Forfatter Emne: V: Angiv kamikaze-motorcyklister  (Læst 4285 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: V: Angiv kamikaze-motorcyklister
« Svar #15 Dato: September 07, 2007, 07:25:22 pm »

Der er registreret langt flere cykler i år end nogensinde før, ergo er der flere på vejen, ergo er der flere der vil blive slået ihjel, det er de kolde facts, det kan overholdelse af fartgrænserne ikke ændre på. Men i kombination med mere opmærksomhed fra alle parter, vil det mindske procenterne.


Ikke at forglemme at vi i år ... kunne kører allerede fra den 1 marts .. hvor vejret var perfekt .... imod sidste år hvor vi først mer eller mindre kom igang i slutningen af april ... vi har i år altså haft 2 måneder mere med godt kørervejr end sidste år .....!

At det har været en våd sommer ... har nok lagt en vis dæmper på antallet af dage hvor det har været sjovt at kører ... som opvejer den gode tidlige begyndelse .... men at sammenligne perioden i år med sidste år ... kræver at man tager højde for vejret ..... og det gør "KYNDIGE" folk ikke ....  :huh:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: V: Angiv kamikaze-motorcyklister
« Svar #16 Dato: September 07, 2007, 10:32:25 pm »
Han er da helt gak i låget, måske han skulle ind til SVea og ha lidt kærlig behandling  :whipped:
Man burde måske kigge lidt nærmere det med erfaringen, jeg tror det er den der halter oftest.

Manglende erfaring og respekt overfor elementerne er essentielt, hvis du spørger mig..

Du har helt ret, syntes jeg.

MEN er der ikke noget med at det i 96% af døds-ulykkerne er andre trafikanter der har skylden ?? ( ved godt det ikke kan bruges til noget hvis først det ER gået galt ) men jeg syntes da at man burde gribe ind der først.

Er der iøvrigt andre end jeg, der undrer sig over hvorfor der efterhånden er mere lys på en knallert / scooter end på en mc ?? Det bliver da lettere og lettere for bilisterne at tage fejl. Man burde differenciere lysets farve.. f.eks gul på scootere og knallerter, det ville nok hjælpe lidt.

GD
« Senest Redigeret: September 07, 2007, 10:42:25 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: V: Angiv kamikaze-motorcyklister
« Svar #17 Dato: September 08, 2007, 07:28:37 am »
Er der iøvrigt andre end jeg, der undrer sig over hvorfor der efterhånden er mere lys på en knallert / scooter end på en mc ?? Det bliver da lettere og lettere for bilisterne at tage fejl. Man burde differenciere lysets farve.. f.eks gul på scootere og knallerter, det ville nok hjælpe lidt.

GD


Jeg har kørt et stykke tid med en trafikvest (en beklædningsgenstand der er en meget synlig gul, folk på fællesturen til SVinesfesten har set den)

Jeg mener helt seriøst at det er det vigtigste udstyr vi kan iføre os. Jeg har oplevet så mange gange nu, at folk lige kigger en ekstra gang. På motorvejen har jeg oplevet at, efter at have indikeret et vognbaneskift til venstre, at bilen foran (50 meter foran) har trukket ind til højre, pludseligt. Fordi man er så meget mere synlig, er mit gæt. Det virker altså. Det er ikke kønt nej, men vi trækker allerede i hjelme, rygskjolde, jakker, handsker, busker, så hvorfor ikke?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: V: Angiv kamikaze-motorcyklister
« Svar #18 Dato: September 08, 2007, 09:52:16 am »

Jeg har kørt et stykke tid med en trafikvest (en beklædningsgenstand der er en meget synlig gul, folk på fællesturen til SVinesfesten har set den)

Jeg mener helt seriøst at det er det vigtigste udstyr vi kan iføre os. Jeg har oplevet så mange gange nu, at folk lige kigger en ekstra gang. På motorvejen har jeg oplevet at, efter at have indikeret et vognbaneskift til venstre, at bilen foran (50 meter foran) har trukket ind til højre, pludseligt. Fordi man er så meget mere synlig, er mit gæt. Det virker altså. Det er ikke kønt nej, men vi trækker allerede i hjelme, rygskjolde, jakker, handsker, busker, så hvorfor ikke?
Mit gæt: Billisterne tror ved første øjekast at du er en mc-betjent, og bliver ekstra opmærksomme.
Jeg håber da ikke at det bliver fremtiden, at vi skal være neongrønne alle sammen  :( hvad bliver det næste ?, en mc må ikke være sort eller mørk, for så kan man ikke se den :thumbsdown:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

kim r

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
Re: V: Angiv kamikaze-motorcyklister
« Svar #19 Dato: September 08, 2007, 10:31:24 am »
Neongrøn vest nej tak, det ser jo komplet idiotisk ud med sån en på og tror heller ikke på virkningen af denne

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: V: Angiv kamikaze-motorcyklister
« Svar #20 Dato: September 08, 2007, 10:41:48 am »
MEN er der ikke noget med at det i 96% af døds-ulykkerne er andre trafikanter der har skylden ?? ( ved godt det ikke kan bruges til noget hvis først det ER gået galt ) men jeg syntes da at man burde gribe ind der først.


