Men ellers har jeg den dybeste respekt for hvad jeg nu ved om deres historie og de værdier klubberne repræsenterer... Jeg har bare svært ved at se bort fra den organiserede kriminalitet som de er associeret med lige som de fleste andre dødelige mennesker.
Jeg er "desværre" enig.
Vi lever i en elektronisk tidsalder hvor det at eje / køre en motorcykel, er hvermandseje.
Hr. og Fru Jensen køber ikke længere charterferie, Volvo og vovhund for deres friværdi, men bruger den i stedet på en vis følelse af anerkendelse når de hilser på alle de andre motorcyklister, på ryggen af deres 600.000 kroners krom monster hvor det eneste krav til anskaffelsen er en underskrift på et stykke papir.
Når der står 1000 på kilometertælleren, kører de den gladeligt til dens første service og betaler i dyre domme for det, i stedet for at komme ned på knæ og få beskidte fingre og forstå hvad mekanik virkelig handler om.
Når de skal sydover om sommeren, er det selvfølgelig med Euroservice Falck abbonement, GPS, 2 mobiltelefoner, og alt hvad hjertet ellers kan begære af moderne hjælpemidler som kan gøre deres tur nem & bekvemt og uden spildtid.
Hvis der, gud bedre det, en dag skulle ske det at garagealteret slog en skæv prut - så kan man være evigt forvisset om at Hr & Fru Jensen nok skulle kende deres rettigheder overfor både forhandler og importør, og at de så sandelig ikke ville drømme om at røre en finger for at fejlfinde på maskineriet - for sæt nu de fik pillet ved noget som ikke var nævnt på en af de utallige Warning Labels som moderne motorcykler er overklistrede med. (Lorte amerikanere)
Back in the old days hvor motorcyklister var entusiaster, ville ideologien omkring et "MC Råd" som skulle holde de stolte traditioner i hævd og forsvare "den frie livsstil", være ganske passende - og noget jeg som person ville respektere fuldt ud.
Idag er den slags efter min mening passe' - og det er jeg ikke et sekund i tvivl om. Jeg står ikke i en situation hvor jeg skal stifte en MC klub, lige så lidt som jeg nogensinde ville køre med lædervest og rygmærke - så det er ikke fordi nogen skal føle sig truet fordi jeg siger min mening.
Har der nogensinde været en mening med at få udvalgte personer skulle råde og regere over den slags, så er tiden i meget svær grad rendt fra dem, ved det at de fleste mennesker ikke kender til deres eksistens.
Men de fleste mennesker kender en masse til "rockere" hvis du spørger dem, og det de ved hjælper vist ikke lige på respekten for "de få men rå"...