Forfatter Emne: standard dæk på en ny sv 1000 s  (Læst 1748 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

mcbundy

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 69
standard dæk på en ny sv 1000 s
« Dato: Marts 22, 2008, 12:45:31 pm »
jeg har fået mig en sprit ny sv 1000s og er kommet lidt i tvivl. en god kammerat og en erfaren motorcyklist gennem 20 år sidder og fortæller mig at standard fabriks monterede dæk på nye cykler er lige til at smide væk så dårlige er de......kan det passe ??
han siger at udover et par nye og bedre dæk vil forbedre sikkerheden betydeligt vil selve køre oplevelsen være klart bedre på stort set alle andre dæk end de orginale.

jeg kan ikke undersøge hvad de hedder dem der er monteret da cyklen står i mine forældres garage men ved i evt hvad de orginale standard dæk på en sv 1000 hedder og om min kammerat har ret

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: standard dæk på en ny sv 1000 s
« Svar #1 Dato: Marts 22, 2008, 12:52:58 pm »
Dækkene på S-modellen er Michelin Pilot Sport.

Selvom pilot power er kommet på markedet siden pilot sport, så er de såmænd ikke så elendige.
Bevares man kan få bedre vejgreb ved andre nyere modeller, eller bedre køreøkonomi ved at vælge nogle mere tur orienterede dæk. (som eks. michelin road)
Men slid du bare de monterede dæk op før du skifter til noget andet.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: standard dæk på en ny sv 1000 s
« Svar #2 Dato: Marts 22, 2008, 02:04:19 pm »
Øh, med mindre han refererede til kina-cyklerne, er "standarddæk" da mere end fine. Men alt er relativt. Sjovt nok er min født med Dunlop?? Fik dog skiftet til et Metzeler M4 bagdæk i mandags, da 12000km havde gjort sit indgreb på bagfætteren ;)

Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: standard dæk på en ny sv 1000 s
« Svar #3 Dato: Marts 22, 2008, 02:50:07 pm »
mine stod står da også pånt fast,,,, altså efter de lige havde kørt lidt km..... ville aldrig skifte,,,
nu med yamaha fz1 2008

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Re: standard dæk på en ny sv 1000 s
« Svar #4 Dato: Marts 22, 2008, 08:46:17 pm »
Der er forskel på hvad dæk sv'en får fra fabrikken.. min sv650 fik osse dunlop, min far's 1000 havde vidst nok osse michelin på
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: standard dæk på en ny sv 1000 s
« Svar #5 Dato: Marts 23, 2008, 08:44:11 am »
Min havde Pilot Road foran og bagved.

Jeg prøvede mange forskellige mærker og modeller sidste år, men Pirelli Diablo Strada3 er lige nu mit foretrukne.  :)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!