Forfatter Emne: Lakering af kåbe, pris? (edit; +anbefalinger?)  (Læst 8111 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Niemann

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 83
Lakering af kåbe, pris? (edit; +anbefalinger?)
« Dato: Marts 03, 2008, 11:06:48 am »
Jeg har anskaffet mig en fuldkåbe og en hugger fra Poly26 - super lækkert. Jeg skal dog lige have det malet. Jeg mener at der er nogle herinde som kører med samme kåbe...

Mit spørgsmål er omkring prisen på dette???
Jeg synes jo at delenes overflade er pæn (dog med få mærker), så ved ikke hvor meget forbehandling der kræves.
Har fået et tilbud på 3000 kr., og det synes jeg godt nok er meget - det er jo mere end selve delene koster (og det er endda 'orange'!).

Det hele skal males i original K3 farve: Candy Burning Copper (YAV).

Og lige for at være mere besværlig, så kan jeg jo spørge om der er nogen som kan anbefale et sted at få det ordnet??? Ham jeg har fået tilbudet af, ville vist nok prøve at ramme farven selv - ellers tak. (jeg bor i Odense, og vil helst ikke køre for langt, hehe).
« Senest Redigeret: Marts 16, 2008, 03:23:18 pm af Niemann »

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Lakering af kåbe, pris?
« Svar #1 Dato: Marts 03, 2008, 11:12:31 am »
3000,- virker ikke helt ved siden af for hugger og sidekåber.. . især ikke når det er en metallic farve     

hvis han er grundig og resultatet bliver godt. så er det faktisk ret god pris..

Mr.Bean

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 146
Re: Lakering af kåbe, pris?
« Svar #2 Dato: Marts 03, 2008, 09:38:09 pm »
Orange   !  Orginalfarve!  Metalic!
Vidste ikke den blev lavet i Orange  :mrgreen:

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Lakering af kåbe, pris?
« Svar #3 Dato: Marts 03, 2008, 09:39:57 pm »
Jeg har samme kåbe, og fik malet hele cyklen for 4500,- "orange"  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Lakering af kåbe, pris?
« Svar #4 Dato: Marts 03, 2008, 09:58:40 pm »
hmmm jeg synes ikke det lyder helt galt! Hvor mange gang lak får den så?
kilosvin med div udstyr...

Niemann

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 83
Re: Lakering af kåbe, pris?
« Svar #5 Dato: Marts 04, 2008, 10:47:30 am »
Lyder til at det måske ikke er helt ved siden af alligevel... hører ham lige ad med lakken - hvor mange lag sprøjter man generelt på en kåbe?

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Lakering af kåbe, pris?
« Svar #6 Dato: Marts 04, 2008, 10:46:10 pm »
Du skal passe på at det ikke kun er kåben som får et godt lag lak, derved kan der opstå en lille glans forskel på den og restenen af cyklen! Der bør være minimum 2 gange og gerne 3 gange lak på kåben. Suzuki er desværre ikke kendt for deres tykke maling og lak, så hvis det skal blive helt perfekt bør du give hele cyklen et lag, men det er jo ikke lige det man har lyst til nu hvor sæsonen står for døren...

Min tank har fået et extra lag lak efter en mikroskopisk lak skade! Og hvis man er super perfektionist, står i det rigtige lys og med ret vinkel, så ser man at tanken har mere glans end restenen af cyklen!  :shock: Ikke noget jeg ikke kan leve med, men det er der....

Sidder lige autolakeren : iflg ham skal det have 6 gange lak og derefter poleres op! Så er det helt perfekt! Det er det man gør når man skal have de flotte dybe farver. Det man gør på amerikaner biler og harleys når de skal stå helt BLING :loser:
« Senest Redigeret: Marts 06, 2008, 03:13:00 pm af roadpilot »
kilosvin med div udstyr...

Niemann

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 83
Re: Lakering af kåbe, pris?
« Svar #7 Dato: Marts 16, 2008, 03:21:35 pm »
Har valgt ikke at lade ham lakere den, for han kunne ikke omsætte YAV-farvekoden til en egentlig farveblanding, og ville derfor prøve at ramme den. Jeg vil ikke tage nogle chancer, for det skal bare være 100% i orden... :mrgreen:

Så vil derfor høre om der er nogle der kan anbefale en lakør i Odense eller omegn??? :)

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Lakering af kåbe, pris? (edit; +anbefalinger?)
« Svar #8 Dato: Marts 23, 2008, 07:35:22 pm »
jeg har efterhånden læst en del om lak, det er desværre ikke let at få den rigtige farve, man kan købe den i england hvis du vil være helt sikker på farven.
PS fed farve du har valgt :mrgreen:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Lakering af kåbe, pris? (edit; +anbefalinger?)
« Svar #9 Dato: Marts 23, 2008, 09:18:32 pm »
jeg har efterhånden læst en del om lak, det er desværre ikke let at få den rigtige farve, man kan købe den i england hvis du vil være helt sikker på farven.
PS fed farve du har valgt :mrgreen:

Det kan man købe hos Suzuki... Jeg købte min maling og klarlak hos Enghave Motor da jeg skulle have lakeret tanken på GS'eren...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

SVester

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 235
Re: Lakering af kåbe, pris? (edit; +anbefalinger?)
« Svar #10 Dato: Marts 23, 2008, 11:45:45 pm »
Min erfaring med min maler er, at er man en garvet auto maler kan man sagtens lave en farve som matcher 99% den originale. På mine to SVér har jeg blot stukket ham straf vægts håndtaget som han kunne kigge efter og det har været superb :thumbsup:

Og maler man med den originale farve på en ny kåbe og sætter den på en cykel som er bare to-tre år gammel er der større chancer for at der er forskel.

Nå for lige at komme på skinnerne igen, så nej desværre ham jeg får malet ved har til huse i Århus. Og jeg vil også sige at prisen ikke er helt tosset.

Vester
Steffen Vester. GSX-R 750 K7 SWEEET