mod mig selv - og står på det ene ben hører jeg støttebenet svinge op igen (fjederen var lidt for stram åbenbart).
- Langsomt måtte jeg se mine penge lægge sig på asfalten .. slap dog med et knækket koblingsgreb og et par røde ører.

Der stod en 5 meter væk og så det hele ske - og det eneste han sagde da han kom hen til mig var "Hvorfor gjorde du det?" - Det så sikkert ud som om jeg plejede at lægge min MC ned når jeg ikke kørte på den  :shock:
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Alex

• Administrator
  • Sandt SVin
Re: .
« Svar #2 Dato: Juni 21, 2005, 11:04:57 pm »
Citat fra: Nikolaj
Sympati :)

Der stod en 5 meter væk og så det hele ske - og det eneste han sagde da han kom hen til mig var "Hvorfor gjorde du det?" - Det så sikkert ud som om jeg plejede at lægge min MC ned når jeg ikke kørte på den  :shock:

:lol:  :lol:

ja, nu når vi ér i gang med de pinlige historier (og for at komme Jannik i forkøbet)

så smed jeg også min kværn oppe på mc.D en dag..  skulle lige dreje rundt og parkere pænt i en bås, og med fuldt styr-udslag fik jeg lige markeret forbremsen...  og smask, så lå jeg og roede rundt på asfalten..
heldigvis uden for åbningstid, og ingen af de andre gutter var i nærheden og kunne se det..
..så jeg rejste svinet op igen..  bare en par ridser på bundkåben og et par ridser til samlingen på udstødningen..   ..fuck det.. !
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

kashhh

• Plastikrocker
Re: Ups, hold ikke for rødt.. hvis der er huller i vejen.
« Svar #3 Dato: Juni 21, 2005, 11:05:38 pm »
Citat fra: Majse
Hej drenge

på vej hjem, skal jeg holde for rødt og sætter venstre fod ned for at støtte... men der hvor asfalten plejer og være er der pludselig ikke noget.. hvad jeg ikke så, var at der var et hul ...cyklen begyndte og vælte til venstre og da jeg fik fodfæste var det forsent..

Lærer man ikke i MC-skolen at støtte på højre ben :?:   :wink:   :lol:
Jakob - SV650SY - Mods: full titanium Akrapovic exhaust, JMV Concept undertail, Pyramid seatcowl, MRA Racingscreen, R&G crashpads, Michelin Pilot Power

Gixxer Heino

• Plastikrocker
« Svar #4 Dato: Juni 21, 2005, 11:08:51 pm »
hold kæft det er da for surt ,så for man sku da lyst til at dræbe en vejarbejder eller bare et eller andet..man kan man ikke købe nogle forlænger proteser til dine ben så du slipper for den slags :shock: jeg føler med dig..
Blå og hvid Gxsr 750 k7. smiler bredt.

kashhh

• Plastikrocker
« Svar #5 Dato: Juni 21, 2005, 11:09:09 pm »
Citat fra: Nikolaj

Muahahahhah...  :mrgreen:  :mrgreen: :mrgreen:  :mrgreen:
Jakob - SV650SY - Mods: full titanium Akrapovic exhaust, JMV Concept undertail, Pyramid seatcowl, MRA Racingscreen, R&G crashpads, Michelin Pilot Power

Alex

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Juni 21, 2005, 11:15:14 pm »
Citat fra: kashhh

Nix !

Du er velkommen til at deltage på et af de fantastiske kurser du finder på
www.dmc-org.dk og find ud af hvorfor..

eller hvis du en dag støder ind i en instruktør kan du jo spørge vedkommende   :D  :D
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

kashhh

• Plastikrocker
« Svar #7 Dato: Juni 21, 2005, 11:23:43 pm »
hey.. jeg er jo også en newbie

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #8 Dato: Juni 22, 2005, 06:20:47 am »
Hej drenge

på vej hjem, skal jeg holde for rødt og sætter venstre fod ned for at støtte... men der hvor asfalten plejer og være er der pludselig ikke noget.. hvad jeg ikke så, var at der var et hul ...cyklen begyndte og vælte til venstre og da jeg fik fodfæste var det forsent..

