Forfatter Emne: Snask i kaburatorerne  (Læst 3380 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Snask i kaburatorerne
« Dato: Juni 11, 2007, 10:35:07 am »
Hej alle.

Her i foråret da jeg fik SVinet på gaden igen, havde jeg et problem med, at maskinen ikke kunne tage gasse, samt gik ud periodevis i tomgang. Den gik rent ud sagt dårligt. Jeg har netop nu min maskine nede hos Farsø mc, som har vent tilbage med oplysninger om, at kaburatorerne var fuldstændig snasket til i skidt.

I efteråret havde jeg maskinen nede hos Frankies mc i Randers, som monterede jetkit og et benzinfilter, om SVinet har kun kørt max 1000 km siden.

Jeg stiller altid maskinen ind om vinteren, og den står tørt og godt i min. 20 graders varme.

Hvad skal jeg gøre for at forhindre, at dette optræder igen, for det er altså ikke billigt at få renset hele systemet.

Håber der er nogen herinde, som kan hjælpe. Jeg skal lige sige, at jeg ikke har gjort andet end at stille maskinen ind for vinteren.
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

Damage

  • Gæst
Re: Snask i kaburatorerne
« Svar #1 Dato: Juni 11, 2007, 11:29:19 am »
Næste gang du tager din MC frem fra "vinterferie" så køber du noget Motul Injectionclean og hælder på en fuld tank og kører med det...så er dine karburatorer rene. Det koster 100,- og fungere rigtigt godt. :D

TaTahagge

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 52
Re: Snask i kaburatorerne
« Svar #2 Dato: Juni 11, 2007, 12:40:05 pm »
har du et link til hvor man kan købe Motul Injectionclean ?

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Snask i kaburatorerne
« Svar #3 Dato: Juni 11, 2007, 12:48:37 pm »
Når du stiller cyklen ind i hi, kan du næste gang tømme bundkarene på karburatorerne. Så er der ingen benzin i dem, og der kommer derfor heller ikke slam i. Slammen kommer, så vidt jeg har forstået, når benzinen står og fordamper af sig selv.

Du skal dog være opmærksom på at pakningerne i karburatorerne godt kan tørre ind, og derfor være lidt utætte når du hælder benzin på igen til foråret. Men  de plejer som regel at udvide sig igen, når de får lidt benzin.

har du et link til hvor man kan købe Motul Injectionclean ?
Jeg har gode erfarringer med andre mærker, så tror ikke det er strengt nødvendigt at det lige er Motul. Injectioncleaner kan købes på de fleste tankstationer.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Damage

  • Gæst
Re: Snask i kaburatorerne
« Svar #4 Dato: Juni 11, 2007, 01:41:15 pm »
har du et link til hvor man kan købe Motul Injectionclean ?

Jeg er jo ikke fra AAlborg, men de fleste Suzuki forhandlere handler også med Motul.
Jeg anbefaler Motul fordi jeg har gode erfaringer med det, jeg har også prøvet andre som ikke var så effektive og nogle som slet ikke virker.  :undecided:

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Snask i kaburatorerne
« Svar #5 Dato: Juni 11, 2007, 01:46:54 pm »
har du et link til hvor man kan købe Motul Injectionclean ?

Jeg er jo ikke fra AAlborg, men de fleste Suzuki forhandlere handler også med Motul.
Jeg anbefaler Motul fordi jeg har gode erfaringer med det, jeg har også prøvet andre som ikke var så effektive og nogle som slet ikke virker.  :undecided:

Ja, så må du (Tatahagge) hellere se bort fra mit indlæg. Jeg var ikke klar over at der var så stor forskel på de forskellige produkter.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her