Forfatter Emne: Ny rider (Forhåbentlig)  (Læst 4230 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

johnjohn

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #15 Dato: December 18, 2007, 09:32:39 pm »
Jeg har kigget på priserne på Suzuki/IF, men deres tilbud går på en 36årig mand - og jeg er kun 21. Så må jo lige høre hvad prisen er. Umiddelbart lyder 12000 heller ikke af meget (I mine øre) som starter på MC, så hvis prisen er det, er det intet problem.

Jeg siger tak for de gode råd, og jeg vil helt sikkert lige spørge sælger om disse ting.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #16 Dato: December 18, 2007, 09:46:07 pm »
Det er jo en fin maskine med noget lækkert lir på! Jeg vil sige at hvis du er god kan du godt få den ned på 85.000 kr. Den kostede jo 89.995 da den var helt ny.

Hvad gjorde den? Var det ikke 98.995 eller 99.995?

Var det ikke først da den fik ABS og begyndte at hedde AK?

Tja jeg gav da 98.995 + levering for min SK4 ... jeg tror jeg ville have lagt mærke til hvis den pludselig var 10k billigere. Det var enten SK5 eller SK6 der steg med 1.000 kroner, men jeg gider ikke gå ind og finde MC-revyen frem ;) Jeg mener ikke at ABS'en gav en nævneværdig prisstigning?

EDIT: Okay, min hukommelse er sgu heller ikke for god, nu blev jeg nysgerrig og fandt lige revyerne frem.

SK4 - 96.995
SK5 - 98.995
SK6 - 98.995
SK7 m/ABS - 99.995

Der kan man bare se! Min fejl  :wink:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #17 Dato: December 18, 2007, 09:49:25 pm »
Der kan man bare se! Min fejl  :wink:

Det er nu også meget sjovt hvis man tager højde for inflation, så er SV'eren faktisk blevet billigere over årene...
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #18 Dato: December 18, 2007, 09:56:58 pm »
Jeg har kigget på priserne på Suzuki/IF, men deres tilbud går på en 36årig mand - og jeg er kun 21. Så må jo lige høre hvad prisen er. Umiddelbart lyder 12000 heller ikke af meget (I mine øre) som starter på MC, så hvis prisen er det, er det intet problem.

Jeg siger tak for de gode råd, og jeg vil helt sikkert lige spørge sælger om disse ting.

Du skal, hvis din far kender een som kender een, få ham til at forhandle med forsikringsselskabet.
De er ALTID til at handle med.
Ex. jeg har en bil med en 3,0 24V motor, og dén er forsikringsselk. normalt ikke særligt vilde med, hvis de overhovedet vil forsikre den.
Top ville have 9K - snakkede så med et andet selskab, og fik den til 5,5K på "dispensation".
Nu er jeg efterhånden blevet ringet op af TOP 3-5 gange - de vil nemli´ gerne snakke med mig alligevel...
Nu er det bare for sent for dem, og jeg har delt forsikringerne lidt ud, så der stadig er en smule "konkurrencesnor" i dem.
Har nu een mc  + en smule løst i TOP
SVampen i IF
Og resten i et andet selskab (3,0 24V incl.)

Alle er til at handle med - det nærmer sig efterhånden Jydske tilstande... :afro:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #19 Dato: December 18, 2007, 10:10:58 pm »
Jeg har kigget på priserne på Suzuki/IF, men deres tilbud går på en 36årig mand - og jeg er kun 21. Så må jo lige høre hvad prisen er. Umiddelbart lyder 12000 heller ikke af meget (I mine øre) som starter på MC, så hvis prisen er det, er det intet problem.

Jeg siger tak for de gode råd, og jeg vil helt sikkert lige spørge sælger om disse ting.

