Forfatter Emne: Testbænk??  (Læst 4801 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

elhansen

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 7
Testbænk??
« Dato: Oktober 02, 2007, 03:17:13 pm »
Hej allesammen...

Så fik jeg endelige nosset mig sammen til at købe lidt ekstra lir til mit SVin..

Powercommander
Pipercross luftfilter eller KN eller måske DNA?? :huh: er ikke købt endnu da jeg er lidt i tvivl om hvilket der er bedst.

Meennn så var det jo lige at jeg også gerne skulle have den justeret lidt, og derfor ville jeg høre alle jer i på SVRider om hvor det ville være de bedste super eksperter befinder sig henne.. det skal jo ikke være hvem som helst der skal pille ved min kværn  :blink:

Og inden i alle skriger Mr. Dyno.. så har jeg ringet til dem, de har desværre op til 3,5 måneds ventetid..... så det må blive et andet sted..

Skal nok også lige sige at det skal være på den østlige side af broen  :mrgreen:

Ser frem til at høre en masse fra jer.....


Damage

  • Gæst
Re: Testbænk??
« Svar #1 Dato: Oktober 02, 2007, 03:57:37 pm »
KJ Motorcykler i Herlev er en mulighed. Jeg har gode erfaringer med dem.  :)

elhansen

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 7
Re: Testbænk??
« Svar #2 Dato: Oktober 02, 2007, 04:19:42 pm »
Okidoki.. har været inde på deres side og kikke lidt.. og det ser nu ik så tosset ud..

prøver lige at give dem et kald i morgen..

Allan

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 73
Re: Testbænk??
« Svar #3 Dato: Oktober 03, 2007, 02:37:28 pm »
Hvis du har mod til at køre til Malmø så prøv at ringe til dem her http://www.ebos.se/dynotest.asp de kan måske hjælpe dig og det kan måske også vise sig at det er billigere.
Allan
sv1000n med lidt pynt.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Testbænk??
« Svar #4 Dato: Oktober 04, 2007, 05:43:30 pm »
Alt om luftfiltre og mods: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7947.msg81283#msg81283

Officielle Dynojet testcentre (har computeret koblet sammen med rullefeltet så de kan programmere direkte i din PC): http://www.dot-e.dk/mc/DOT-E_Test_Center/dynojet-center-dk/view?s:int=2
« Senest Redigeret: Oktober 04, 2007, 05:45:18 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Testbænk??
« Svar #5 Dato: Oktober 04, 2007, 06:40:10 pm »
Inden længe kan Alex måske hjælpe dig .. han har fået rullefeltet - det skal bare sættes op  :thumbsup:

EDIT : Alex kan nok ikke lave et map som de kan et sted med en DynoJet - men han kan rulle cyklen med forskellige maps man kan hente gratis.
« Senest Redigeret: Oktober 04, 2007, 06:41:45 pm af Nikolaj »
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Testbænk??
« Svar #6 Dato: Oktober 04, 2007, 08:43:59 pm »
Inden længe kan Alex måske hjælpe dig .. han har fået rullefeltet - det skal bare sættes op  :thumbsup:

EDIT : Alex kan nok ikke lave et map som de kan et sted med en DynoJet - men han kan rulle cyklen med forskellige maps man kan hente gratis.

En lille pointe er i denne forbindelse at det med downloadede maps og et alm. rullefelt tager en del længere at nå et resultat som "kun" tilnærmelsesvis er lige så godt som hvis man har en DynoJet bænk. Du bør derfor indhente et tilbud fra et DynoJet center + ventetid og så sammenligne det med et tilbud fra alternativet. Uden at jeg ved det så kan det jo være at den ekstra tid der bruges på et alm. rullefelt og med manuel mapping æder besparelsen op ift. at køre en dyr mapping på et DynoJet felt.

