Forfatter Emne: Musik fra nettet  (Læst 4070 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lofgreen

• Plastikrocker
Re: Musik fra nettet
« Svar #15 Dato: Juni 02, 2007, 07:13:00 pm »
Nu må jeg også lige blande mig i diskussionen.

Det musik jeg har hentet fra www.bilka.dk og www.prefueled.com
var altsammen i wmv format. Det vil sige at hvis din telefon kun understøtter
mp3 format, så kan disse ikke afspilles.
Det er ikke nemt at konvertere til mp3, svjv bliver man nødt til at købe software
til dette.

Det jeg ville foreslå er, at bruge fx. audiograbber til at konvertere dine cd'ere
til mp3, og derefter lægge dem på telefonen.

SV1000S K6 - Koksgråmetallic - Fuldkåbe - LeoVince alu-potter - Hugger - TRW Nummerpladeholder - Rizoma sideblink - F.Fabbri Double Bubble Kåbe

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9063

Bageren

• Roadracer
  • Gul SV650S 2002
« Svar #16 Dato: Juni 03, 2007, 10:27:25 am »
Jeg må også indrømme, at jeg synes det er en meget dårlig idé at opfordre til at hente musik fra ulovlige sites.

Jeg vil, ligesom nogle af de andre, anbefale at købe din musik som CD'ere og så konvertere dem til mp3. Du slipper for alt rodet med DRM og du får også den fysiske CD, som efter min mening er meget federe at have.

Til ripning kan jeg anbefale Easy CD-DA Extractor: http://www.poikosoft.com/
Den har rippet sig igennem hele min CD samling, uden at brokke sig over kopisikringer og lign.
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #17 Dato: Juni 03, 2007, 10:34:08 am »
Jeg er vældig fornøjet med iTunes evner til at rippe mine CD'er og konvertere til MP3. Den skal dog lige dresseres til at gøre det, da den som udgangspunkt benytter frugtgrossistens format som standard..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

palle j

• Roadracer
« Svar #18 Dato: Juni 03, 2007, 02:49:04 pm »
Windows Media Player kan også rippe cd´er med den rette Mp3 Encoder installeret virker fint
Blå SV650S 00

Asthpe

• Søndagskører
  • **
« Svar #19 Dato: Juni 04, 2007, 11:10:27 am »
Det er utroligt som det kan få sindene i kog, når snakken falder på at hente musik på nettet.
Rigtig mange bands lægger deres musik på nettet, på nettips.dk findes en liste over en del: http://www.nettips.dk/Default.asp/KatId=111/SubId=111/id=139/text=Hent+gratis+musik+p%E5+nettet

Her er det helt igennem lovligt at hente musikken, det samme gælder for alt den musik der findes på sider som www.mp3.com, www.myspace.com og www.mymusic.dk

Disse sider bruger bands til at promote sig selv. F.eks. var det  muligt at finde en stor del af magtens korridorer lang tid før de fik en plade kontrakt, på mymusic.dk, som forøvrigt samarbejder med Koda, mere lovligt bliver det næsten ikke.

Endelig må jeg da lige nævne at det overhovedet ikke er ulovligt at HENTE musik fra fildelings tjenester (jeg mener ikke man skal). Det er derimod meget ulovligt at DELE musik på fildelingstjenester. Du må gerne bryde en kopispærring, hvis det er nødvendigt for, at du kan lytte til musikken. Du må ikke bryde en kopispærring for at lave en kopi - heller ikke selvom kopien kun er beregnet til brug inden for din husstand, i din bil eller i dit sommerhus.
« Senest Redigeret: Juni 04, 2007, 11:15:12 am af Asthpe »