Forfatter Emne: Skubne en SV igang  (Læst 3729 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bageren

• Roadracer
  • Gul SV650S 2002
Skubne en SV igang
« Dato: Maj 22, 2007, 07:55:15 am »
Min SV døde for strøm, så jeg blev nød til at skubbe den igang. Dette resulterede i at fuel lampen lyste konstant lige efter jeg fik den igang, begyndte at blinke lige efter og slukkede så helt efter nogle minutter. (der var benzin på :) )

Kan man ødelægge noget ved at skubbe den igang?
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Skubne en SV igang
« Svar #1 Dato: Maj 22, 2007, 08:07:45 am »
Intet - udover sig selv hvis man skvatter med den.

Men husk du lige at fejlsøge på det flade batteri, mester.  :)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Rask

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Maj 22, 2007, 01:08:26 pm »
Og lad lige være med, at give for meget gaz når du laver det nummer.... Det kan nemt ende med kørsel på 1 hjul  :tie:
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Kilosfau

• Gæst
« Svar #3 Dato: Maj 22, 2007, 03:47:14 pm »
hmmm .. nu har jeg aldrig haft det problem på SV'eren men her gik jeg og troede at uden strøm ingen benzin pga indsprøjtningen   :huh:

og noget helt andet, kan katalysatoren ikke tage skade eller er det ammestuesnak  :?
Altså jeg har jo ingen kat på min længere men hvis jeg nu i så fald havde og alt det der....  :mrgreen:

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #4 Dato: Maj 22, 2007, 04:03:18 pm »
I teorien kan KAT'en tage skade - men det forudsætter ikke uvæsentlige mængder benzin i udstødningen, og jeg har endnu ikke set en SV'er som ikke sprang igang efter 0,3 sekund på starteren.

Et problem der kan være med at løbe den igang, er at benzinpumpen ikke har tryksat dyserne, så maskinen starter slet ikke. I så fald er der kun startkabler som hjælper - og det er MEGET VIGTIGT AT BILEN MAN FÅR STARTHJÆLP FRA IKKE ER STARTET!!!!!111111
Man må som maximum oplade et batteri med typisk 30% af dets kapacitet, så en bilgenerator der snurrer lystigt er alt for meget for et lille MC batteri.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #5 Dato: Maj 22, 2007, 07:20:30 pm »
hmmm .. nu har jeg aldrig haft det problem på SV'eren men her gik jeg og troede at uden strøm ingen benzin pga indsprøjtningen   :huh:
Ikke på en oldschool, som Bagerens jo er. :wink:

og noget helt andet, kan katalysatoren ikke tage skade eller er det ammestuesnak  :?
Altså jeg har jo ingen kat på min længere men hvis jeg nu i så fald havde og alt det der....  :mrgreen:
Er der heller ikke på Bagerens, af samme grund som ovenfor anført. :)
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

ottedk

• Søndagskører
  • **
« Svar #6 Dato: Maj 23, 2007, 01:04:52 am »
der sker intet ved at bilen er startet.

når du sætter de 2 batterier sammen. så begynder der at går virkelig store strømme, nok kablets max strømtræk, her vil en 90 ampere generator ikke gøre nogen forskel.

og så starter man ikke en cykel i 1 gear, det giver alt for stor modstand, brug 3 eller 4, og træk kobling ligeså snart du hører motoren kører.

vil dog anbefale en kabel med spike beskyttelse i. 

hvis batteri er 100 % fladt kan man ikke starte den da generatoren kræver strøm for at lave strøm, og dette skal du bruge for at der kommer spænding på dine tændrør, med mindre cyklen er så gammel at den har dynamo !!!

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #7 Dato: Maj 23, 2007, 10:17:03 am »
Dette resulterede i at fuel lampen lyste konstant lige efter jeg fik den igang, begyndte at blinke lige efter og slukkede så helt efter nogle minutter. (der var benzin på :) )

Jeg har en lille teori om at det netop er fordi batteriet er dødt. Hvis cyklen ikke lader nok når der er kommet liv i den, kommer der en underlig spænding i lampen (eller relæet) og så lyser/blinker den lidt som vinden blæser.

Hvis batteriet bliver ved med at gå tør, skal du nok kigge på din laderegulator.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
« Svar #8 Dato: Maj 26, 2007, 01:10:09 am »
og så starter man ikke en cykel i 1 gear, det giver alt for stor modstand, brug 3 eller 4, og træk kobling ligeså snart du hører motoren kører.
Hvorfor egentlig ikke gå op i 5. eller 6. gear? Er det pg.a. risikoen for at gå i stå igen, eller?

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

ottedk

• Søndagskører
  • **
« Svar #9 Dato: Maj 28, 2007, 02:42:53 am »
du kan godt starte den i 5 ellr 6 men kræver en del fart i cyklen, men modstand er minimal, skulle skubbe en harley igang da han ikke have meget mere strøm på i 1-2 -3 blokkerede den baghjulet når han slap koblingen, så vi fandt et reb bandt det til krogen på min golf, gav ham rebet i hånden, og så meget langsomt kom vi op på 70 kmt og i 5 gear fik han gang i den.