Forfatter Emne: Oliefilter (edit: og olieskift)  (Læst 8854 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Oliefilter (edit: og olieskift)
« Svar #15 Dato: Juni 06, 2007, 09:04:16 pm »
start med at hælde 2000ml på, start motoren så olien lige kommer helt rundt i oliefiltret og fyld derefter op så det passer med stregerne i skueglasset(husk at den skal stå lige og ikke på støtteben).

Huh??!? :shock:
Er der så ikke for meget olie på? Jeg mener, hvis der bliver fyldt op til stregerne i skueglasset, mens der er olie rundt i systemet, så vil det da stå langt over F-stregen, når olien falder til bunds?
Jeg mener da, jeg har lært at man skal checke oliestand på en "kold" motor. Er det forkert?
ok motoren skal selvfølgelig stoppes og olien skal falde til ro inden man efterfylder,(jeg skrev det ikke men mente det selvfølgelig underforstået ;-) )

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
Re: Oliefilter (edit: og olieskift)
« Svar #16 Dato: Juni 06, 2007, 10:39:04 pm »
start med at hælde 2000ml på, start motoren så olien lige kommer helt rundt i oliefiltret og fyld derefter op så det passer med stregerne i skueglasset(husk at den skal stå lige og ikke på støtteben).

Huh??!? :shock:
Er der så ikke for meget olie på? Jeg mener, hvis der bliver fyldt op til stregerne i skueglasset, mens der er olie rundt i systemet, så vil det da stå langt over F-stregen, når olien falder til bunds?
Jeg mener da, jeg har lært at man skal checke oliestand på en "kold" motor. Er det forkert?
ok motoren skal selvfølgelig stoppes og olien skal falde til ro inden man efterfylder,(jeg skrev det ikke men mente det selvfølgelig underforstået ;-) )

Årh, pyyh-ha! :D
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Grand Danois

• Sandt SVin
Re: Oliefilter
« Svar #17 Dato: Juni 07, 2007, 09:05:19 am »
Så fik jeg købt et filter hos Suzuki (der står bare ikke Suzuki på filtret  :huh:).

:huh: :huh: :huh: Der står altså Suzuki på de orginale filtre jeg køber... 650 og 1000 bruger samme filter

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir