Forfatter Emne: airbag til mc  (Læst 1838 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

sturf

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
airbag til mc
« Dato: Marts 20, 2008, 09:48:53 pm »
er der nogle der har set denne smarte dragt
eller hvad den nu er http://www.youtube.com/watch?v=mo9Vlt5tGwY&feature=dir
blå sv650s k1

El Bola

  • Gæst
Re: airbag til mc
« Svar #1 Dato: Marts 20, 2008, 09:56:52 pm »
ja den er også på dainese hjemmeside den er genial

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: airbag til mc
« Svar #2 Dato: Marts 20, 2008, 10:00:01 pm »
Jeg vil tillade mig at være skeptisk.. Den hjælper ikke meget, hvis ikke lige du lander på skulderen, når du vælter.. Den beskytter måske nakkeområdet, hvilket jo også er vigtigt, men det kommer jo i høj grad an på hvordan man falder.. Og den ser ikke rigtigt ud til at være brugbar i den situation han er i, når han velter der.. Bortset fra at beskytte skulderen lidt, og det synes jeg ikke engang den gør, eftersom de der "vinger" løfter sig.. Men jeg ved det ik. Jeg vil dog gerne se en rigtig test, først :)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: airbag til mc
« Svar #3 Dato: Marts 21, 2008, 11:20:58 am »
Jeg vil tillade mig at være skeptisk.. Den hjælper ikke meget, hvis ikke lige du lander på skulderen, når du vælter.. Den beskytter måske nakkeområdet, hvilket jo også er vigtigt, men det kommer jo i høj grad an på hvordan man falder.. Og den ser ikke rigtigt ud til at være brugbar i den situation han er i, når han velter der.. Bortset fra at beskytte skulderen lidt, og det synes jeg ikke engang den gør, eftersom de der "vinger" løfter sig.. Men jeg ved det ik. Jeg vil dog gerne se en rigtig test, først :)

Den er jo beregnet til at beskytte nakken... Så hvis du falder og du brækker arme eller ben, er der jo ikke så at gøre.
Men den beskytter det den er bygget til... Den søger for at dit hoved ikke flyver rundt, og slår ægget i asfalten og absubere slag, som kan resultere i brud på nakken. Det er ihvert fald mit gæt, uden at være læge eller på anden måde proff. på det område :)
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: airbag til mc
« Svar #4 Dato: Marts 21, 2008, 01:06:17 pm »
det er da en ok ide men jeg undre mig over hvad der udløser den :?. den er udspillet da han rammer asfalten.
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: airbag til mc
« Svar #5 Dato: Marts 21, 2008, 03:18:36 pm »
Den sidder i jakken, som har en gyro måler og en gps enhed, som udløser den på under 40 ms (millisekunder) Noget med at hvis du bevæger dig for hurtigt, så udløses den... Men hvis man så kommer til at tabe jakken, om det så har samme effekt, aner jeg ikke...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: airbag til mc
« Svar #6 Dato: Marts 21, 2008, 03:24:13 pm »
Data hentet fra Bike bladet, hvor der var en artikel om den:

Dainese har udviklet en airbag, der sidder som en lille rygsæk på dragten. Systemet kaldes D-air, og det beskytter nakke og skulderparti ved styrt. Airbag'en udløses efter signal fra en microprocessor, der samler data fra 3 accelerometre, 3 gyroer og et GPS-system. Når elektronikken siger "Go", fyldes airbag'en med 37 L luft på mindre en 40 millisekunder.
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: airbag til mc
« Svar #7 Dato: Marts 23, 2008, 07:01:50 pm »
tak, man kan jo lære noget herinde :D
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: airbag til mc
« Svar #8 Dato: Marts 24, 2008, 10:10:01 pm »
Ideen ser sgu meget god ud, men har det lidt lige som Pingo. Pg selve videon er jo med relativ lav hastighed. frygter lidt at der kunne være lidt hoppepudeeffekt, (sådan ser det ud for mig i den langsomme gengivelse på videoen). Og ikke misforstå, det ville være kanon hvis det virker det system de har fundet på. For hvis det at brække en arm kan spare en brækket nakke, ville de fleste af os jo nok sige ja tak til

Lars
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: airbag til mc
« Svar #9 Dato: Marts 25, 2008, 03:12:44 pm »
Jeg har en SPIDI jakke med indbygget airbag , som jeg har gørt med de sidste 2 sæsoner! Jeg kører stadig med skildpaden på inden under, da jeg ikke ved hvor godt det virker, men det skader jo ikke med lidt extra sikkerhed! Håber på jeg aldrig kommer til at opleve at blive kastet af og mærke puden komme op rundt ørerne...
kilosvin med div udstyr...