Forfatter Emne: Buell XB9 lookalike?  (Læst 3131 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
Buell XB9 lookalike?
« Dato: Juni 18, 2007, 04:24:54 pm »
En af mine bekendte er faldet gevaldigt for en buell XB9R... Men mest for det lækre stel og ikke så meget for prisen.

Nogen der ved om det er blevet efterlignet af andre, med lidt mere overkommelige priser?
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Buell XB9 lookalike?
« Svar #1 Dato: Juni 18, 2007, 04:29:47 pm »
sådan ser stellene faktisk nogenlunde ud på mange sportmaskiner fra halvfemserne...

Alu Box stel omkring en motor.  (du kan normalt, bare ikke så godt se det pga kåben der skjuler noget af stellet.)

Kilosfau

• Gæst
« Svar #2 Dato: Juni 18, 2007, 05:24:34 pm »
Et rigtig godt råd:

Sørg for at din kammerat får en ordentlig tur på den inden han handler, jeg gik selv og var noget varm på sadan en fætter men efter et par ture ville jeg hellere tilbage til min SV1000  :mrgreen:

Selve cyklen er fed og motoren er da også brutal nok men den er godt nok ikke ret mange snoninger før man render tør og skal skifte gear .. og hvad nytte er 1000cc eller flere så til når man alligevel skal skifte gear hele tiden og så igen ?    :brok: :club:

Jeg synes at den er ALT for dyr ift det samlede indtryk af cyklen, motoren og det generelle kvalitetesniveau  :thumbsdown:

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #3 Dato: Juni 18, 2007, 05:46:28 pm »
Han skal lige være færdig med kortet først, han ville bare vide om der var noget han skulle lede efter, hvis der var andre der havde ca. samme stel. Med den store aluprofil der går under tanken og selve designet. Synes ikke jeg kan finde andre.
Kan godt se en BRR 900, ZXR 750 og FZR har noget af det samme. Men hvad hvis det ikke skal være pakket sådan ind?
Hvis det skal vises frem som på buellen?

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
« Svar #4 Dato: Juni 18, 2007, 09:13:08 pm »
Men hvad hvis det ikke skal være pakket sådan ind?
Hvis det skal vises frem som på buellen?

Så piller man kåben af...    det er jo en nøgen cykel, han uden tvil er blevet forelsket i.

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Juni 18, 2007, 09:23:15 pm »
han ville bare vide om der var noget han skulle lede efter, hvis der var andre der havde ca. samme stel. Med den store aluprofil der går under tanken og selve designet. Synes ikke jeg kan finde andre.

Buell er jo også lidt speciel mht. stel/tanken. Stellet ER jo tanken, hvilket nok er med til at forklare hvorfor stellet er så markant på de cykler.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #6 Dato: Juni 18, 2007, 11:21:38 pm »

Så piller man kåben af...    det er jo en nøgen cykel, han uden tvil er blevet forelsket i.

Kan man bare pille kåben af og smide en anden forlygte på? Giver det ikke nogle problemer af en eller anden art?

Brian Lund

• Roadracer
« Svar #7 Dato: Juni 18, 2007, 11:39:57 pm »

Kan man bare pille kåben af og smide en anden forlygte på? Giver det ikke nogle problemer af en eller anden art?

På cykler med ram air kunne det måske være et problem, men der køre ret mange stunt cykler rundt uden kåber uden problemer. På FZR kan du ihvertfald fint gøre det.
SV1000S K6 - blå.

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #8 Dato: Juni 19, 2007, 07:54:41 am »
Har også prøver BUEL 1200ccm  :puke: :puke: :puke:

Hvilken skuffelse, og jeg ville ikke til trods for prisen bytte med min SV´er det er helt sikkert!!!

VILDT mange vibrationer, og den trækker først ordentligt mellem 7000 og 9000, men så dør den så også fuldstændigt, og du må prøve om du kan få den i næste gear.
Ja Prøve, for hvis du er heldig kommer den i gear ellers kommer den i "frigear" mellem gearene.
Skiftet fra 1 til 2 kunne ikke lade sig gøre uden at den lige havde været stoppet i frigear først, selv om jeg holdt godt med træk på pedalen i skiftet. :brok:
Den burde så være vildt svingvillig med den stejle kronrørsvinkel, men der skal kæmpes godt med den i svingen, og hvilken fryd det var at køre hjem fra SPH på mit SVin igen.

Min karrakter til BUEL er:  :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsup:

:thumbsup: er udelukkende for udseenet og lyden.  :respekt:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
« Svar #9 Dato: Juni 19, 2007, 10:34:47 am »

Bare kig på enhver streetfighter.. det er primært sportsmaskiner uden kåbe.

Kilosfau

• Gæst
« Svar #10 Dato: Juni 19, 2007, 09:53:00 pm »
Har også prøver BUEL 1200ccm  :puke: :puke: :puke:

Virkelig rart at blive bakket op - specielt af en SV rider  :afro:

Jeg fik min første tur på en XB9R inden jeg fik min SV'er og synes faktisk rigtig godt om den. Det skal siges at det var en kort tur med masterdriver så der var ikke rigtig hverken tid eller mulighed for at lege med den hvilket nok er grunden til at jeg synes godt om den på daværende tidspunkt...

Har sidenhen fået lange ture på både XB9 og XB12 og er virkelig skuffet  :puke:

Cyklens udseende, lyd og "karma" (i mangel på bedre ord) er fremragende og virkelig unik  :respekt: men når man kører på den osv så falder den totalt til jorden .. lige akkurat som Jannik skriver, motoren trækker først rigtig lige som man rammer begrænseren, hele kvalitetsindtrykket er på højde med en kinøjsercykel og prisen er vanvittig :dead:

Amerikanere har ikke forstand på at lave motorcykler  :loser: