Forfatter Emne: Tilbagebetaling af noget af reg. afgift'en for nye Cykler købt mel. 25/4-15/6 då  (Læst 3400 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

sømand

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 135
  • Fuck det er dejligt at køre mc.....
Min er registreret den 30/4 2007.
Da jeg betalte for cyklen stod der på købssedlen at jeg have givet ca. 80.000 kr for den selvom den kostede 100.000 kr. I stedet for stod der jeg havde købt tøj og udstyr for de sidste 20.000 kr.

Forhandleren fortalte mig at det var meget almindeligt at skrive sådan noget. Hvorfor fortalte han ikke, men sikkert for at han kan spare nogle penge et sted ?

Mon jeg nu kan få det fulde beløb tilbage i registreringsafgift, eller er den kun regnet ud fra at jeg har givet de 80.000 kr for min MC ?

Kom endelig med jeres meninger.

MVH Sømanden
K7 S rød. Yoshimura RS-3 uden db-killer. Pacekeeper fartpilot. Sidetasker fra T-Hansen (kvali)

ottedk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 81
husk der bliver ikke betalt registrering afgift på brugt køb.

dette gælder kun nyregistrede cykler købt i mellem perioden

sømand

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 135
  • Fuck det er dejligt at køre mc.....
Min mc købte jeg helt ny. Det er bare på papiret at der står jeg ikke betalte så meget for cyklen.....
K7 S rød. Yoshimura RS-3 uden db-killer. Pacekeeper fartpilot. Sidetasker fra T-Hansen (kvali)

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Min mc købte jeg helt ny. Det er bare på papiret at der står jeg ikke betalte så meget for cyklen.....
hmmm lyder som om forhandleren har scoret noet registreringsafgift - ulovligt - og han har inddraget dig i det, uden at kompensere dig for det. Jeg ville nok blive noget sur over en sådan sag.
Tænk nu hvis der opstår en utilfredshed og du skal hæve købet - så er det kun de 80 kilo der kommer retur, resten er jo beklædning som du ikke nødvendigvis har reklameret over.... Eller hvis du ødelægger cyklen og skal dokumentere købsprisen overfor forsikringen i løbet af de første 6 måneder - så har den kun kostet 80 kilo.
Hvilken forhandler er det?
YAMAHA FZS 600 Fazer

sømand

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 135
  • Fuck det er dejligt at køre mc.....
Nu fandt jeg min kvittering på købet.
Pris for SV 650 K7 samt MC beklædning:
105.000 kr

Jeg købte tøj for 5000 kr hos ham men på regningen står der over 22.000 kr + moms.

Har købt den hos Frederikshavn MC

Men skriv lige hvad i andre får igen når i får penge retur. Har fået af vide at det ca er 3.000 kr jeg skal have af dem. passer det mon ?

MVH Sømanden
K7 S rød. Yoshimura RS-3 uden db-killer. Pacekeeper fartpilot. Sidetasker fra T-Hansen (kvali)

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
.... Eller hvis du ødelægger cyklen og skal dokumentere købsprisen overfor forsikringen i løbet af de første 6 måneder - så har den kun kostet 80 kilo.
Hvilken forhandler er det?

Du får ikke problemer med en evt forsikringssag hvis du er så uheldig at skulle have erstattet cyklen. Forsikringen må ikke beregne ud fra hvad du har givet, men skal beregne hvad det vil koste at erstatte din cykel.

Mht til reg. afgiften, mener jeg at staten havde en frist til d. 29 i sidste måned til at betale forhandlerne den for meget indbetalte reg.afgift tilbage. Men så er det jo sådan set op til forhandleren om han vil fortælle dig at der er kommet penge tilbage.
Jeg forventer selv at på penge tilbage (købt min 14/6) fra min forhandler. Gir ham en uge til det admintrative, men så ringer jeg også hvis jeg ikke har hørt noget.
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Talt med Told & skat igår ... de manglede stadig en del at gå igennem ... !

I kan ringe til Told og Skat og hører om jeres cykler er gjort op ... husk at have A-Nummer eller stelnummer klar.
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com