Forfatter Emne: Argh, møj kryb  (Læst 7963 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Argh, møj kryb
« Dato: Maj 10, 2008, 10:42:34 pm »
Nu er jeg godt nok ved at være stiktosset på alle de små møj kryb der skal splatte ud på min fine grisling og min hjelm  :dead: Hvad gør i for at fjerne dem ordentlig uden at grisse for meget til? Har selv fundet ud af at noget sulfo på en klud og så gnubbe det på hjelmen og bagefter tage en våd klud og køre efter er ret effektivt.

Any inputs? Nå ja stakkels dem der køre med pilot hjelme  :whatever:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Kristensen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 78
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7347
Re: Argh, møj kryb
« Svar #1 Dato: Maj 10, 2008, 11:15:35 pm »
Jep, insekter er en dejlig ting ved at køre mc......  :brok:

Jeg plejer bare at fjerne insekter med varmt vand. Har ikke oplevet at vand ikke klarer de små sataner  :club:

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Argh, møj kryb
« Svar #2 Dato: Maj 11, 2008, 12:29:59 am »
Fik en dag et godt tricks med at gøre noget papir vådt og lægge det hen over visir/hjelm og så vente lidt.. tage det af og tage noget papir og lige kør over.. så er den fjong..  :D

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Argh, møj kryb
« Svar #3 Dato: Maj 11, 2008, 12:52:04 am »
Fik en dag et godt tricks med at gøre noget papir vådt og lægge det hen over visir/hjelm og så vente lidt.. tage det af og tage noget papir og lige kør over.. så er den fjong..  :D

Nemlig, gammelt jægertrick! Der er dog ikke dét, som vinduesrens ikke kan tage...
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

mcbundy

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 69
Re: Argh, møj kryb
« Svar #4 Dato: Maj 11, 2008, 12:21:42 pm »
jeg plejer at fjerne diverse selvmordere fra både min hjelm og tøj umidelbart efter jeg kommer hjem eller så hurtigt som muligt i det mindste.
min erfaring er de er nemme at fjerne med alm vand bare de ikke får lov at sidde og forstene og gro fast på tøj og hjelm

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Argh, møj kryb
« Svar #5 Dato: Maj 11, 2008, 02:23:34 pm »
I vasker da vel ikke jeres trofæer af??! :)
SV1000S K6 - blå.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Argh, møj kryb
« Svar #6 Dato: Maj 12, 2008, 06:18:29 am »
Vær blot påpasselig med at foretage kemikalie/sæbe indgreb i solen da disses virkning kan forstærkes i direkte sollys. Nogle vinduesrensemidler indeholder kemikalier som kan skade lakken. Skyl grundigt efter!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Argh, møj kryb
« Svar #7 Dato: Maj 12, 2008, 05:45:05 pm »
jeg plejer at fjerne diverse selvmordere fra både min hjelm og tøj umidelbart efter jeg kommer hjem eller så hurtigt som muligt i det mindste.
min erfaring er de er nemme at fjerne med alm vand bare de ikke får lov at sidde og forstene og gro fast på tøj og hjelm

Fjerner også altid hurtigst muligt, det er nemmest. Men ellers som der ganske rigtigt bliver sagt, en våd avisside el lign, så de bliver "blødgjort". Det mest bøvlede er som regel køleren :club:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Lasset

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 173
  • Nu med mc igen :)
    • Min knallert...
Re: Argh, møj kryb
« Svar #8 Dato: Maj 12, 2008, 06:48:14 pm »
Renser kun min hjelm når det er nødvendigt...
Mc-tøj, bliver da ikke beskidt. Det bilver rustikt  :afro:
En god regnbyge, det er det der skal til  :wink:
Honda Hornet ABS pc41 - Devil master potte - fjernet kat og pc3 indrullet af Mr. Dyno - så er jeg klar til de små veje :)
http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39407

bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
Re: Argh, møj kryb
« Svar #9 Dato: Maj 12, 2008, 08:08:56 pm »
Bruger Majses fif hver dag. Det virker, lægger en våd serviet over visiret, når hjelmen er lagt på hylden efter ankomst på jobbet, efter et stykke tid er de kedelige kryb opløst og kan nemt fjernes.  :thumbsup:
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Argh, møj kryb
« Svar #10 Dato: Maj 14, 2008, 02:02:03 pm »
Ding dong.

Min far har noget Basta Ruderens. Det kommer vist fra en tankstation og virker ganske overbevisende.
Til prisen er der dog stadig ikke noget der slår to stykker køkkenrulle dyppet i vand.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

El Bola

  • Gæst
Re: Argh, møj kryb
« Svar #11 Dato: Maj 14, 2008, 03:09:53 pm »
er der ik noget med at insekter er fyldt med proteiner  :mrgreen:

yum yum have some dim sum

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: Argh, møj kryb
« Svar #12 Dato: Maj 14, 2008, 04:22:42 pm »
Fast groede indsekter kan også fjernes med Majse tricket, men ved at anvende Cola i stedet der er lidt syre i så skal kun sidde i max 5 minutter. Man kan også tage en halvt æble og kører det over visiret, saften opløser det hele og hvis man tørrer forsigtigt af kan saften faktisk lave en hinde som virker lidt nano agtigt ift. regn og ny skidt.

Kan også fjerne nekotin hvis nogen af jer rygen inde i bilen (eller hjelmen)

- meget gammelt jæger trick  :afro:
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

El Bola

  • Gæst
Re: Argh, møj kryb
« Svar #13 Dato: Maj 14, 2008, 05:53:12 pm »
Fast groede indsekter kan også fjernes med Majse tricket, men ved at anvende Cola i stedet der er lidt syre i så skal kun sidde i max 5 minutter. Man kan også tage en halvt æble og kører det over visiret, saften opløser det hele og hvis man tørrer forsigtigt af kan saften faktisk lave en hinde som virker lidt nano agtigt ift. regn og ny skidt.

Kan også fjerne nekotin hvis nogen af jer rygen inde i bilen (eller hjelmen)

- meget gammelt jæger trick  :afro:

din huleboer

Tom-Bro

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 6
Re: Argh, møj kryb
« Svar #14 Dato: Juli 11, 2008, 02:50:57 pm »
Har lige læst jeres problemer vedr. vores "kills".
Jeg er selv ikke ret god til at huske at få en våd serviet eller lign på hjælmen - men fik engang det ultimative råd (og det virker selv om hjælmen har stået i lang tid) brug en vådserviet - dem vi bruger til at tørre vores børn røv i - det tager alle døde dyr  :thumbsup:- memt (så kan man jo undrer sig over hvor fornuftig der er at tørre røv i :innocent:)
Prøv det - i vil ikke fortryde

MVH Tom
ahhh - har lige (igår den 20/6-08) købt en superfed sølvgrå SV650S fra 03 med 25.000 km på klokken