Forfatter Emne: Prøvetur hos en forhandler?  (Læst 1307 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Prøvetur hos en forhandler?
« Dato: August 07, 2007, 09:54:37 am »
Når I skal prøve en mc hos en forhandler. Hvad mener I så er en ordenlig prøve tur??? Er det 10min? 30? 1time?

Hvad mener I at en fair prøvetur indebære??

Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Dakota

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Re: Prøvetur hos en forhandler?
« Svar #1 Dato: August 07, 2007, 12:50:15 pm »
Jeg vil mene en god halv time er påkrævet. Sørg for at køre på en masse forskellige veje (by, land, motorvej) hvis det er muligt, og se om du kan få et godt "feel" for maskinen. Min erfaring siger mig at de fleste forhandlere afgjort er indstillet på at give den potentielle køber tid til dette.

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Prøvetur hos en forhandler?
« Svar #2 Dato: August 07, 2007, 12:57:45 pm »
Jeg vil mene en god halv time er påkrævet. Sørg for at køre på en masse forskellige veje (by, land, motorvej) hvis det er muligt, og se om du kan få et godt "feel" for maskinen. Min erfaring siger mig at de fleste forhandlere afgjort er indstillet på at give den potentielle køber tid til dette.

Ja jeg synes også at en halv time lyder meget fair.... Så kan man også lige nå at vende sig til mc'en.

Grunden til at jeg oprette dette emne. Er 2 meget forskellige oplevelser en af mine venner og jeg har haft.

Sidste weekend var jeg ude og prøve en Er-6n og en Sv650s. Og der snakkede forhandleren ikke noget om hvornår jeg skulle være tilbage. Fik bare nøglerne og et godt råd til en vej med masser af sving. Super service. Afleveret begge mc'er efter ca 20min på hver.
Dog fik jeg desværre ikke prøvet Sv650s ordenligt. Endte i en monster lang kø... Så der var der ikke meget ved den tur.

Min kammerat fik at vide at han skulle være tilbage igen inden for 15min......

Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Prøvetur hos en forhandler?
« Svar #3 Dato: August 07, 2007, 03:12:05 pm »
Prøveturen skal jo bruges til at fra / tilvælge en maskine, så den skal vel vare til man har fundet ud af om maskinen er noget for en eller ej.
Det er bedst at prøve den på lidt blandede veje (sving, bakker og speed)

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir