Forfatter Emne: IT-orakler søges....  (Læst 4203 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: IT-orakler søges....
« Svar #30 Dato: Januar 03, 2008, 04:58:40 pm »
Okaj, efter lang tids studeren af forskellige IT rådgivningssider, har jeg fundet ud af, at der ikke er noget galt med MBR på hverken den nye disk, den gamle disk - min BIOS fejler ikke noget, altså ingen "chernobyl-agtig" BIOS virus.

Men noget tyder på at min RAM er fucked up... i hvertfald konstaterede jeg at den i ganske få tilfælde ikke tæller al RAM op??  Skal jeg nu bare få den på værksted og få skiftet RAMfor at se om det hjælper?
Jeg ville egentlig bare selv have prøve at fjerne en af de to blokke for at konstatere om det virkelig er det der er galt, men jeg kan satme ikke få brækket den nok op til at finde lortet.... :brok:

på de fleste bærbare er der relativt nem adgang til ram klodserne , via en lille klap på undersiden af computeren. spørger måske dumt, men har du forsøgt at tilgå computeren bagfra ?(bør helst ikke misforståes  :wink: ) altså fra bunden ?
ja, men jeg kan altså ikke se noget...
Jeg tager lige et billede...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: IT-orakler søges....
« Svar #31 Dato: Januar 03, 2008, 05:59:12 pm »
tre billeder: et med lågerne monteret, et uden, og et med HDD løftet
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: IT-orakler søges....
« Svar #32 Dato: Januar 03, 2008, 06:30:30 pm »
i kanten af tastaturet sidder der 4 små tapper der holder det på plads - Ram'ne kan ligge under der

bare et hint
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: IT-orakler søges....
« Svar #33 Dato: Januar 03, 2008, 08:07:43 pm »
i kanten af tastaturet sidder der 4 små tapper der holder det på plads - Ram'ne kan ligge under der

bare et hint
OK, tak for det!
Jeg kan nu ikke se de tappe??!? men sådan er det åbentbart at være IT-mongol...
Jeg sender den til fejlfinding i morgen eller mandag... så må vi se om det kan fikses...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Rubin

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 573
Re: IT-orakler søges....
« Svar #34 Dato: Januar 03, 2008, 08:13:01 pm »
Hold your horses, jeg skal i bil til arbejdet på mandag, ku´da lige prøve at lave en aftale med een af vores it-folk inden du går i pengene :wink:
Rubin
Havde en gang en SV1000SK3 sølvgrå m. Hamicad nr.pladeholder, hugger, sort  double bubble, akropovic titanium og scottoiler.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: IT-orakler søges....
« Svar #35 Dato: Januar 03, 2008, 08:13:50 pm »
Hold your horses, jeg skal i bil til arbejdet på mandag, ku´da lige prøve at lave en aftale med een af vores it-folk inden du går i pengene :wink:
PM sendt...!
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson