Forfatter Emne: Nummerpladeholder?  (Læst 1428 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Nummerpladeholder?
« Dato: Marts 20, 2008, 10:19:17 pm »
Hej drenge

nu har jeg snuset lidt til tidligere posts, og jeg ka godt lide den der Hamicad.. Men der er et par ting..

Der var fra nogle år siden en masse bøvl med højden eller afstanden af sådan en bagskærm.. Det var før jeg begyndte at køre MC, så jeg ka ikke huske detaljerne, men det var noget med regnvand osv. Så vidt jeg husker, var der nogle der fik bøder for det, fordi politiet ikke kunne finde ud af de nye regler osv. Men hvordan er reglerne nu? Er det lovligt at skifte og køre med, og sådan noget?

Hvor køber jeg sådan en Hamicad? Helst i danmark. Hvis der er andre holdere, som i synes er federe, må i gerne sige til..

Hvor besværlig er sådan en at montere? Det er vel bare nogle bolte der skal skrues ud, og så  kan den forhåbentligt sættes i de eksisterende huller, men kommer man til at have en masse tomme huller bagefter? og hvad med ledningerne til blinklysene? Der vil man vel få noget i overskud?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Nummerpladeholder?
« Svar #1 Dato: Marts 21, 2008, 01:04:25 pm »
Problemet for et par år siden bestod primært i, som du også skriver, at politiet skulle vænne sig til de nye regler.
Hvis du fjerner den originale bagskærm og erstatter den med en "hugger", så skulle der ikke være nogen problemer.
Men du skal huske at montere en godkendt refleks bagpå.

Du kan finde dokumentationen på www.fstyr.dk
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Nummerpladeholder?
« Svar #2 Dato: Marts 22, 2008, 04:59:24 pm »
Hmm, jeg bør nok være lidt bedre til at formulere mig. Det drejer sig ikke om selve bagskærmen(huggeren), men den "skærm" som nummerpladen sidder på..  Det er den jeg spørger til: Hvilke fede findes der, og hvilke kan jeg købe i danmark(helst omkring hovedstadsområdet)? Som sagt, den Hamicad er okay fed, men er den lovlig i danmark, med reflekser på, osv?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Nummerpladeholder?
« Svar #3 Dato: Marts 22, 2008, 05:10:32 pm »
rizoma er fuld lovlig,,, der er det hele med lys og refleks,,,,,

men kan vist forstå ud ad de svar der er kommet... fjerner man fuglebrædtet så skal der sidde en hugger på også for det er lovligt
nu med yamaha fz1 2008