Forfatter Emne: Udstødning til SV650  (Læst 4030 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Udstødning til SV650
« Svar #15 Dato: Marts 11, 2008, 01:01:14 pm »
bare et spørgsmål om omdrejninger - min begynder at skrige ved 6k - 7k og op af
men f.eks JJ køre med holeshot - fed lyd

Hvilken udstødning har du?

- Ja, så godt JJ i video længere oppe, den lyder nemlig nice.
2xMIVV titanium - men det er på et KiloSVin - potterne bulder meget når de er lange og brede

sådan er det med de fleste preformance potter - giv den lidt at leve af og den lyder som en racer
nok fordi der ik er katalysator i  :innocent:

lyden er forskellig om det er stål, titanium eller carbon - lang eller kort - bred eller smal
også er der designet - Yoshimura er dæl'me frække mens andre er meget neutralle
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Udstødning til SV650
« Svar #16 Dato: Marts 11, 2008, 01:51:49 pm »
Da jeg skulle have skiftet original potterne på mit kiloSVin, fik jeg nogle andre til at stille deres op på række, og give gas efter tur. Maskinerne var naturligvis mage til min. Kan ikke huske de forskellige potter, men jeg valgte LeoVince Titan som den der lød bedst.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Blinklys

  • Gæst
Re: Udstødning til SV650
« Svar #17 Dato: Marts 12, 2008, 11:49:40 am »
Ka' godt være det bare det bare er mine ører der ikke er fintfølende nok (eller også er jeg halvdøv hehe), men jeg synes den lydforskel der er imellem potterne højst er nuancer. Udformingen og materialet potten er lavet af ændrer måske lyden en smule, men en V2'er lyder nu en gang som en V2'er gør, og den kommer ihvertfald aldrig til at lyde som en R4'er.

Jeg ville også tage den slags videoer med et gran salt. Mikrofonerne på digitalkameraer giver ofte en ret "flad" lyd, i forhold til hvordan potterne lyder IRL. Du ka' roligt regne med at lyden er dybere buldrende og meget mere fyldig end på de videoer. Hvis du synes det er for voldsomt, så ka' du jo smide en db-killer i - det tager det voldsomste af lyden, men lyden er stadig mere "sporty" end standard-potten :)

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Udstødning til SV650
« Svar #18 Dato: Marts 12, 2008, 02:01:28 pm »
lyden er heller ik så voldsom når man køre - i forhold til når man står bag ved den
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

henrikschodt

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 22
Re: Udstødning til SV650
« Svar #19 Dato: Marts 12, 2008, 02:06:04 pm »
Hdu vil have en potte der kan overdøve din kammerats, skal du nok ud og kigge på en Holeshot potte, der er næsten lige hul igennem potten, som gør at din bike kommer til at lyde rigtig rigtig ond. Yoshimura kan også varmt anbefales, de giver en rigtig fed brølende lyd - også i de høje omdrejninger... har selv sidstnævnte på min...
Begge potter er selvf ikke godkendt til gadebrug - så forvent sure naboer og skræmte gamle damer ;-)
« Senest Redigeret: Marts 12, 2008, 02:10:49 pm af henrikschodt »
Triumph Daytona 2007. Triple power - det bedste fra to verdener :)

LunD^

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: Udstødning til SV650
« Svar #20 Dato: Marts 12, 2008, 08:55:20 pm »
Micron giver god bulder på en V2, men ellers har jeg Mivv Titanium på min, og den larmer også godt. :)
Suzuki SV650s ´99 powered by Mivv. Check møgSVinet ud på http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8009

Lord Fungus

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
  • If you run, you only die tired
Re: Udstødning til SV650
« Svar #21 Dato: Marts 15, 2008, 08:39:27 pm »
Ellers fed film, jeg syntes det var en god test. man skal bare huske at tænde subwooferen så kan man også få fat i det de normale højtaler ikke lige spiller.
Har selv Devil magnum titan og de buldrer ganske ude mærket og de knalder faktisk også  :innocent: