Forfatter Emne: BENZIN??  (Læst 1813 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
BENZIN??
« Dato: Marts 14, 2008, 10:01:11 am »
Hvilken Benzin bruger i??

Er der forskel på køre enskaber og motorens velbefinden??

V-power/92/95/ultimo osv.?????
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: BENZIN??
« Svar #1 Dato: Marts 14, 2008, 10:04:58 am »
92 blyfri..

Motoren kører officielt fra "91".. så ser ingen grund til at forkæle maskinen med 95..  8)

V-power har den jo allerede ;)
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: BENZIN??
« Svar #2 Dato: Marts 14, 2008, 10:14:19 am »
synes den køre godt på ultima og V-power - passer at de ligger på hver side af veje - så det er efter om jeg tanker på vej ud eler på vej hjem

Hydro Texaco har noget oktan forstærker... et par cl i tanke og den skulle køre bedre - kender dog intet til de - ud over nogle streetracers(bil) bruger det


info:
De nye benzintyper - Ultima 95 (Statoil), V-Power (Shell), NITRO3000 (Hydro Texaco) og Dynamic (Q8) - har en rensende virkning på motoren ved, at den fjerner sodbelægninger. Men det er bare de færreste biler, der overhovedet har så meget sod og koksaflejringer i motoren, at det kan betale sig for bilisten at tanke den dyrere benzin. FDM anslår, at under 10% af den danske bilpark har gavn af de rensende effekter.
Der er desuden i Nitro 3000 nogle smørende additiver, der nedsætter friktionen i motoren, hvilket kan betyde små besparelser i benzinforbruget, men om denne besparelse er større end merprisen på benzinen er tvivlsomt.

men V-power er den eneste høj oktan 97 - oktan 98 kan også købes på få udvalgte Shell tankstationer
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: BENZIN??
« Svar #3 Dato: Marts 14, 2008, 10:58:34 am »
Jeg har prøvet det hele... Det er virkeligt marginalt hvad jeg oplever af forskel. Har en ide om at den kører bedre på V-Power. Men jeg ved ikke om jeg i dette tilfælde bare er et offer for markedsføring og placebo-effekt...

I bund og grund kører den bare på alt hvad jeg hælder på... Mere eller mindre!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: BENZIN??
« Svar #4 Dato: Marts 14, 2008, 11:12:22 am »
Jeg har prøvet det hele... Det er virkeligt marginalt hvad jeg oplever af forskel. Har en ide om at den kører bedre på V-Power. Men jeg ved ikke om jeg i dette tilfælde bare er et offer for markedsføring og placebo-effekt...

I bund og grund kører den bare på alt hvad jeg hælder på... Mere eller mindre!
dog ik diesel som andre har prøver ;)

men jo højre oktan værdig desto bedre/renere forbranding
i sverige kan man købe et gitter med en slags metal blok i, der langsom opløses i benzinen og skulle giv omkring oktan 100(99,*) - tror det er noget natrium/magnesium eller andet metal art med de brandbare egenskaber
dog kommer den til at lugte lidt anderledes ud af potterne...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::