Forfatter Emne: Michelin (nu med fornuftige mennesker der udtaler sig)  (Læst 3522 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Michelin (nu med fornuftige mennesker der udtaler sig)
« Dato: Juli 13, 2007, 05:46:25 pm »
Endelig nogle som detaljeret skriver artikler om hvad der er foregået
http://www.bike.dk/content/2147/

Fremfor denne, hvor der bare slynges en masse beskyldninger ud..
http://fpn.dk/motor/mc/article1005649.ece

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
Re: Michelin (nu med fornuftige mennesker der udtaler sig)
« Svar #1 Dato: Juli 13, 2007, 06:23:25 pm »
Der er også lidt mere nyt på fpn -> http://fpn.dk/motor/mc/article1007992.ece
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

jesper

• Plastikrocker
« Svar #2 Dato: Juli 13, 2007, 07:38:53 pm »
Ja der var lidt mer info. I de artikler så kan man køre vidre uden at tænke på om halvdelen af dækket lige med et forsvinder.
SV 1000s K3 sølv Xenon 6000K

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Juli 13, 2007, 11:39:25 pm »
Gid Tommy Rønn må køre i regn for evigt....

Som sagt råbte han ulven kommer.... som altid. Jeg begynder at sætte spørgsmåltegn ved hans habalitet og kompetance til bla. at være en af dem der står for de test der foretages af FDM vedr. motorcykler, motorcykeldæk mv. Er de test også farvede af hans personlige holdning til forskellige mærker ???

Og oplysningerne om at det dæk havde kørt 10000 KM og var fra 2004, kunne Tommy Rønn nok også have skaffet sig hvis han ville... utroligt at et velrenomeret dagblad kan have sådan en mand siddende...

Mvh
GD
« Senest Redigeret: Juli 13, 2007, 11:46:28 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Juli 13, 2007, 11:50:12 pm »
Jeg kan ikke lade være med at tænke mit både når jeg læser artikler af Tommy Rønn og Klavs Lyngfeldt. Tommy har det helt klart med at overreagere, men man må sige at han som journalist gør det rigtige i at bringe historien til at starte med, det er bestemt relevant og det bør tages seriøst som Michelin jo også gør. Man må selv få barberet historien ned og tage stilling til fakta.

Klavs' journalistiske evner synes jeg ikke man ser meget til. På mig virker det som om han er bedre til at markedsføre sig selv end at bringe noget der er interessant og nyt, eller endda bare en ny vinkel på tingene.

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Juli 13, 2007, 11:57:16 pm »
Jeg kan ikke lade være med at tænke mit både når jeg læser artikler af Tommy Rønn og Klavs Lyngfeldt. Tommy har det helt klart med at overreagere, men man må sige at han som journalist gør det rigtige i at bringe historien til at starte med, det er bestemt relevant og det bør tages seriøst som Michelin jo også gør. Man må selv få barberet historien ned og tage stilling til fakta.

Klavs' journalistiske evner synes jeg ikke man ser meget til. På mig virker det som om han er bedre til at markedsføre sig selv end at bringe noget der er interessant og nyt, eller endda bare en ny vinkel på tingene.

Ok.. jeg har engang fået et stykke rugbrød galt i halsen.. det kan være livsfarligt. Burde jeg have henvendt mig til medierne ??? Burde en journalist have skrevet stolpe op og ned om hvor farligt rugbrød er ?? Neeeej vel...!! Når en eller anden klovn kører rundt med et dæk der er blevet til plastik for længe siden, og det (no shit) går i stykker.. skal en der kalder sig mortor-journalist så gå amok i kæmpe overskrifter pga. af hans personlige hets mod et bestemt dækmærke ??? come on....

Mvh
GD
« Senest Redigeret: Juli 14, 2007, 12:05:54 am af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Juli 14, 2007, 12:04:33 am »
Ok.. jeg har engang fået et stykke rugbrød galt i halsen.. det kan være livsfarligt. Burde jeg have henvendt mig til medierne fordi jeg var dum ??? Burde en journalist have skrevet stolpe op og ned om hvor farligt rugbrød er ?? Neeeej vel...!! Når en eller anden klovn kører rundt med et dæk der er blevet til plastik for længe siden, og det (no shit) går i stykker.. skal en der kalder sig mortor-journalist så gå amok i kæmpe overskrifter bestående af hans personlige hets mod et bestemt dækmærke ???

10.000 km for et Pilot Sport er mange kilometer ja, men kan du ud fra billederne bedømme om dækket er færdigt, mørt eller på anden måde ikke værdig til brug? Det er jo det som Michelin nu vil undersøge, om det er en fejl fra deres side eller han burde have vidst bedre.

Den personlige hetz ved jeg ikke hvor du får fra. Den tidligere tilbagekaldelse af Michelin fordæk er jo ikke kun dækket af Tommy Rønn men af hele mc-journalist-standen.

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Juli 14, 2007, 12:08:37 am »
Ok.. jeg har engang fået et stykke rugbrød galt i halsen.. det kan være livsfarligt. Burde jeg have henvendt mig til medierne fordi jeg var dum ??? Burde en journalist have skrevet stolpe op og ned om hvor farligt rugbrød er ?? Neeeej vel...!! Når en eller anden klovn kører rundt med et dæk der er blevet til plastik for længe siden, og det (no shit) går i stykker.. skal en der kalder sig mortor-journalist så gå amok i kæmpe overskrifter bestående af hans personlige hets mod et bestemt dækmærke ???

10.000 km for et Pilot Sport er mange kilometer ja, men kan du ud fra billederne bedømme om dækket er færdigt, mørt eller på anden måde ikke værdig til brug? Det er jo det som Michelin nu vil undersøge, om det er en fejl fra deres side eller han burde have vidst bedre.

Den personlige hetz ved jeg ikke hvor du får fra. Den tidligere tilbagekaldelse af Michelin fordæk er jo ikke kun dækket af Tommy Rønn men af hele mc-journalist-standen.

Hmm du har åbenbart ikke læst hvad han FØRST skrev, i de omtalte artikler.. og jeg har desværre ikke en kopi af det. Han har rettet det til en del gange... det første var på grænsen til injurier..

Det er jo ikke kun de 10K KM der har betydning, dækket havde jo siddet på maskinen siden 2004...

Og hans "omtale" vedr. tilbagekaldelsen var jo helt ude i skoven til at starte med, så misinformativ som overhovedet mulig...

Mvh
GD
« Senest Redigeret: Juli 14, 2007, 12:15:39 am af Grand Danois »

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Juli 14, 2007, 12:15:23 am »
Hmm du har åbenbart ikke læst hvad han FØRST skrev, i de omtalte artikler.. og jeg har desværre ikke en kopi af det. Han har rettet det til en del gange... det første var på grænsen til injurier..

Nej, det har jeg nok ikke så, men jeg ville bestemt gerne se det, hvis nogen skulle have en kopi. Men som jeg også startede med at skrive, er jeg enig i han har det med at overreagere.

Hvis han var ude på at svine Michelin, ville han ikke have bragt artiklen som siger de vil kigge på dækket. I mine øjne får det Michelin til at fremstå som et troværdigt og seriøst firma der tager købernes sikkerhed alvorligt. Når man altså filtrerer hans sensationsoverskift m.m. fra.

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #9 Dato: Juli 14, 2007, 12:19:45 am »

Nej, det har jeg nok ikke så, men jeg ville bestemt gerne se det, hvis nogen skulle have en kopi. Men som jeg også startede med at skrive, er jeg enig i han har det med at overreagere.

Hvis han var ude på at svine Michelin, ville han ikke have bragt artiklen som siger de vil kigge på dækket. I mine øjne får det Michelin til at fremstå som et troværdigt og seriøst firma der tager købernes sikkerhed alvorligt. Når man altså filtrerer hans sensationsoverskift m.m. fra.

Det skrev hen NETOP heller ikke i den første version... men skrev at michelin havde problemer på alle deres fabrikker

Han medvirkede jo også til at michelin blev udelukket af en FDM test af mc-dæk....  pga en tilbagekaldelse af to "bats"??  :whatever:

Citat" Michelin har selv beskrevet problemet på sit netsted, det kan du læse om ved at klikke her. Michelin har desuden oprettet et specielt telefonnummer, som kunderne kan ringe til og få yderligere informationer på: 369 96 062" Dette har jo INTET med det omtalte bagdæk at gøre..

