Forfatter Emne: tandhjul og kæde HALLLOOO  (Læst 3751 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henrik Kallehauge

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 105
  • AKA Zonar .. Brug venligst eget billed og navn
tandhjul og kæde HALLLOOO
« Dato: Oktober 28, 2007, 03:16:36 pm »
heyy hey

 der var ellers stor enighed om at den bedste gearing, hvis man ville have mere moment ville være en tand mindre foran og en tand mere bagpå

men der slet ingen der kan svare hvor mand måske kunne anskaffe sådan et tand hjul foran med 14 tander og en god forstærket henne ????

links eller bare hvilken mærker i syntes der er bedst :afro:
Life is not like a box of choclat, is't like a jar of jalapenos, what you do today might hurt your ass tomorrow

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: tandhjul og kæde HALLLOOO
« Svar #1 Dato: Oktober 28, 2007, 05:37:05 pm »
jeg købte kæde + tandhjul hos www.mandp.co.uk
men der er også www.bandcexpress.co.uk

KJmotorcykler.dk kan sikkert også klare det.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

ole s

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 293
Re: tandhjul og kæde HALLLOOO
« Svar #2 Dato: Oktober 28, 2007, 07:13:43 pm »
Jeg tror også Alex mc har det.

Ole S.
SV650 blå, zx6rr forgaffel,hugger, Hyperpro bagdæmper,og noget mere jeg ikke kan huske.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: tandhjul og kæde HALLLOOO
« Svar #3 Dato: Oktober 28, 2007, 07:45:04 pm »
heyy hey

 der var ellers stor enighed om at den bedste gearing, hvis man ville have mere moment ville være en tand mindre foran og en tand mere bagpå

men der slet ingen der kan svare hvor mand måske kunne anskaffe sådan et tand hjul foran med 14 tander og en god forstærket henne ????

links eller bare hvilken mærker i syntes der er bedst :afro:

Definitionen på moment:

Torque is part of the basic specification of an engine: the power output of an engine is expressed as its torque multiplied by its rotational speed. Internal-combustion engines produce useful torque only over a limited range of rotational speeds (typically from around 1,000–6,000 rpm for a small car). The varying torque output over that range can be measured with a dynamometer, and shown as a torque curve. The peak of that torque curve usually occurs somewhat below the overall power peak. The torque peak cannot, by definition, appear at higher rpm than the power peak.

Understanding the relationship between torque, power and engine speed is vital in automotive engineering, concerned as it is with transmitting power from the engine through the drive train to the wheels. Typically power is a function of torque and engine speed. The gearing of the drive train must be chosen appropriately to make the most of the motor's torque characteristics.

Steam engines and electric motors tend to produce maximum torque close to zero rpm, with the torque diminishing as rotational speed rises (due to increasing friction and other constraints). Therefore, these types of engines usually have quite different types of drivetrains from internal combustion engines.

Torque is also the easiest way to explain mechanical advantage in just about every simple machine.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Henrik Kallehauge

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 105
  • AKA Zonar .. Brug venligst eget billed og navn
Re: tandhjul og kæde HALLLOOO
« Svar #4 Dato: Oktober 29, 2007, 05:44:41 pm »
jepper rune det var lige sådan et link jeg skulle bruge (www.bandcexpress.co.uk) det var da for en gang skyld en overskuelig side.. :P  :respekt:

ja ja skurk !!!!  men så for at få et bedre optræk da  :afro: :thumbsup:
Life is not like a box of choclat, is't like a jar of jalapenos, what you do today might hurt your ass tomorrow

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: tandhjul og kæde HALLLOOO
« Svar #5 Dato: Oktober 30, 2007, 01:09:13 am »
jepper rune det var lige sådan et link jeg skulle bruge (www.bandcexpress.co.uk) det var da for en gang skyld en overskuelig side.. :P  :respekt:

ja ja skurk !!!!  men så for at få et bedre optræk da  :afro: :thumbsup:


True  :D Det var nu heller ikke ment som en opsang eller noget. Jeg tog bare mig selv i at tænke - hmm, hvad er det nu lige helt præcist at moment betyder. Teksten giver dig jo faktisk ret i at gearing har en del at sige.

Jeg havde selv nedgearing på min inden jeg fik nyt kædekit på her forleden. Og jo - den trak rigtigt godt, men jeg syntes at gearene blev lidt for "korte". Så jeg er egentlig meget glad for at have skiftet tilbage igen til originalt kædekit.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: tandhjul og kæde HALLLOOO
« Svar #6 Dato: Oktober 30, 2007, 12:26:22 pm »
Det er jo heller ikke tilfældigt, at en gearkasse også kaldes en "moment-omformer". Momentet varierer efter gearing, hvorimod effekten altid er den samme før og efter transmissionen (der ses naturligvis bort fra evt. effekttab pga friktion)  :hand: :hand:

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: tandhjul og kæde HALLLOOO
« Svar #7 Dato: November 12, 2007, 08:53:00 pm »
har hørt at topfarten opretholdes selvom den geares ned da den kan trække højere i omdrejningerne end ved nomal gearing.
tabte i også tråden? eller er der en der kan gennemskue den og har erfaringer med det.
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: tandhjul og kæde HALLLOOO
« Svar #8 Dato: November 13, 2007, 07:52:57 am »
har hørt at topfarten opretholdes selvom den geares ned da den kan trække højere i omdrejningerne end ved nomal gearing.
tabte i også tråden? eller er der en der kan gennemskue den og har erfaringer med det.
Hvis du allerede kan trække den til det røde felt i topgear, får du en lavere topfart med en lavere gearing.
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: tandhjul og kæde HALLLOOO
« Svar #9 Dato: November 14, 2007, 08:42:53 pm »
det burde være logik, ved egenligt ikke om den kan ramme det røde felt med normal gearing. :orkester:
der kommer jo også flere omdrejninger og derfor flere vibrationer ved normal kørsel hviket går lidt ud over komforten. :undecided:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: tandhjul og kæde HALLLOOO
« Svar #10 Dato: November 15, 2007, 08:14:28 am »
ved egenligt ikke om den kan ramme det røde felt med normal gearing. :orkester:


No problemo, man skal bare ha en langside på over 1000 m (med en rimelig indgangshastighed til langsiden, naturligvis)  :mrgreen:
Se pic.
« Senest Redigeret: November 15, 2007, 08:16:35 am af Olfert »
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta