Forfatter Emne: SV1000 hævelse af bagende  (Læst 1810 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Torben C

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
SV1000 hævelse af bagende
« Dato: September 01, 2007, 12:02:35 pm »
Hej

Jeg kan godt føle min cykel er lidt tung i sving og har hørt at den skulle blive lidt mere styrevillig ved at hæve bagenden en lille smule er der nogen der har prøvet dette.

Mvh

Torben
Remus titan potter, led blink, anden nummerplade holder, pipercross filter og powercommander.

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: SV1000 hævelse af bagende
« Svar #1 Dato: September 01, 2007, 12:10:25 pm »
Ikke på en SV'er, men min baneged (GSX-R600 K2) har 1 cm bag (op) og 1 cm for (ned) .... min foreløbige oplevelse af det er, at ved høj hastighed har det ikke den store betydning. Ved lav hastighed er det meget ubehageligt. Min GSX-R1000 har standard de samme egenskaber.

En styredæmper er efter min opfattelse et must ... hvis man piller i den retning.
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Torben C

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
Re: SV1000 hævelse af bagende
« Svar #2 Dato: September 02, 2007, 04:52:05 pm »
Der er mere fordi affjedringen er optimal for mig tror jeg det var nok det han mente med at jeg skulle hæve den. da jeg tror den synker noget når jeg sætter mig op på den da den jo ikke er indstillet til mig og jeg vejer noget mere en den dreng den er stillet til fra fabrikken

Torben
Remus titan potter, led blink, anden nummerplade holder, pipercross filter og powercommander.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: SV1000 hævelse af bagende
« Svar #3 Dato: September 02, 2007, 05:57:15 pm »
du kan jo med fordel starte med at få dyret indstillet efter din vægt, det ændrer ihvertfald en del ved køreegenskaberne.
   

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: SV1000 hævelse af bagende
« Svar #4 Dato: September 03, 2007, 02:20:20 pm »
Alternativt kan du overveje at opgradere til en bedre/dyrere/progressiv afjedring. Det vil også gøre en del for dine køreegenskaber hvis du stadig kører med std. affjedring.

Tal evt. med Alex om HyperPro som han sælger... Det er ham der har skiftet min affjedring...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

ajbuchardt

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 32
Re: SV1000 hævelse af bagende
« Svar #5 Dato: September 04, 2007, 08:42:31 pm »
Hej der jeg kan ikke lade være med at spamme lidt: "hævelse af bagende" er det ikke noget man går til lægen med?
:-).

Julius

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: SV1000 hævelse af bagende
« Svar #6 Dato: September 05, 2007, 10:16:15 pm »
Hej der jeg kan ikke lade være med at spamme lidt: "hævelse af bagende" er det ikke noget man går til lægen med?
:-).

Julius

He he he... D'oh! Jeg tænkte lige præcis det samme - og hvad har det med SVinet at gøre!?!  :wink:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4