Forfatter Emne: Fuldt system eller Slip on?  (Læst 7782 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Engskov

• Søndagskører
  • **
Fuldt system eller Slip on?
« Dato: Maj 11, 2008, 10:08:54 pm »
Så er tiden kommet til at jeg skal erstatte min standard potte på sv650'eren, så den kan komme til at brumme lidt mere:)..

Jeg vil dog lige forhøre mig ad, hvad forskellen mellem en slip on, og et fuldt system er?.. Er der den store forskel?, er det ydelsesmæssigt?, lydmæssigt? og hvad er fordele/ulemper?

Nu vi er ved potter, Jeg leder efter en der ikke skriger når jeg kommer op i høje omdrejninger.. Er der nogle der kan foreslå en god en?, den skal dog være "normal" størrelse, jeg gider ikke have de der små nogle:)

Jeg glæder mig til at drage viden fra jeres erfaringer:)

Mvh Engskov
SV650N Nu uden plader! :O

Yamaha R6 - 2001!

Ole Jensen

• Roadracer
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: Fuldt system eller Slip on?
« Svar #1 Dato: Maj 11, 2008, 10:25:13 pm »
-noget helt andet din profil siger at du ingen motorcykel har at sætter potterne på  :mrgreen:

Jeg ku ik lade være  :hand:
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

GTI

• Sandt SVin
  • Go big or go HOME!
« Svar #2 Dato: Maj 11, 2008, 11:09:44 pm »
Fullt system, helt klart...
Og Yoshimura TRS anbefales..
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)

Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Blinklys

• Gæst
« Svar #3 Dato: Maj 12, 2008, 11:12:17 am »
Hvis det bare er lyd du er ude efter, så ville jeg spare knasterne og gå efter en slip-on. Ulempen med slip-on er at original-røret skal saves over, så du skal være forberedt på at "ødelægge" original-udstødningen. Hvis cyklen skal til syn skal du formodentlig genmonteret original-potten - det ka' gøres med et mellemstykke som nogle gange følger med slip-ons, ellers ka' de købes separat (eller sikkert hjemmelaves hvis du er fiks :)) Med de fleste "road-legal" potter følger der også en db-killer, og den kan måske gå igennem syn med den i - men jeg er dog ikke sikker, da der sidder katalysator i originalpotten - så det ka' godt være den består på lydniveau, men dumper på at den forurener for meget! Men da ka' være der er nogle andre der har erfaringer på det område? ;)

Et fuldt system ville jeg gå efter, hvis du går efter performance (eller er virkelig virkelig VIRKELIG meget ked af at save i din original-udstødning.) Andre forrør ka' måske give et bedre flow, og kombineret med et mere åben filter og en justering af ECU'en eller en PowerCommander ka' du måske få nogle ekstra kræfter. Jeg tror dog ikke der er så meget ekstra at hente ud af baby-SVinet, og personligt synes jeg at fuldt system+filter+PC+rulning er mange penge at smide i en cykel, der IMO kører ganske udemærket med en slip-on. Og når man tænker på at du for de samme penge sikkert ville kunne få en fin splinterny bagdæmper og nogle bedre fjedre til forgaflen, ja så ved jeg godt hvad jeg ville vælge først... ;)

pingo

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Maj 13, 2008, 03:07:59 pm »
Hvorfor kan man ikke få en slip-on-ting der bare passer med de 4 bolte på SV'ens udstødning? Det gir jo ingen mening..?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Bageren

• Roadracer
  • Gul SV650S 2002
« Svar #5 Dato: Maj 13, 2008, 03:09:06 pm »
Køb en slipon og brug de penge du sparer på ny affjedring.  :)

Hvorfor kan man ikke få en slip-on-ting der bare passer med de 4 bolte på SV'ens udstødning? Det gir jo ingen mening..?

Slipon er kun potten, og derfor uden røret.
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

GTI

• Sandt SVin
  • Go big or go HOME!
« Svar #6 Dato: Maj 13, 2008, 03:25:48 pm »

Du tenker på en Bolt-on potte du, og det passer kun 1000.... På 650 må det sages.. Eller monteres et fullt system.
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)

Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #7 Dato: Maj 13, 2008, 05:40:39 pm »
Jeps... SV 650 = Slip-on SV 1000 = Bolt on potte
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Engskov

• Søndagskører
  • **
« Svar #8 Dato: Maj 13, 2008, 10:27:00 pm »
Hey.. tak for jere come backs...

Jeg har hørt at det mest "optimale" til en sv650 er 2/3.. For så skal man ikke skære i den originale udstødning. Og det sidste 1/3 stykke kan være lidt ligemeget...

en 2/3 potte koster omkring 3500 afhængig af potte selvf, men en slip on koster ca 2500, og fuldt system koster 5500+... Så lige pt kan jeg kun se fordele ved det 2/3... kommentare?

Derudover, kan det betale sig at jeg triller ind til eks carstens mc, fortæller ham at jeg vil have den og den udstødning sat på. og så kan han beholde min originale.. Så skal han vel nok kun have en plov oveni for det hele..

Er det for optimistisk??

takker for svarene allerede..

Yamaha R6 - 2001!

