Forfatter Emne: Serviceinterval  (Læst 1983 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

grausen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
    • Motorcykelgalleriet
Serviceinterval
« Dato: November 24, 2007, 07:21:11 pm »
Jeg overvejer at investere i en nyere brugt SV 650 S.

Er der nogen der kan oplyse mig om serviceintervaller ? og hvad der i givet fald bør serviceres på en årgang '07 der har kørt km 12.000
« Senest Redigeret: November 24, 2007, 07:29:30 pm af grausen »

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Serviceinterval
« Svar #1 Dato: November 24, 2007, 08:06:29 pm »
Der serviceres fra 1000km - 6000km - 12000km - 18000km - 24000km osv.

12000 km eftersynet beregnes i henhold til manualen som et større" eftersyn, hvor størstedelen af cyklen skal gennemses. Men der er ikke rigtig større reservedelsudgifter end ved 6000km bortset fra tændrør og luftfilter... dvs. de obligatoriske udskiftninger som olie og oliefilter gentages også. Har du et special-luftfilter på, skal du nok lige gøre opmærksom herpå, så de ikke bare bestiller uden du ved... :) Arbejdslønnen er nok lidt anderledes grundet den noget mere omhyggelige kontrol af cyklen; justeringer og efterspænding af mere eller mindre alt...
Står selv for denne tur til foråret, så har ingen priser...

« Senest Redigeret: November 24, 2007, 08:11:40 pm af Kondi »
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Serviceinterval
« Svar #2 Dato: November 25, 2007, 09:50:29 pm »
jeg plejer at gi mellem 1400 og 1800 pr service
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

grausen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
    • Motorcykelgalleriet
Re: Serviceinterval
« Svar #3 Dato: November 30, 2007, 08:07:09 am »
Tak for hjælpen - Kent og Kondi.

Jeg (læs: min kone) har besluttet at udskyde MC-investering til vi har holdt sølvbryllup (næste sommer), så jeg må desværre ''klappe'' SVinet til næste efterår.

Er det korrekt, at det er mest fordelagtigt at købe MC om efteråret ? (læs: lavere pris)
« Senest Redigeret: November 30, 2007, 08:10:23 am af grausen »

ANDERSHP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 279
Re: Serviceinterval
« Svar #4 Dato: November 30, 2007, 08:57:15 am »
Det om det er billigere om efteråret eller ej - både ja og nej.

Priserne er nok umiddelbart de samme - specielt hos forhandlerne, men både forhandlerne og specielt private er mere forhandlingsvillige om efteråret. Dvs du kan krejle dig til en rabat.
Drengerøve har ingen alder!!

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Serviceinterval
« Svar #5 Dato: November 30, 2007, 10:59:31 am »
Min egen erfaring er at hvis du køber brugt så kan der være en del at spare ved at købe om efteråret! Men der er et par ting du skal tage med i din overvejelser!

1 -Vinter opbevaring? ¨
-har du selv plads eller skal du ud og betale for opbevaring! (en udgift mange gerne vil spare og derfor er mere til at handle med lige før sæsonen slutter!

2 -Service.
 -det er meget normal hvis du handler om efteråret at cyklen står for at skulle have et service, hvor hvis du handler om foråret, så er den blevet klargjort til en ny sæson! Dette skal tages med i din prisberegning!

På den anden side!hvis du venter til foråret, så er cyklen blevet et år ældre, der er kommet flere nye modeller, Mange af os mc'ister vil gerne have det nyeste legetøj, hvorved udbud og efterspørgsel princippet kommer til udtryk!....

Jeg kan sige at jeg selv lige har købt en 1000 K3 lige her inden sæsonen sluttede! Jeg har holdt øje med cyklen siden juli (til salg på den Blå avis) Sælger endte med at have skåret 10K af prisen, og jeg fik ham yderligere 4K ned! Så selv om der skal laves service mener jeg sekv at jeg har fået en rigtig god pris!


PS sig til konen at du vil have den i sølvbryllups morgengave!  :lol:
kilosvin med div udstyr...

grausen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
    • Motorcykelgalleriet
Re: Serviceinterval
« Svar #6 Dato: November 30, 2007, 01:48:39 pm »
Hej Roadpilot

Jeg tror s'gu lige jeg printer dit forslag til morgengave ud, og lægger det i køkkenet. Så ved hun da hvad hun skal spare op til  :twisted:

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Serviceinterval
« Svar #7 Dato: November 30, 2007, 04:59:03 pm »
Det synes jeg du skal gøre, men nu skal du ikke vende tilbage og give mig skylden hvis det giver bagslag! -den slags ideer kan have det med at give bagslag :whipped:

-tænk i alt fald lige over hvad hun så vil have til gengæld!!! :tie:
kilosvin med div udstyr...

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Serviceinterval
« Svar #8 Dato: November 30, 2007, 08:25:29 pm »
læg hellere seddelen sammen med en buket blomster, husk hvad blomster kan gøre :hand:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Serviceinterval
« Svar #9 Dato: December 03, 2007, 12:33:43 pm »
Hvis du køber en stor nok buket kan det være du får et års vask og polering med i købet!  :lmao:

kilosvin med div udstyr...

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: Serviceinterval
« Svar #10 Dato: December 04, 2007, 07:35:49 am »
Hej Roadpilot

Jeg tror s'gu lige jeg printer dit forslag til morgengave ud, og lægger det i køkkenet. Så ved hun da hvad hun skal spare op til  :twisted:
Hvis det der virker  :shock: :shock:
Så kom venligst med en udførlig guide  8)
Anders
Suzuki GS500E 96