Citat" Ifølge den presseansvarlige fra Michelin Skandinavia, Johan Winberg, vil Michelin nu undersøge problemerne omkring bagdækkene nærmere" Der er ET ENESTE dæk der et sprunget.... husk nu alder og km...

er det ikke bevidst misinformation??

Mvh
GD
« Senest Redigeret: Juli 14, 2007, 12:30:55 am af Grand Danois »

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Juli 14, 2007, 02:23:48 am »
Det skrev hen NETOP heller ikke i den første version... men skrev at michelin havde problemer på alle deres fabrikker

Han medvirkede jo også til at michelin blev udelukket af en FDM test af mc-dæk....  pga en tilbagekaldelse af to "bats"??  :whatever:

Citat" Michelin har selv beskrevet problemet på sit netsted, det kan du læse om ved at klikke her. Michelin har desuden oprettet et specielt telefonnummer, som kunderne kan ringe til og få yderligere informationer på: 369 96 062" Dette har jo INTET med det omtalte bagdæk at gøre..

Citat" Ifølge den presseansvarlige fra Michelin Skandinavia, Johan Winberg, vil Michelin nu undersøge problemerne omkring bagdækkene nærmere" Der er ET ENESTE dæk der et sprunget.... husk nu alder og km...

Klart, udelukkelsen af Michelin fra testen, samt vendinger som "Michelin-dæk hører ikke hjemme på danske motorcykler" er en overreaktion. At sammenligne fordækkets problemer, som Michelin selv indrømmer var dårligt produceret, med bagdækket er ikke heldigt. Men det er netop det jeg mener - filtrer retorikken fra, søg ind til fakta og dan din egen mening.

Tommy Rønn er lidt ligesom Ekstra Bladet - sensationalistisk, men starter alligevel historier der er værd at bringe, hvis man altså forstår at finde ind til fakta, evt. via andre medier.

Fordækstilbagekaldelsen var også kun baseret på et eneste tilfælde (efter hvad vi har kunnet læse i pressen, samt på diverse links til andre fora her). Her var Michelin bare meget langsommere til at samle den op og gøre noget ved det. Den fejl laver de ikke igen, takket være hurtig presseomtale af problemet.

EDIT: Jeg vil lige tilføje at jeg ikke har dannet min egen mening omkring dækkene endnu, der er stadig for få fakta på bordet. Det vi har diskuteret her er udelukkende hvorvidt Tommy Rønn har leveret god journalistik, og det mener jeg bestemt han har, det har været været meget relevant, hvis man søger at belyse sandheden fra flere vinkler. Specielt set i lyset af den tidligere tilbagekaldelse af fordæk er det jo interessant. Jeg stoler stadig på mine Pilot Road 2 (selv om jeg ikke mener de er så gode som de gamle Z6'ere :() Men jeg stiller mig skeptisk overfor om man bør forvente at et dæk skræller sig selv, når det har nået 10.000 km eller 2 år. Jeg ville håbe at dækket holdt sammen og bare langsomt blev slidt ned, så man kunne undgå uheld, uanset brugerens dumhed.
« Senest Redigeret: Juli 14, 2007, 03:04:35 am af Smølfen »

Alex

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #11 Dato: Juli 14, 2007, 09:13:34 am »
Kære GD.

diskutionen om Michelin dækkene er helt fin, jeg synes også selv Pressen burde undersøge sagen nærmere, inden dækkene bliver "livsfarlige"..
Om hvorvidt tommy Rønn har lavet en kvajer, det er en anden del fa historien.

venlige ord og handlinger, i alle sammenhæng, kommer tilbage.
« Senest Redigeret: Juli 15, 2007, 12:55:04 pm af Moolex »
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #12 Dato: Juli 15, 2007, 12:19:36 am »
Jeg har ikke været på svrider i dag, så jeg er heldigvis lykkelig uvidende om hvad der er foregået.

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #13 Dato: Juli 15, 2007, 02:11:51 am »
Jeg har ikke været på svrider i dag, så jeg er heldigvis lykkelig uvidende om hvad der er foregået.
Øv X2  (Var der nogen der sagde Glamour???) :lmao: :lmao: :lmao:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #14 Dato: Juli 15, 2007, 12:57:32 pm »
Jeg har slettet et par kommentarer og diverse støtterklæringer så vi atter kan få en sober og fornuftig omgangstone herinde,
da der er sendt undskyldninger til de indvolverede
Mvh Christian