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #9 Dato: Maj 14, 2008, 09:20:36 am »
Hey.. tak for jere come backs...

Derudover, kan det betale sig at jeg triller ind til eks carstens mc, fortæller ham at jeg vil have den og den udstødning sat på. og så kan han beholde min originale.. Så skal han vel nok kun have en plov oveni for det hele..

Jeg beholder alle mine originaldele, men det er nok også kun fordi jeg har en stor kælder. Syns bare det er rat at kunne bygge tilbage, eller delvist, for at starte på ny ombygning hvis man skulle få lyst.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #10 Dato: Maj 15, 2008, 04:50:15 pm »
Behold din udstødning, for alt i verden giv den ikke væk. Og hvis du vil give den væk. Så gi' den til mig  :innocent:

Og så syntes jeg det er meget at give penge for at få monteret en udstødning. Det tager max en time... Med mindre du kan få det forhandlet ind i prisen på f.eks et service e.lign.
Men det er jo også bare mig den nærige jyde :D
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Engskov

• Søndagskører
  • **
« Svar #11 Dato: Maj 21, 2008, 08:47:54 pm »
Well, jeg ser det bare på den måde.. At en bike skal ikke synes jo. Kun ved ejerskifte efter 5 år.. Derfor kan jeg sku ikke rigtig se fidusen i at have 5 k original udstøødning til at fylde i garagen.. Og mhp gensalg, så vil de fleste jo alligevel gerne have med en anden potte end original.. feel me?..

Derudover, er jeg nået til at jeg gerne vil have en 2/3. Så skal jeg ikke save i mit system, og potten komme til at passe direkte på med bolte osv.. Efter som jeg kan læse hvadfolk har skrevet af inputs hvertfald:D..

Potter gider jeg ikke spørge om, jeg kan bare læse de andre threads:D..

hyg jer, i det gode vejr..§! :afro: og pas nu på :police:

Yamaha R6 - 2001!

Damage

• Gæst
« Svar #12 Dato: Maj 22, 2008, 07:45:24 am »
Well, jeg ser det bare på den måde.. At en bike skal ikke synes jo. Kun ved ejerskifte efter 5 år.. Derfor kan jeg sku ikke rigtig se fidusen i at have 5 k original udstøødning til at fylde i garagen.. Og mhp gensalg, så vil de fleste jo alligevel gerne have med en anden potte end original.. feel me?..

Derudover, er jeg nået til at jeg gerne vil have en 2/3. Så skal jeg ikke save i mit system, og potten komme til at passe direkte på med bolte osv.. Efter som jeg kan læse hvadfolk har skrevet af inputs hvertfald:D..

Potter gider jeg ikke spørge om, jeg kan bare læse de andre threads:D..

hyg jer, i det gode vejr..§! :afro: og pas nu på :police:

Hvad så hvis du skal sælge din MC efter 5 år og den skal synes, hvordan vil du gøre det?

Hvad tror du sælger vil sige til at der ikke følger org. udstødning med som han kan syne den med hvis
han skal sælge?

Hollowpoint

• Sandt SVin
  • Sømand så det gynger!
« Svar #13 Dato: Maj 22, 2008, 08:07:31 am »
Jeg havde samme diskussion/snak med klargøringsmekkeren fra Enghave og som han så den, så hvis det blev et problem smed de bare en halvskadet potte på som de jo nok har liggende og syner den. Og så kommer de andre potter jo nok på igen bagefter  :rolleyes: Privatsalg, tjaa det er ikke alle synshaller der er lige kloge når det gælder motorcykler.
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Engskov

• Søndagskører
  • **
« Svar #14 Dato: Juni 01, 2008, 07:11:27 pm »
Hej alle..

der er nu gået lidt tid, hvor jeg har tænkt tanker om min udstødnig etc etc... Jeg er kommet frem til at jeg vil tage beslutningen når jeg har fundet ud af hvad prisforskellen er for en slip on, kontra en 2/3...

Jeg har kig på 3 potter, jeg ville være super glad hvis nogle kunne hjælpe mig lidt med at vælge.. Jeg tænker mest på om folk kender noget omkring kvalitet på de 3 forskellige.. Jeg er ikke så informeret indenfor det område, så der er det lækkert med forummet:D..

Jeg har fået kvejlet mig ned til at skulle ælge mellem 3 forskellige udstødninger til min SV650 N... Jeg vil som sagt være glad for alle inputs angående kvalitet, holdbarhed, og mest af alt om der kan være monteringsvanskeligheder med de forskellige.. Jeg regner dog med at få en mekaniker til at montere den, men det skal stadig være indenfor rimlighedens grænser så han ikke laver alt muligt mærkeligt...

de 3 udstødninger er:

-Micron (Slip-on ca. 2100KR uden forsendelse)
-Akrapovic (Slip-on ca. 2700KR uden forsendelse)
-BlueFlame Dualport!  (slip-on ca. 2500KR uden forsendelse)

Til sidst, jeg har surfet efter priser på de forskellige, men hvis nogle er informeret om en billig og sikker side mht en af potterne, er det selvfølgeligt også meget velkomment..

Ellers så nyd det gode vejr:P... hygge

Yamaha R6 - 2001!