Forfatter Emne: Billeder der bliver for store...  (Læst 2604 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Billeder der bliver for store...
« Dato: Juni 19, 2005, 02:26:52 am »
Her sidder jeg så på arbejde og lurer lidt på billeder under album kategorien... Og lur mig, om det da ikke bare går helt fint med at få set de billeder. Derhjemme er billederne voldsomt store, så jeg er nød til at scrolle op og ned og frem og tilbage, hvis jeg vil se alt på billedet.

Nogen der vil give et bud på hvad der går galt. Det er vel ikke kun fordi jeg har Macintosh i stedet for PC???? Det er ikke et generelt problem jeg har med at se billeder, mest kun herinde.
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
.
« Svar #1 Dato: Juni 19, 2005, 08:32:23 am »
Jeg tror det er den opløsning du kører - der er flere forskellige. I PC verdenen kører folk 800x600 eller 1024x768 - og efterhånden også 1280x1024.

Jo højere opløsning - jo mindre bliver billederne på skærmen.
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Havenissen

• Sandt SVin
  • Havenissernes Befrielsesfront
« Svar #2 Dato: Juni 19, 2005, 09:00:27 am »
Der er en funktion i Internet Explorer der automatisk tilpasser store billeder så de ikke fylder mere end skærmen.

Den kan findes under funktioner -> internet indstillinger -> avanceret

På min engelske Internet Explorer hedder den Enable Automatic Image Resizing, ved ikke helt hvad den hedder på dansk. Der skal i hvert fald være sat flueben i den hvis man er interesseret i at have den slået til.
Havenissen AKA Mads Peter
Sort SV650N K5

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
Re: Billeder der bliver for store...
« Svar #3 Dato: Juni 19, 2005, 05:30:03 pm »
Citat fra: SVea
Nogen der vil give et bud på hvad der går galt. Det er vel ikke kun fordi jeg har Macintosh i stedet for PC???? Det er ikke et generelt problem jeg har med at se billeder, mest kun herinde.

Nu har folk for vane at lade være med at skalere billederne til en mere skærmvenlig størrelse på dette forum. Det kan man argumentere for eller imod.

Men det lyder som om du måske bruger Safari som browser? Den skalerer nemlig ikke automatisk billederne til skærmstørrelsen som Internet Explorer og Mozilla Firefox gør.

Firefox synes jeg virker rigtig godt, også på Mac'en, du kan hente den fra http://download.mozilla.org/?product=firefox-1.0.4&os=osx&lang=da-DK i dansk version til OS X. Den viser automatisk billederne i en størrelse så man ikke skal sidde og scrolle rundt.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
« Svar #4 Dato: Juni 19, 2005, 06:47:09 pm »
Tusind tak n00bsmurf!! Præcis som du sagde brugte jeg før Safari (havde dog også prøvet at åbne billederne i Netscape og Explorer med samme resultet). Men Firefox virker præcis efter hensigten, så nu er mine scroll dage ovre...
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"