Forfatter Emne: Dødt batteri  (Læst 2129 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

LSJ

• Roadracer
Dødt batteri
« Dato: Maj 25, 2008, 07:26:11 pm »
Hej der
Glemte at slukke lyset, og det tog selvfølgelig alt strømmen. Batteriet er gammelt, det er helt tilbage fra 05.
Fik så startet den idag, men gik straks ud (da jeg fjernede startboksen). Beholdte startboksen på, og lod den køre i 10 minutter. Så var der strøm nok på til at jeg kunne køre hjem.
Da jeg kom hjem, slukkede jeg selvfølgelig for den, og prøvede så at starte igen, Ingen strøm OVERHOVEDET.
Tyder jo på et nyt batteri, det gamle tror jeg er helt dødt.
Klokken var nulstillet, men det som undrede mig var at på vejen hjem var speedometeret helt tovligt. (jeg har bla kørt 299 km/h i 2. gear).
Lang tekst, så her kommer spørgsmålene.

1. Kan jeg nøjes med nyt batteri?

2. forsvinder den underlige speedometer visning, når der kommer et frisk batteri på ?

Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Henrik.poulsen

• Sandt SVin
Re: Dødt batteri
« Svar #1 Dato: Maj 25, 2008, 07:38:48 pm »
Jeg tror helt bestemt du bare kan nøjes med nyt batteri, elektroniske ting opfører
jeg meget underligt når der ikke er spænding nok tilstede..... så 99,9 % sikkert
det hjælper med nyt batteri..

Mvh Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen

Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #2 Dato: Maj 25, 2008, 07:38:59 pm »
ja og ja

LSJ

• Roadracer
« Svar #3 Dato: Maj 25, 2008, 07:44:04 pm »
Takker og takker :thumbsup: :thumbsup:
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #4 Dato: Maj 26, 2008, 09:22:08 am »
hvorfor skifte?... Det er sgu da ret blæret at kunne køre 299 km/t i 2. gear på en SV'er :P Sorry for spam!
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

LSJ

• Roadracer
« Svar #5 Dato: Maj 26, 2008, 02:04:50 pm »
Den tanke havde jeg også :P :P Men det er ikke besværet værd, alt det bøvl med at starte den
Blå SV1000S med

Bageren

• Roadracer
  • Gul SV650S 2002
« Svar #6 Dato: Maj 26, 2008, 06:03:02 pm »
Jeg har lavet samme trick med et helt nyt batteri. Glemte også lyset og så tappede jeg alt strøm på batteriet, hvilket resulterede i at batteriet afgik ved døden.

Tror ikke de kan tåle at blive tappet helt. :(
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #7 Dato: Maj 26, 2008, 06:08:51 pm »
Nope! Og husk at lade på det inden du sætter det i! Det er vigtigt at det er 100 % opladt første gang, ellers får du det aldrig til at virke optimalt! -jeg ved godt at de er opladet når du køber det, men hvornår? -de kan jo have ligget ved forhandleren et stykke tid!

Jeg kan anbefale at købe et GEl batteri hos BILTEMA. derved sparer du en del i forhold til original prisen
« Senest Redigeret: Maj 26, 2008, 07:02:34 pm af roadpilot »
kilosvin med div udstyr...

Kenny

• Roadracer
« Svar #8 Dato: Maj 26, 2008, 06:20:18 pm »
Et nyt batteri, så virker alt igen  :D