Forfatter Emne: Ulovlige udstødninger?  (Læst 6976 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Ulovlige udstødninger?
« Svar #30 Dato: December 15, 2007, 10:40:57 pm »
Jeg kører lovligt...  8) :mrgreen:
Det gør jeg ikke, og det er ikke fordi der mangler en katalysator.   :twisted:
Min er nemlig indregistrret inden de nye bestemmelser trådte i kraft, så ville sådan set godt kunne køre lovligt med dot/EC/tüv-godkendte potter uden katalysator.

vil det sige at en 650 k3 som er uden kat må køre med fuldt akropovich helt lovligt?
søgende spørgsmål og selvfølgelig rent teoretisk :angel:
ja, det mener jeg.  Hvis den er indregistreret inden de nye regler trådte i kraft så skulle den lovligt kunne køre med det regelsæt der gjaldt på daværende tidspunkt, hvis den ellers ikke larmer mere en det antal decilBel der er lovligt... er det ikke 85dB?
Så det gælder ikke et åbent system... klart nok!
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Ulovlige udstødninger?
« Svar #31 Dato: December 15, 2007, 10:56:39 pm »
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Ulovlige udstødninger?
« Svar #32 Dato: December 16, 2007, 03:20:41 pm »
Jeg undrer mig lidt over svarmulighederne i denne afstemning... der er JA, NEJ, LIDT og så hvad er udstødninger... JA og NEJ og den sidste kan jeg forstå... Men LIDT - ????? enten kører man lovligt eller ulovligt.... hvad er lidt ulovligt... Bare for lige at vade lidt i den.. jeg sidder lige og keder mig lidt.. juledejen skal lige hæve... Griner..

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Ulovlige udstødninger?
« Svar #33 Dato: December 16, 2007, 06:44:41 pm »
Jeg undrer mig lidt over svarmulighederne i denne afstemning... der er JA, NEJ, LIDT og så hvad er udstødninger... JA og NEJ og den sidste kan jeg forstå... Men LIDT - ????? enten kører man lovligt eller ulovligt.... hvad er lidt ulovligt... Bare for lige at vade lidt i den.. jeg sidder lige og keder mig lidt.. juledejen skal lige hæve... Griner..

Tror sgu jeg kom til at trykke på "lidt" knappen, men de er jo heller ikke kommet helt på endnu... 8)
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Ulovlige udstødninger?
« Svar #34 Dato: December 16, 2007, 07:34:34 pm »
Jeg undrer mig lidt over svarmulighederne i denne afstemning... der er JA, NEJ, LIDT og så hvad er udstødninger... JA og NEJ og den sidste kan jeg forstå... Men LIDT - ????? enten kører man lovligt eller ulovligt.... hvad er lidt ulovligt... Bare for lige at vade lidt i den.. jeg sidder lige og keder mig lidt.. juledejen skal lige hæve... Griner..

Egentlig enig.
Dog må jeg sige at efter jeg fik monteret Yoshimura virker den originale potte nærmest som en forbrydelse mod den gode lyd.
 :D
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Ulovlige udstødninger?
« Svar #35 Dato: December 16, 2007, 07:55:49 pm »
"LIDT" er en kombo... altså der hvor man svarer ja til at køre ulovligt, men også ja til at man ikke kører så meget på cyklen generelt.  :hand:
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Ulovlige udstødninger?
« Svar #36 Dato: December 16, 2007, 09:02:58 pm »
Jeg undrer mig lidt over svarmulighederne i denne afstemning... der er JA, NEJ, LIDT og så hvad er udstødninger... JA og NEJ og den sidste kan jeg forstå... Men LIDT - ????? enten kører man lovligt eller ulovligt.... hvad er lidt ulovligt... Bare for lige at vade lidt i den.. jeg sidder lige og keder mig lidt.. juledejen skal lige hæve... Griner..

Tror sgu jeg kom til at trykke på "lidt" knappen, men de er jo heller ikke kommet helt på endnu... 8)

Der er da 13 mand som har trykket på lidt...   :|

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Ulovlige udstødninger?
« Svar #37 Dato: December 16, 2007, 09:06:17 pm »
"LIDT" er en kombo... altså der hvor man svarer ja til at køre ulovligt, men også ja til at man ikke kører så meget på cyklen generelt.  :hand:

Men det vil sige at når man så kører på cyklen... så er den jo ulovlig... Enig?? nu vil jeg lige skrive at jeg har altså intet imod ulovlige potter.. synes godt om lyden og synes det er lidt mere sikkert trafikmæssigt... ... Harley lyden er jeg dog imod... der er man jo fandme ved at skide i bukserne når de drøner forbi een  :D :D -

kørte også selv med ulovlig potte... så jeg spiller ikke hellig... men det er da enten eller eller...  :thumbsdown: :thumbsup:  :D :D

Blinklys

  • Gæst
Re: Ulovlige udstødninger?
« Svar #38 Dato: December 16, 2007, 09:08:28 pm »
Jeg stemte "Lidt" da jeg godt kan finde på at sætte baflen i på langfart - men det burde jo så nok have været "Ja" da den formodentlig stadig er ulovlig pga. af manglende katalysator.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Ulovlige udstødninger?
« Svar #39 Dato: December 16, 2007, 10:00:18 pm »
Kører med fuldt lovlig udstødning, men det skyldes alene en lav kassebeholdning for tiden... :thumbsdown:

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Ulovlige udstødninger?
« Svar #40 Dato: December 17, 2007, 06:45:50 am »
Jeg stemte "Lidt" da jeg godt kan finde på at sætte baflen i på langfart - men det burde jo så nok have været "Ja" da den formodentlig stadig er ulovlig pga. af manglende katalysator.

Mit ja kunne lige så godt have været et lidt for på længere ture kan jeg også finde på at smide FUN-KILLEREN i potten og så er den ikke ulovlig mere....


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Ulovlige udstødninger?
« Svar #41 Dato: December 17, 2007, 09:15:04 am »
jeg har aldrig fået mine fun-killers...

nogen der har et par liggende til MIVV potter?
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::