Jeg kørte selv med et map hentet fra nettet til at starte med. De havde ikke et map på www.dynojet.com som passede med mit setup (den gang K&N + Laser Duo-Tech full sys). Vi valgte derfor et til Akrapovic og "preformance filter". Det resulterede i at min benzinøkonomi blev mærkbart forringet, min cykel begyndte at sode udstødningerne til og den føltes som om den dryknede i de lave omdrejninger. Samtidigt blev den også sværere at starte. Det var som om at den lige skulle dreje/hoste en 4 gange før den halvhjertet satte i gang i stedet for at starte ved første omdrejning osm den plejede.

Jeg valgte derfor at indlæse et "zero-map" som i princippet kobler PC'en fra men skaden var sket. Jeg har en formodning om at dyser eller tændrør var sodet til for problemet fortsatte. Nu venter jeg så på at få den tilbage igen fra Mr. Dyno (henter den i morgen). Der er den blevet dobbelt-mappet, har fået nye tændrør, Pipercross filter og kædekit  :twisted:

Følg med her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7945.msg81241#msg81241

Tager nogle billeder i morgen og kommer med en anmeldelse i løbet af ugen. Held og lykke med jagten! Jeg har hørt at Enghave laver en anstændig mapping på deres DynoJet rulle...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Testbænk??
« Svar #7 Dato: Oktober 04, 2007, 08:50:08 pm »
Inden længe kan Alex måske hjælpe dig .. han har fået rullefeltet - det skal bare sættes op  :thumbsup:

EDIT : Alex kan nok ikke lave et map som de kan et sted med en DynoJet - men han kan rulle cyklen med forskellige maps man kan hente gratis.

En lille pointe er i denne forbindelse at det med downloadede maps og et alm. rullefelt tager en del længere at nå et resultat som "kun" tilnærmelsesvis er lige så godt som hvis man har en DynoJet bænk. Du bør derfor indhente et tilbud fra et DynoJet center + ventetid og så sammenligne det med et tilbud fra alternativet. Uden at jeg ved det så kan det jo være at den ekstra tid der bruges på et alm. rullefelt og med manuel mapping æder besparelsen op ift. at køre en dyr mapping på et DynoJet felt.

Jeg kørte selv med et map hentet fra nettet til at starte med. De havde ikke et map på www.dynojet.com som passede med mit setup (den gang K&N + Laser Duo-Tech full sys). Vi valgte derfor et til Akrapovic og "preformance filter". Det resulterede i at min benzinøkonomi blev mærkbart forringet, min cykel begyndte at sode udstødningerne til og den føltes som om den dryknede i de lave omdrejninger. Samtidigt blev den også sværere at starte. Det var som om at den lige skulle dreje/hoste en 4 gange før den halvhjertet satte i gang i stedet for at starte ved første omdrejning osm den plejede.

Jeg valgte derfor at indlæse et "zero-map" som i princippet kobler PC'en fra men skaden var sket. Jeg har en formodning om at dyser eller tændrør var sodet til for problemet fortsatte. Nu venter jeg så på at få den tilbage igen fra Mr. Dyno (henter den i morgen). Der er den blevet dobbelt-mappet, har fået nye tændrør, Pipercross filter og kædekit  :twisted:

Følg med her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7945.msg81241#msg81241

Tager nogle billeder i morgen og kommer med en anmeldelse i løbet af ugen. Held og lykke med jagten! Jeg har hørt at Enghave laver en anstændig mapping på deres DynoJet rulle...

husk nu høreværn..... ellers så er det slut med hørelsen
nu med yamaha fz1 2008

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Testbænk??
« Svar #8 Dato: Oktober 04, 2007, 08:58:41 pm »
Øhhh ... jeg tror Alex har en bænk fra på næste uge engang .... men det er bag kø'en  :wink:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Christoffer Olsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Re: Testbænk??
« Svar #9 Dato: Oktober 04, 2007, 09:55:10 pm »
En lille pointe er i denne forbindelse at det med downloadede maps og et alm. rullefelt tager en del længere at nå et resultat som "kun" tilnærmelsesvis er lige så godt som hvis man har en DynoJet bænk. Du bør derfor indhente et tilbud fra et DynoJet center + ventetid og så sammenligne det med et tilbud fra alternativet. Uden at jeg ved det så kan det jo være at den ekstra tid der bruges på et alm. rullefelt og med manuel mapping æder besparelsen op ift. at køre en dyr mapping på et DynoJet felt.

