Forfatter Emne: Løb tør for talent(Styrt)  (Læst 3003 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henning_F

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 278
Re: Løb tør for talent(Styrt)
« Svar #15 Dato: November 11, 2007, 11:46:34 pm »
Citér
Du smed den med vilje din lømmel - så du kunne få en ny kværn  :whatever:

Nej, pjat - godt du er uskadt. Øv med Sven.

/Morten

Hehe, meget nærliggende at tro.  :lol:

:respekt: :respekt: :respekt:

...for din excellente timing  :blink: Det var i det mindste det helt rigtige tidspunkt at gøre det på!!!!!

Se på upsiden: God tid til at finde en løsning på ny MC osv.

Har prøvet at undvære min MC 7 (!) uger midt i den varmeste sommer sidste år !!!!! DET sutter !

Håber ikke din selvrisiko er for høj - glædelig for-hjul - håber du får din gsx - det er en rigtig fin herremaskine, næsten lige så fin som den du smed  :blink:

Jeg fandt ud at jeg faktisk havde fået en lavere selvrisko end jeg havde regnet med, så skal kun betale de første 4000 kr. selv.  :D
SV650N ABS K8

Henning_F

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 278
Re: Løb tør for talent(Styrt)
« Svar #16 Dato: November 19, 2007, 07:01:42 pm »
Så fik jeg snakket med værkstedet der har til opgave at vurdere og evt. fixe min SV. Det vil løbe op i ca. 80.000 kr. for at redde Sofie(Det har jeg døbt hende  :angel: ) :x

Så vidt jeg lige ved så skelner man ved 75% i forhold til at erklære et motorkøretøj totalskadet. Men er det så 75% af handelsprisen eller markedsprisen? Nogen der ved det??



SV650N ABS K8

Henning_F

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 278
Re: Løb tør for talent(Styrt)
« Svar #17 Dato: November 21, 2007, 07:17:40 pm »
Intet er så skidt at det ikke er godt for noget...

Så vidt jeg lige ved så skelner man ved 75% i forhold til at erklære et motorkøretøj totalskadet. Men er det så 75% af handelsprisen eller markedsprisen? Nogen der ved det??

Det fandt jeg så ud af igår. Det er handelsværdien, så rent faktisk kommer jeg ud af det penge i lommen da markedsprisen er meget højere end hvad jeg selv har givet for den. Det er da altid noget.  :)

Men nu har jeg besluttet mig. Det bliver ikke en V2'er som det næste men derimod den her...  :afro:



SV650N ABS K8

Blue Thunder

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 137
Re: Løb tør for talent(Styrt)
« Svar #18 Dato: November 21, 2007, 09:31:53 pm »
Reglerne er som følger:

Ved trafikskade, er reglen, at køretøjets handelsværdi på skadetidspunket og alder der er afgørende for om der er tale om nyværdi erstatning, totalskade eller genopbygning.

Et nyt køretøj er altid  0 - 1 år eller max 25000km og kun første ejer. Er køretøjet skadet for mere end 50% af nyværdi, for ejer normalt tilbudt nyværdierstatning.

Er køretøjet over 1 år er det dagsprisen, også kaldet handelsværdien,  der er udgangs punket for beregningen. Er skaden over 75% af handelsværdien, er køretøjet totalskadet og handelsværdien udbetales.

Dog, er der allerede ved 65% skade, af handelsværdien regel for, at tilbyde ejer handelsværdi erstatning. Loven tillader dog, at ejer underskriver en genopbygningserklæring, så reparation kan gennemføres op til 75% grænsen.

Jo, jeg ved godt det er bøvlet, og hvad er så lige handelsværdien ? ,
det er aldrig nemt for nogen af parterne, hverken dit forskringsselskab eller ejer af Mceren, lige at finde den rigtige pris.

Men undersøg hvad der er til salg og find din pris der.

Blue Thunder, on stand bye

Man bliver aldrig for gammel til rigtige motorcykler