Så vidt jeg kan se, giver den (ifølge dem) hurtigere respons og en udligning af effektkurven (forlængelse ?) dvs at kruven kører længere op, uden at knække.
Umiddelbart er det KUN et karburator mod, derved 99-02 maskiner ?
og der er ikke installationsvejledning nogen steder, så det er lidt svært at se HVAD det er de gør.
Dog skriver de :
The Flo-Commander provides a set of fittings to replace or press over the main jets, a set of tubes to connect the new fittings to a central control valve to adjust the air volumes to the proper level, and all the necessary hardware to install.
DVS at de sætter et sæt plastic slanger på jets, som så kan regulere LUFT volume og derved hvordan den ATOMISERE ??? benzin. altså en syncronisering af karburatorer.
Hmmmmm.............Storvidenskab på en SVS !! syntes jeg.
I’ve installed over one hundred of them and I’ve installed even more jet kits over the years. Jet kits are nice, and they nearly always make some improvement, however, the Flo-Commander, in most applications delivers a more noticeable correction.
JA JA men jeg betvivler at deres FLOcommander kan gøre meget mere end et ordentligt installeret jetkit, dyno2 med filter. Der er trods alt grænser for hvor meget eller hvor lidt man kan hive ud af en SVS ?
ALT andet lige, kan dette kun lade sig gøre hvis man stiller FLOcommander på et rullefelt, og laver gentagne indstillinger, indtil den er i skabet
140$ for en lufttryksventil og et par slanger er måske lidt i overkanten, i hvert fald for en MC med 70-75 HK.
140$ = 850 kroner ca ud over en jetkit installation ? giver for mig ikke rigtigt mening....i hvert fald ikke på en SVS650.