Du skal, hvis din far kender een som kender een, få ham til at forhandle med forsikringsselskabet.
De er ALTID til at handle med.
Ex. jeg har en bil med en 3,0 24V motor, og dén er forsikringsselk. normalt ikke særligt vilde med, hvis de overhovedet vil forsikre den.
Top ville have 9K - snakkede så med et andet selskab, og fik den til 5,5K på "dispensation".
Nu er jeg efterhånden blevet ringet op af TOP 3-5 gange - de vil nemli´ gerne snakke med mig alligevel...
Nu er det bare for sent for dem, og jeg har delt forsikringerne lidt ud, så der stadig er en smule "konkurrencesnor" i dem.
Har nu een mc  + en smule løst i TOP
SVampen i IF
Og resten i et andet selskab (3,0 24V incl.)

Alle er til at handle med - det nærmer sig efterhånden Jydske tilstande... :afro:

Jamen for os der har alderen (27) imod os og ikke har noget at handle med andet end ulykke og indbo på en 3V lejlighed. Der kan selskaberne godt nok være tunge at danse med.

Så det eneste jeg erfarede ved at ringe rundt var at der var stor forskel på præmierne selskaberne imellem. Af gruppeforsikringerne erfarede jeg at Prosa/Runa og Finansforbundet/Tryg var klart billigst. I nogle tilfælde har Suzuki/IF dog bedre betingelser og priser. Det er derfor jeg har dem lige p.t. Jeg agter dog at skifte tilbage til Runa igen i det nye år eller næste - alt efter hvordan det ligger med prisen. Suzuki/IF er den ENESTE årsag til at jeg har råd til at have en SV1000S på mit SU budget. Runa ville have det dobbelt og var næst-billigst.

Men elles vil jeg give dig ret - det kræver bare at man har nogle andre forsikringer som man kan stille dem i udsigt hvis man skal kunne "forhandle" en god pris.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #20 Dato: December 18, 2007, 10:28:13 pm »
SU ? - jeg troede sgu´ det var en karburator  :mrgreen:

Næh, så er der nok ikke så meget at handle med - er du interesseret i en V624V med 210 heste og jydekrog på ?
Den kører ligeså hurtigt som et SVin, og du behøver ikke at have hjelm på  :wink:

Nej, jeg forstår dig godt, men i dagens DK er der altså noget med "jydepriser" både i bank og forsikringsverdenen.

Og jeg tror tendensen vil udvikle sig de nærmeste år, så man skal bare være fremme i skoene !
« Senest Redigeret: December 18, 2007, 10:30:04 pm af Sperik »
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Martin H

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 418
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #21 Dato: December 18, 2007, 10:41:28 pm »
Det er jo en fin maskine med noget lækkert lir på! Jeg vil sige at hvis du er god kan du godt få den ned på 85.000 kr. Den kostede jo 89.995 da den var helt ny.

Hvad gjorde den? Var det ikke 98.995 eller 99.995?

Var det ikke først da den fik ABS og begyndte at hedde AK?

Tja jeg gav da 98.995 + levering for min SK4 ... jeg tror jeg ville have lagt mærke til hvis den pludselig var 10k billigere. Det var enten SK5 eller SK6 der steg med 1.000 kroner, men jeg gider ikke gå ind og finde MC-revyen frem ;) Jeg mener ikke at ABS'en gav en nævneværdig prisstigning?

EDIT: Okay, min hukommelse er sgu heller ikke for god, nu blev jeg nysgerrig og fandt lige revyerne frem.

SK4 - 96.995
SK5 - 98.995
SK6 - 98.995
SK7 m/ABS - 99.995

En SK7 m/ABS koster rigtigt nok 99.995 kr. men i 2007 kunne man få en SK6 til 89.995 kr. så den er god nok.
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #22 Dato: December 18, 2007, 11:01:46 pm »
En SK7 m/ABS koster rigtigt nok 99.995 kr. men i 2007 kunne man få en SK6 til 89.995 kr. så den er god nok.

Ej, jeg synes ikke man kan bruge priser der gælder et begrænset antal cykler til ret meget. Det nummer har de lavet stort set hvert år. I starten af 2004 kunne man også få K3'ere for 92-94k.

