Forfatter Emne: ADVARSEL!!! (fra MCG)  (Læst 1429 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
ADVARSEL!!! (fra MCG)
« Dato: September 18, 2007, 03:21:41 pm »
CITAT: Chris
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=54315


Advarsel mod handler på flg sider .


http://www.motoscout24.autoscout24.de/Public/Home.aspx

http://www.mobile.de/

jeg var i min søgen efter en baneracer meget aktiv på alle sider der kunne tilbyde motorcykler uden afgift og jeg fandt også flere ret gode tilbud undervejs .
desværre var der en rød tråd der slog igennem på et par af dem .

feks kunne man i flere tilfælde støde på annoncer der hørte til i tyskland og ved kontakt var sælger så flyttet til andet land og havde taget mcèn med, flere gange grækenland og england .
hver gang blev man stillet til udsigt at ”moto” ville blive fragtet af et firma der hedder http://www.gc-logistics.com/content/index.html .
Og sælger skulle nok stå for fragten økonomisk . hmmmmmm siger jeg bare .
Der blev aldrig skrevet direkte motorcykel eller bike eller andet sigende kun ”moto” og det skulle ikke undre mig at man nok skal få et eller andet men bare ikke en mc .
Og det var ikke fordi priserne var sygt lave . det kunne på flere af dem godt virke som bare en ok pris (de findes jo stadig) der var bare for meget der talte den anden vej syntes jeg .
Jeg har jo ikke 100% belæg for det jeg her skriver men kan kun sige at jeg gik dem på klingen hver og en og da jeg skrev at jeg jo bare kunne komme selv og hente mcèn sagde de ok men de svarede så aldrig yderligere på mine henvendelser .
Jeg er så i dag blevet kontaktet på min profil af en der spørger ind til om jeg brugte det firma til transport for han har en på vej hjem fra grækenland også !!! .
Jeg håber sku så inderligt at det ikke er svindel han er dumpet i . derfor denne advarsel .

jeg indsætter her en mail fra en af dem .
her undrede jeg mig lidt over at sælger havde skrevet at der var abs på den R6 han havde til salg . her er svaret .

yes. it have abs . I will ship the moto using a big escrow company from my city . you will get it in maxim 3 days . I will pay all taxes for the shipping and the all taxes for delivery , so you can receive the package at your home . For shipping i use gc-logistics . It is a big and secure escrow company. The payment method is Bank transfer . You will pay at the company . It has the low taxes . Here you have their website : www.gc-logistics.com .


Please tell me when you want to ship the moto and i will do it tomorrow.And please send me your personal information because i don't understand exactly where to sent it.

Full Name.....?
Address........?
City..........?
Zip/Code..........?
Country...........?
Phone#.............?



håber som sagt at dette kan hjælpe bare EN person til IKKE at handle på den måde . nogle kunne sku nok godt finde på at hoppe på nemlig .
mvh chris
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: ADVARSEL!!! (fra MCG)
« Svar #1 Dato: September 18, 2007, 08:40:33 pm »
Man kan aldrig være forsigtig nok, når man handler med fremmede. :brok:
Fint med denne advarsel - man bliver nogle gange lidt for "hooked" på at få en handel igennem asap.
Ofte føler man sig under pres fra andre købere, eller man synes bare at handlen er så smart, at den skal gennemføres hurtigst muligt.
I disse situationer mister man ofte sin kritiske sans, og det kan koste megen mammon  :(

Synes nu osse at teksten virker lidt "negeragtig". Dette ikke ment racistisk, men med alle disse spammails fra syden i baghovedet - "du har vundet en milliard - vi skal bare lige have dit kontonummer, så vi kan sætte pengene ind" -agtig.
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: ADVARSEL!!! (fra MCG)
« Svar #2 Dato: September 18, 2007, 09:54:48 pm »
Jeg løber ind i det samme gang på gang, når jeg har snakket med sælgere på mobile.de og auto/motoscout24.de  :club: Det er svindel det hele  :brok:

Det bedste er at ringe i stedet for at maile - få tilsendt kopier af reg. attest, diverse kvitteringer og servicebog m.v. Faktisk modtog jeg engang falske service papirer og reg. attest på en X5er jeg ville hente i München - det var sgu gennemtænkt svindel  :shock: Der var bare ikke nogen der kendte det dumme svin på adressen og på stemplerne i servicebogen kunne jeg se, at service var lavet i USA - på en 110 % tysk registreret bil  :wink:

Tag ikke for mange kontanter med, man bliver overfaldet  :shock:


Morten - kongen af import
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003