Skal du til venstre skal du støtte på venstre ben, skal du til højre skal du støtte på højre ben... lige ud er eget valg... det lærte jeg ihvertfald.. Det er nemmere og dreje til den side hvor du har benet nede... og havde der ikke været det åndsvage hul, så var det ikke sket... øv. nedern.

Majse

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #9 Dato: Juni 22, 2005, 07:26:25 am »
Hej drenge

Skal du til venstre skal du støtte på venstre ben, skal du til højre skal du støtte på højre ben... lige ud er eget valg... det lærte jeg ihvertfald.. Det er nemmere og dreje til den side hvor du har benet nede... og havde der ikke været det åndsvage hul, så var det ikke sket... øv. nedern.

Majse
Nej nej nej ikke noget med højre eller venstre!
Altid venstre fod i jorden, og højre fod på bagbremsen lige meget hvilken vej du skal. (Ja du slipper jo så bremsen når du begynder at køre. :roll:  :lol:  :lol:  :lol: )
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #10 Dato: Juni 22, 2005, 07:27:20 am »
Citat fra: Alex
quote]

:lol:  :lol:

ja, nu når vi ér i gang med de pinlige historier (og for at komme Jannik i forkøbet)
:lol:  :lol:  :lol:  :lol:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
« Svar #11 Dato: Juni 22, 2005, 08:53:31 am »
Citat fra: Jannik
Hej drenge

Majse
Nej nej nej ikke noget med højre eller venstre!
Altid venstre fod i jorden, og højre fod på bagbremsen lige meget hvilken vej du skal. (Ja du slipper jo så bremsen når du begynder at køre. :roll:  :lol:  :lol:  :lol: )

Nej, nej, nej.... Højre fod på jorden. Uanset hvilken vej man skal og bremse kan man gøre med hånden..... Havde selv et møde med et stort, solidt hul i vejen i mandags, men jeg nøjes bare med at køre ned i det (og  op igen). Men den kunne sgu tage det den skolecykel....
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #12 Dato: Juni 22, 2005, 09:02:25 am »
Citat fra: SVea

Nej, nej, nej.... Højre fod på jorden. Uanset hvilken vej man skal og bremse kan man gøre med hånden..... Havde selv et møde med et stort, solidt hul i vejen i mandags, men jeg nøjes bare med at køre ned i det (og  op igen). Men den kunne sgu tage det den skolecykel....

Kørelærerne skal se den simple, lille demonstration DMC-instruktørerne foretager for at vise hvorfor det er højre fod på bremsen og venstre fod på jorden.. Jeg var meget overrasket over hvor forskelligt cyklen reagerer..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
« Svar #13 Dato: Juni 22, 2005, 09:19:59 am »
Citat fra: Ole Hansen
Kørelærerne skal se den simple, lille demonstration DMC-instruktørerne foretager for at vise hvorfor det er højre fod på bremsen og venstre fod på jorden.. Jeg var meget overrasket over hvor forskelligt cyklen reagerer..

Kan du uddybe det ?
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #14 Dato: Juni 22, 2005, 09:43:19 am »
Jeg skal prøve.. De demonstrede, hvordan cyklen ville reagere, hvis man blev påkørt bagfra. Hvis man holdt forbremsen, dykkede den meget i forgaflen og dermed har man mindre kontrol. Hvis man derimod holder bagbremsen dykker den stort set ikke..

Prøv at få en til at hjælpe dig med at skubbe dig (og her kunne jeg have skrevet "i røven", men det vil give nogle mærkelig associationer :) ) mens du sidder på cyklen og holder forbremsen og bagefter det samme med bagbremsen..

Ellers må en af instruktør-føllene demonstrere :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)