Jeg modtog i lørdags mine for nyligt bestilte WindTamer ørepropper med posten, fra Ear Plug Superstore.
http://earplugstore.stores.yahoo.net/wimoearpl.htmlMed den beskrivelse jeg har læst på deres hjemmeside må jeg indrømme at jeg forventede en del af dem. Forventningerne blev dog efter en tur på kun ca 40 km ikke opfyldt, over hovedet !!
Til en samlet pris på 170,- for 3 sæt samt forsendelse, havde jeg forventet at de i det mindste virkede lige så godt som mine nuværende til 2,5 kr pr sæt. De lover på hjemmesiden at de skulle dæmepe mere jo større lydtrykket er, hvilket også skulle gøre det muligt at tale sammen når man holder stille f.eks.
Tale sammen kan man godt. De dæmper dog ikke vindstøjen nær så meget som mine nuværende, og de genererer nærmest en lille form for ekko i min øregang.
Min kæreste som var bagpå, på testkørslen, og som også prøvede et sæt WindTamer, havde samme oplevelse som jeg.
Ville blot fortælle om min erfaring, så andre kan måske kan drage nytte af den også.
EDIT: Jeg kan lige tilføje at de tilmed ikke er spor behagelige at have i ørene. MAn kan meget tydeligt mærke "lamellerne" som nærmest skærer en lille smule i øregangen.