Ta, min opskrit er følgende:
Først tørrer jeg fælgene, bagsvinger, nummerplade (bagside) etc. af med lampeolie eller sprøjter mtorrens på. Tørrer af med en klud. Dernæst skyller jeg svinet under den kolde hane med vandslange og hård/blød stråle
. Dernæst, hvis der er mange selvmords piloter a la døde fluer, lægger jeg en våd avis på front kåben, som opløser disse.
Vasker resten af cyklen med Alaska autoshampo med voks med en blød svamp (en svamp suger små skidt op der kan ridse lakken istedet for at skidt bliver kørt rundt med en børste). Til fælgene, bagsvinger og hugger bruger jeg en blød børste, da den er nemmere at bruge på disse steder. Tager avisen af, skyller og vasker frontkåben med svamp.
Her efter skyller jeg svinet med vandkanden med regnvand (imens den grynter fornøjet
) = ingen kalk pletter bagefter. Tørre den af med vaskeskind til sidst.
Som polér middel har jeg prøvet alverdens produkter de sidste 25 år incl. Ultra Glozz som jeg egentligt havde forventet mig meget af, men som jeg ikke syntes er bedre end mange andre gængse produkter. Min favorit "so far" er Sonax X-treme Liquid Wax med Nano Pro. Metallakken bliver meget blank, giver en god dybde og hård overflade også efter flere gange vask. Efter sådan en tur kører den bare så SVine meget bedre !
p.s. kæden renser jeg med petroleum og Kettenmax fra Louis og smører der efter med dry lube = minimum fedt på bagfælg.