I det hele taget synes jeg ikke man kan bruge den oprindelige pris til noget, man må se på hvad cyklen koster fra ny i dag og så tage højde for km og alder.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Martin H

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 418
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #23 Dato: December 18, 2007, 11:14:19 pm »
En SK7 m/ABS koster rigtigt nok 99.995 kr. men i 2007 kunne man få en SK6 til 89.995 kr. så den er god nok.

Ej, jeg synes ikke man kan bruge priser der gælder et begrænset antal cykler til ret meget. Det nummer har de lavet stort set hvert år. I starten af 2004 kunne man også få K3'ere for 92-94k.

I det hele taget synes jeg ikke man kan bruge den oprindelige pris til noget, man må se på hvad cyklen koster fra ny i dag og så tage højde for km og alder.

Man er da nød til at tage højde for det, men selvfølgelig ikke gå 100% efter det. Det er jo markedsprisen der afgør om det er en god eller skidt handel man gør.  :D
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #24 Dato: December 18, 2007, 11:44:58 pm »
Ang. forhandling af prisen så har jeg faktisk haft ret gode erfaringer med at prutte om prisen i banken. Jeg har præsteret at skrælle 3% af min kassekredit så den ligger på 6% og MC-lånet fik jeg som et brugtvognslån til 6,75% pa. Hvis ikke at jeg havde fået ny bankrådgiver så havde jeg sq inviteret min gamle på middag. Hun var sq egentlig også ret lækker... Og sød! D'oh....  :( Nu har jeg bare fået en eller anden gammel nisse - som dog havde forståelse for mit MC behov.

Det er vel at mærke Danske Bank på Frederiksberg....
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #25 Dato: December 19, 2007, 02:03:46 am »
Først og fremmest Fed cykel du har kig på! Jeg ville helt klart vælge SV'eren over de andre (ikke svært at regne ud i det her forum :lol) Dette skyldes du er begynder og du helt klart får den billigeste forsikring her, men også at Sv'eren er noget lettere at starte med!

-aldrig tag den første pris der bliver slynget ud! Det kan ALTID gøres bedre! Enten ved at tegne flere forsikringer, kunne jo være du alligevel stod og manglede en indbo eller ulykkes forsikring! Få If til at sende dig et tilbud på skrift, tag det med rundt og se hvad andre kan gøre for dig! Evt tag det med i banken og vis dem hvad du har fået tilbudt og hør hvad de kan tilbyde?  Alt kan handles....

kilosvin med div udstyr...

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #26 Dato: December 19, 2007, 09:28:00 am »
Med Suzukis forsikringer kan ud regne dig frem til hvad din forsikring vil koste ved at gange op med de %'er som er anført nederst. Jeg tror vi ligger i samme gruppe, jeg er 24 og køre på SV1000S. Jeg har aldrig haft bil eller motorcykel før og betaler 7400 kr. om året i forsikring.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #27 Dato: December 19, 2007, 12:53:31 pm »
Den cykel du har kig på er sælges faktisk af en bruger her på forum... Se http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=8402.0
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #28 Dato: December 20, 2007, 10:07:03 pm »
Den cykel du har kig på er sælges faktisk af en bruger her på forum... Se http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=8402.0
ja den virkede godt nok bekendt :wink:
som de fleste har sagt får du en super maskine til meget fornuftig pris både forsikring og service/rep. kører selv sv 650s på 4. år. (min første maskine)
den er driftsikker (54 kr i rep) og rigelig hurtig til den kan tage røven på dig i lang tid fremover. :)
god fornøjelse med jagten på din drømmemaskine. :mrgreen:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

johnjohn

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Re: Ny rider (Forhåbentlig)
« Svar #29 Dato: December 27, 2007, 10:03:28 am »
Endnu en gang siger jeg tak for alle svarerne. Fantastisk med saadan en dedikeret gruppe mennesker der gladeligt deler ud af viden og erfaring  :thumbsup: :respekt:.

Mit valg falder nok paa en splinter ny 650 S AK8 med noget ekstra udstyr, saa som fuld kaabe, moerkt kaabeglas og lidt andet goejl.

- Og ellers maa I alle have en glaedelig jul. Jeg nyder i hvertfald min i Dubai, med sol og 30 grader.