Inde hos KJ-MC har de et Dynapro-rullefelt, nogen her der ved hvordan det duer i forhold til et Dynojet? Er det lige så godt mht lambda-værdi osv?

Mvh
Christoffer
SV650 K6 - Ixil Underseat - Rizoma Blink

Damage

  • Gæst
Re: Testbænk??
« Svar #10 Dato: Oktober 05, 2007, 08:45:55 am »
En lille pointe er i denne forbindelse at det med downloadede maps og et alm. rullefelt tager en del længere at nå et resultat som "kun" tilnærmelsesvis er lige så godt som hvis man har en DynoJet bænk. Du bør derfor indhente et tilbud fra et DynoJet center + ventetid og så sammenligne det med et tilbud fra alternativet. Uden at jeg ved det så kan det jo være at den ekstra tid der bruges på et alm. rullefelt og med manuel mapping æder besparelsen op ift. at køre en dyr mapping på et DynoJet felt.

Inde hos KJ-MC har de et Dynapro-rullefelt, nogen her der ved hvordan det duer i forhold til et Dynojet? Er det lige så godt mht lambda-værdi osv?

Mvh
Christoffer

JA...Jeg har fået mappet min originale ECU af KJ og det virker rigtigt godt. Deres DynaPro bænk er lige så fin som DynoJet. Man skal passe på med at tro at DynoJet er det bedste...der er andre testbænke som er præcis lige så gode, det er manden som justere som er det vigtigste.  :thumbsup:

Der er en tråd som beskriver tests på KJ´s testbænk...  :)
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7832.0
« Senest Redigeret: Oktober 05, 2007, 08:58:45 am af René T »

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Testbænk??
« Svar #11 Dato: Oktober 05, 2007, 09:29:41 am »
DynaPro og DynoJet er begge fine testbænke er jeg sikker på.

"Fordelen" ved en DynoJet i forhold til PowerCommander er at de begge kommer fra samme firma. Og der er en masse software som kommunikerer med PowerCommanderen og bænken samtidig.

DynaPro har ikke så meget med PowerCommander at gøre.

Desuden er jeg ikke helt enig i at det tager længere tid at downloade et gratis map og prøve det på en anden bænk. Det tager 10-20 minutter pr map.

Tager du til et Dynojet "center" bruger de mindst en halv dag på at lave et map. Til gengæld er jeg enig i at dette map passer præcis til din mc.
Du kunne dog være heldig at lave noget fra et map du har hentet på nettet på den halve tid :)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Testbænk??
« Svar #12 Dato: Oktober 05, 2007, 11:23:01 am »
DynaPro og DynoJet er begge fine testbænke er jeg sikker på.

"Fordelen" ved en DynoJet i forhold til PowerCommander er at de begge kommer fra samme firma. Og der er en masse software som kommunikerer med PowerCommanderen og bænken samtidig.

DynaPro har ikke så meget med PowerCommander at gøre.

Desuden er jeg ikke helt enig i at det tager længere tid at downloade et gratis map og prøve det på en anden bænk. Det tager 10-20 minutter pr map.

Tager du til et Dynojet "center" bruger de mindst en halv dag på at lave et map. Til gengæld er jeg enig i at dette map passer præcis til din mc.
Du kunne dog være heldig at lave noget fra et map du har hentet på nettet på den halve tid :)

Enig!

Jeg kunne da også godt finde på at prøve Alex nye rullefelt  :D Jeg skal alligevel forbi ham for at få skiftet pakninger i min koblingsslave på et tidspunkt...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

elhansen

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 7
Re: Testbænk??
« Svar #13 Dato: Oktober 08, 2007, 11:51:23 pm »
Tak for alt den info og hjælp..  :respekt:

Vil nu tygge mig igennem alle de links, men er sikker på jeg kommer langt med det her..

Mvh Thomas (elhansen)