Det er det jeg siger: Manglende opmærksomhed.

Er der iøvrigt andre end jeg, der undrer sig over hvorfor der efterhånden er mere lys på en knallert / scooter end på en mc ?? Det bliver da lettere og lettere for bilisterne at tage fejl. Man burde differenciere lysets farve.. f.eks gul på scootere og knallerter, det ville nok hjælpe lidt.

GD



Ja scooterne kommer mere og mere til at ligne motorcykler, f.eks. med deres lygter. Dvs. de udvisker en af motorcyklens vigtigste kendetegn.


Mit gæt: Billisterne tror ved første øjekast at du er en mc-betjent, og bliver ekstra opmærksomme.
Jeg håber da ikke at det bliver fremtiden, at vi skal være neongrønne alle sammen  :( hvad bliver det næste ?, en mc må ikke være sort eller mørk, for så kan man ikke se den :thumbsdown:

Ja og trfikvesten udvisker en af betjentenes vigtigste kendetegn.


Motorcyklisterne skal bare køre med mere omtanke, bilisterne skal være bedre til at orientere sig og konstatere forskellen på en mc og en knalleret inden de bulrer ud fra ubetinget vigepligt, og så skal den hetz på mc'ere til at stoppe. Mange bilister kører sgu som om de ejer hele vejen og mc'erene så bare må køre efter de forhold.
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: V: Angiv kamikaze-motorcyklister
« Svar #21 Dato: September 08, 2007, 10:48:00 am »
- og så skal mc'isterne være bedre til at forudsige farer.
Fx. når du nærmer dig en række parkerede biler, én er startet og allerede drejet hjulene... mon ikke han bare kører ud foran én nu? jojo.
Hold afstand - særligt på motorvej. Se langt fremad og notér hvad der sker foran bilisten, der kører lige foran dig. Alt i trafikken er en kædereaktion.

Forvent det uventede!
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: V: Angiv kamikaze-motorcyklister
« Svar #22 Dato: September 08, 2007, 10:55:32 am »
Jeg har grublet et stykke tid over en idé: Hvad med at lave en landsdækkende mc'ens dag?

En dag hvor der sker nogle arrangementer hvor folk kan se på motorcykler, hvor mc-forhandlerne holder åbent, hvor vi kan informere om det at køre på mc. Altså en dag hvor mc'en bliver promoveret positivt og bilisterne får at vide hvad de skal se efter i trfikken.

Kl 12 den pågældende dag kører hele landets mc'ere så på fællestur, hvor bilerene så må holde sig væk.

Var det en idé der kunne føres ud i livet?
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

kenneth b

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 25
Re: V: Angiv kamikaze-motorcyklister
« Svar #23 Dato: September 08, 2007, 12:48:48 pm »
Ville det være en ide' at indføre gult forlys(som bl.a. de gamle citroen kørte med) til scootere/knallerter 30 og 45, og så "hvidt" lys på MC'er

Så ville alle bilister vide at hvidt lys = MC'er der køre med 80+ km/t, man bruger det i motor-sport(le mans) til at kende forskel på LMP(proto-typer) og GT klassen, og det er med over 300 km/t  :respekt:

Måske bare en skør tanke  :rolleyes:

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: V: Angiv kamikaze-motorcyklister
« Svar #24 Dato: September 08, 2007, 01:44:07 pm »
Ville det være en ide' at indføre gult forlys(som bl.a. de gamle citroen kørte med) til scootere/knallerter 30 og 45, og så "hvidt" lys på MC'er

Så ville alle bilister vide at hvidt lys = MC'er der køre med 80+ km/t, man bruger det i motor-sport(le mans) til at kende forskel på LMP(proto-typer) og GT klassen, og det er med over 300 km/t  :respekt:

Måske bare en skør tanke  :rolleyes:

Det var jo præcis det jeg sagde længere oppe i tråden... faktisk underligt det ikke allerede er sådan i dag.

Men omvendt, mange af dem der kører rundt i trafikken er ikke åndsnærværende nok til at kunne huske hvad, det nu var der kører med hvilken farve lys...DE ser jo alligevel ikke noget lys overhovedet.

GD

« Senest Redigeret: September 08, 2007, 02:11:13 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: V: Angiv kamikaze-motorcyklister
« Svar #25 Dato: September 09, 2007, 09:58:46 am »
Men omvendt, mange af dem der kører rundt i trafikken er ikke åndsnærværende nok til at kunne huske hvad, det nu var der kører med hvilken farve lys...DE ser jo alligevel ikke noget lys overhovedet.

GD

:lmao: så sandt, så sandt............ desværre  :(
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta