Forfatter Emne: Pro-Oiler  (Læst 4874 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

jesper

• Plastikrocker
Pro-Oiler
« Dato: Februar 13, 2008, 03:53:44 pm »
Er der nogen der kender dette produkt. Jeg har tænkt på scooter oil men så denne her http://www.pro-oiler.com/ . Det ser smat ud og der er en artikkel i Touring nyt om en der har monteret den.
SV 1000s K3 sølv Xenon 6000K

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Pro-Oiler
« Svar #1 Dato: Februar 13, 2008, 04:14:20 pm »
Er der nogen der kender dette produkt. Jeg har tænkt på scooter oil men så denne her http://www.pro-oiler.com/ . Det ser smat ud og der er en artikkel i Touring nyt om en der har monteret den.

Det ser smart ud  :thumbsup:   Hvad siger testen i TN??

Jeg har selv ScottOiler og sværger til den  :respekt:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

jesper

• Plastikrocker
« Svar #2 Dato: Februar 13, 2008, 04:43:30 pm »

Det ser smart ud  :thumbsup:   Hvad siger testen i TN??

Jeg har selv ScottOiler og sværger til den  :respekt:

Den er monteret på en Honda VFR Og han har kørt 12000 km uden de store problemer, lidt små justering i starten
men det er der nok med de fleste auto. Kædesmøring, det eneste han lige kommentere er at den doser så nøjagtig at der ikke kommer så meget på ydersiden af kæden.
SV 1000s K3 sølv Xenon 6000K

Ole Jensen

• Roadracer
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
« Svar #3 Dato: Februar 13, 2008, 04:45:07 pm »
Jeg har læst artiklen i TN. Han skriver at man ikke bør anvende det med lyse fælge da det sprøjter ud på fælgen. Er en SV med sølv stel og fælge så ikke udelukket???

Jeg syntes virkeligt det er smart med er lidt betænkelig med den "tynde" olie. Hvad er jeres erfaringer sprøjter olien ud over det hele eller kan den blive på kæden?

Hvad med montering jeg syntes det liger brugsanvisninger på en rumraket, men jeg er sgu heller ikke særlig god til at bruge hænderne.

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

NielSV650

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Februar 13, 2008, 04:58:39 pm »
Jeg har læst artiklen i TN. Han skriver at man ikke bør anvende det med lyse fælge da det sprøjter ud på fælgen. Er en SV med sølv stel og fælge så ikke udelukket???

Jeg har de lyse fælge og scottoiler, men ingen problemer. Olien er meget nemmere at tørre af end de sorte klatter som kædespray efterlader sig. Efter en jydetur i regnvejr ser det ud som om fælgen er sort fra ny, men de gør alle vist i uføre.

Jeg syntes virkeligt det er smart med er lidt betænkelig med den "tynde" olie. Hvad er jeres erfaringer sprøjter olien ud over det hele eller kan den blive på kæden?

Hvis man skruer for meget op kommer der olie ud på dækket, men jeg er aldrig stået på røven pga dét (7-9-13) :shock:
Det er heller ikke i uendelige mængder, så "not to worry".

Hvad med montering jeg syntes det liger brugsanvisninger på en rumraket, men jeg er sgu heller ikke særlig god til at bruge hænderne.

Jeg synes ikke det er ret slemt. Det er klaret på en lille time, og kræver ikke ret meget værktøj.

teamupsidedown

• Roadracer
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
« Svar #5 Dato: Februar 14, 2008, 07:20:31 am »
Fordelen ved den der kontra scotoiler er vel at den der ikke står og sviner(smører) i tomgang når man varmer op.
Skulle jeg havde sådan noget smart noget på, så blev det noget ala den her
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #6 Dato: Februar 18, 2008, 04:18:52 pm »
Synes den ser vildt smart ud, men det er jo også lidt af en udskrivning! -derudover en fantastisk grund til at få en gang sort pulverlak ud over sine fælge... :lol:
kilosvin med div udstyr...

NielSV650

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Februar 18, 2008, 06:37:30 pm »
Fordelen ved den der kontra scotoiler er vel at den der ikke står og sviner(smører) i tomgang når man varmer op.

Hvor lang tid varmer du op??  :huh:
Hvis der kommer 1-2 dryp pr minut er det jo altså ikke en halv liter olie der når ud på jorden.

teamupsidedown

• Roadracer
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
« Svar #8 Dato: Februar 19, 2008, 07:43:07 am »

Hvor lang tid varmer du op??  :huh:
Hvis der kommer 1-2 dryp pr minut er det jo altså ikke en halv liter olie der når ud på jorden.
Ligemeget hvor lang tid man varmer op, så er det da stadigt en fordel at den kun smører når kæden kører :wink:
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

bdamkjaer

• Roadracer
« Svar #9 Dato: Februar 27, 2008, 05:45:42 pm »
Prøv den, så har vi noget at sammenligne med. Kører selv med Scotoiler, kunne måske godt have valgt denne, hvis jeg havde kendt til produktet. Synes heller ikke at det er noget stort problem med overskuds olie.
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...