Forfatter Emne: Vejene i københavn  (Læst 2218 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Vejene i københavn
« Svar #15 Dato: April 14, 2008, 07:16:15 am »

Ikke helt det sammen som du spørger om, men jeg fik dog kommunen til, på skrift, at vedkende vejen ikke var i forsvarlig stand.

Derfra er der vel ikke langt til at få dem til at erstatte det? Det er jo nærmest ensbetydende?
Mja, jeg tror der var en god bid vej... Så jeg var egentlig ganske godt tilfreds med at betale en selvrisiko, frem for at betale en advokat for at trække pengene ud af kommunen. 
På daværende tidspunkt var jeg en nyudklækket student uden den store kapital, så jeg var egentlig mest interesseret i at få nogen penge i hus i en fart.  Skaden skulle bare udbedres så jeg kunne komme ud at køre.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Jens Bjørn

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 261
  • Hvaffor noget rullegrus??
Re: Vejene i københavn
« Svar #16 Dato: April 14, 2008, 02:42:58 pm »
Det der med erstatning hvis man skvatter over bulerne i vejen - er det ikke noget med at hvis kommune/vejmyndighed el. lign. er vidende om huller i vejen og ikke har udbedret disse og vi så skvatter i/over det - ja så skal der falde erstatning. Ellers ikke ! Huller opstår jo, som de siger !

Har det fra en ven der skvattede i et hul med cykel og fik ødelagt tøj og cykel. Han fik erstatning fordi hullet var "anmeldt" til rette myndighed. Og kun derfor. 
Var i København,var det !

Min favorit er helt klart Stormgade tværs over H.C. Andersens Boulevard ,lige ved Tivoli.
Manner for nogle bus-buler ! :brok:
Nu med Flystøj

Katana84

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 14
Re: Vejene i københavn
« Svar #17 Dato: April 14, 2008, 08:33:49 pm »
Det er sgu godt at vi ikke betlaer så meget i afgift og skat fordi så ville vi stå der med lang næse og en fornemmelse af at have blive snydt.  :twisted:

Samme situation i dele af Jylland. Læste at 59% af de danske veje har mindre end tre års levetid tilbage. De kan simpelthen ikke lappe dem hurtigt nok og finder andre ting at bruge vores surt optjente penge på.

Er til at blive irriteret af.