Forfatter Emne: Dæk slitage  (Læst 9020 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

norton

  • Gæst
Dæk slitage
« Dato: Marts 23, 2008, 05:04:51 pm »
Hej alle sammen,vil bare høre om det kan være rigtigt at mine standard dæk michelin pilot power dæk allerede er slidt ned ved bare 5000 km. For så er det edermame dyrt at køre mc hvis man i snit køre mellem 12000 og 14000 km pr sæson. To gange dæk skift plus to gange service og plus det løse. Mvh norton :?

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Re: Dæk slitage
« Svar #1 Dato: Marts 23, 2008, 05:30:02 pm »
Ja det kan passe.. Pilot poweren er det helt bløde dæk og da det er en sv 1000 har den nogle hk så det bliver slidt rimeligt hurtigt, Jeg ville nok vælge det der 2ct eller hvad det hedder.. der er greb nok i det for de fleste på gaden
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

Rubin

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 573
Re: Dæk slitage
« Svar #2 Dato: Marts 23, 2008, 05:38:20 pm »
Det første bagdæk (type ?) kørte jeg 5771 på, og det næste (pilot power) 9382.

Jeg kører meget blandet motorvej/små veje, og selvfølgelig i moderat tempo :whatever:
Rubin
Havde en gang en SV1000SK3 sølvgrå m. Hamicad nr.pladeholder, hugger, sort  double bubble, akropovic titanium og scottoiler.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Dæk slitage
« Svar #3 Dato: Marts 23, 2008, 06:57:24 pm »
Ja det kan passe.. Pilot poweren er det helt bløde dæk og da det er en sv 1000 har den nogle hk så det bliver slidt rimeligt hurtigt, Jeg ville nok vælge det der 2ct eller hvad det hedder.. der er greb nok i det for de fleste på gaden
2ct har ekstra blød compound i siderne, og almindelig power compound i midten. Jeg tror du tænker på Michelin Road med dual compound (det har så bare fået blandede anmeldelser, så det er måske ikke det bedste valg :huh:)
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Dæk slitage
« Svar #4 Dato: Marts 23, 2008, 08:01:24 pm »
Jeg kører småSVin og mine dæk holder ca 12.000 Km for, og godt 6500 Km bag.

Gu er det dyrt, men jeg vil have at min bike står så godt fast som overhovedet muligt, både i vådt og tørt.

"Power is nothing without control:wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

norton

  • Gæst
Re: Dæk slitage
« Svar #5 Dato: Marts 23, 2008, 11:39:47 pm »
ok,men indrømmer også at jeg køre lidt friskt til og køre helst på motorvej eller landevej.Det er meget sjælden at jeg køre igennem københavn fordi jeg synes at den er irriterende at køre så langsomt på pga af den som ofte travle trafik.Men tak for jeres svar,jeg må bare ofre det det koster.Mvh Norton :) :)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Dæk slitage
« Svar #6 Dato: Marts 23, 2008, 11:43:27 pm »
Norton >> Ja, det er også kommet lidt bagpå mig... Jeg har kørt ca 8000km på det Power Pilot dæk jeg har på nu og det skal også snart skiftes...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

norton

  • Gæst
Re: Dæk slitage
« Svar #7 Dato: Marts 23, 2008, 11:55:17 pm »
Ja det må man sige, men som B2 skriver man skal ikke gå på kompromi med et godt vejgreb. Derfor hvilke dæk er at fortrække som står godt fast og som kan bruges til friskt sporty kørsel samt nogle sjældnere langture og som måske har lidt længere levetid. Og hvilke prisleje ligger vi ca i ?

poulviking

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 70
Re: Dæk slitage
« Svar #8 Dato: Marts 24, 2008, 12:03:01 am »
pilot road 2 har ry for at vaere naesten lige saa gode som power selv paa bane de har ogsaa blode sider, jeg har en af dem foran og den holder fint.
(jeg har slidt de sidste 2 fordaek op pa siderne hvor midten stadig var go)

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: Dæk slitage
« Svar #9 Dato: Marts 24, 2008, 05:11:46 pm »
Tja hva kan man sige om det med dæk. jeg kører på almindelige road, og har kørt dem helt til kant, ingeng kyllingestriber bagpå (men heller ingeng fnuller). Synes de passer perfekt til mit behov, og de næste jeg ska have på er road 2 ct. Og mener også at på fællesturen sidste efterår var der flere der kørete på 1000'er med road, og de havde ingen problermer med at følge med i svingene. At jeg så valgte at køre lige ud i et sving, tjaa det er der jo en helt anden forklaring på, det var IKKE dækkenes skyld :oops: :oops: :oops:
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Dæk slitage
« Svar #10 Dato: Marts 24, 2008, 06:52:39 pm »
pilot road 2 har ry for at vaere naesten lige saa gode som power selv paa bane de har ogsaa blode sider, jeg har en af dem foran og den holder fint.
(jeg har slidt de sidste 2 fordaek op pa siderne hvor midten stadig var go)
Hmm.. OK!? Måske opfører dækket sig bedre under varmere forhold? Jeg har ikke selv kørt på dækket, men jeg syntes bare jeg har hørt flere udtale sig lidt mere kritisk om det herhjemme.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: Dæk slitage
« Svar #11 Dato: Marts 24, 2008, 09:56:25 pm »
Er der egentlig nogen der har anmeldt det road 2 ct??
Var det road 2ct eller power 2ct der blev tilbagekaldt noge eksamplarer af pga fejlproduktion??
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Dæk slitage
« Svar #12 Dato: Marts 25, 2008, 07:26:46 am »
Er der egentlig nogen der har anmeldt det road 2 ct??
Var det road 2ct eller power 2ct der blev tilbagekaldt noge eksamplarer af pga fejlproduktion??
Det var visse LOT af både Pilot Power og Pilot Power 2ct der blev tilbagekaldt.
mht. anmeldelser af Road2, så har tyske Motorrad rent faktisk kåret det som testvinder blandt en række lignende dæk.
Jeg syntes bare jeg flere gange har hørt/læst kritiske røster angående det dæk...?!

En anden oversigt med "karakterer" findes hér: http://www.testberichte.de/testsieger/level3_motorrad_zubehoer_motorradreifen_1240.html
og specifikt for Road2: http://www.testberichte.de/test/produkt_tests_michelin_pilot_road_2_p103231.html
« Senest Redigeret: Marts 25, 2008, 07:28:26 am af nyg »
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Dæk slitage
« Svar #13 Dato: Marts 25, 2008, 08:53:38 am »
Jeg kørte med Metzeler Sportec M3 på det forreste og Roadtec Z6 på det bageste da jeg havde Busa'en. Det fungerede godt for mig ...

Kører stadig på standard dæk på 1000'eren.
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

ALsv1000S

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 33
Re: Dæk slitage
« Svar #14 Dato: Marts 25, 2008, 06:10:35 pm »
Jeg fik monteret et Metzeler Sportec M3 bag efter ca. 4500 km.  (2007) Jeg har nu kørt 2000 km på dækket. Slidtagen er mærkbart mindre iforhold til Michelin Pilor Sport Fordækket skifter jeg nu engang i næste måned. Org. fordæk er stadig monteret (Pilot Sport).

Jeg er utrolig glad for M3 dækket. Tilliden er større til dækket. Dækket bliver hurtigere driftvarm.

André