Forfatter Emne: En fortvivlet hippie søger hjælp...  (Læst 5937 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: En fortvivlet hippie søger hjælp...
« Svar #15 Dato: Maj 22, 2007, 03:11:00 pm »

Og så er den billig at forsikre fordi at den kun er 400cc!

Da jeg havde min GSXR 400 , var den ikke billig at forsikre.. det er ikke noget med de sølle 400 CCM , det er et spørgsmål om Typen af cyklen. 

De betragter den som en racer og sammenholdt med målgruppen som de små 400 racere henvender sig til (unge knægte, med spritny kørekort) - så ryger de i en høj kategori..

mener jeg gav i omegnen af 9000,- årligt, for ansvar + tyveri (ingen kasko) hos fair.   og jeg havde altså omkring 5 års ancinitet.

og iøvrigt, ville du kede dig på en lille 400, der heller ikke har bundtræk.

hehe  det er så godt som ulideligt at skulle nedgradere..   du har købt en for stor MC til at starte med :)   du vil nok have svært ved at leve med noget mindre og du vil tænke tilbage på din dejlig store SV'er ...

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #16 Dato: Maj 22, 2007, 03:20:06 pm »

Og så er den billig at forsikre fordi at den kun er 400cc!

Da jeg havde min GSXR 400 , var den ikke billig at forsikre.. det er ikke noget med de sølle 400 CCM , det er et spørgsmål om Typen af cyklen. 

De betragter den som en racer og sammenholdt med målgruppen som de små 400 racere henvender sig til (unge knægte, med spritny kørekort) - så ryger de i en høj kategori..

mener jeg gav i omegnen af 9000,- årligt, for ansvar + tyveri (ingen kasko) hos fair.   og jeg havde altså omkring 5 års ancinitet.

og iøvrigt, ville du kede dig på en lille 400, der heller ikke har bundtræk.

hehe  det er så godt som ulideligt at skulle nedgradere..   du har købt en for stor MC til at starte med :)   du vil nok have svært ved at leve med noget mindre og du vil tænke tilbage på din dejlig store SV'er ...

Det kommer vel an på hvilket selskab man har. Jeg ved at han har Runa, er 25 og har haft den i snart et år. Det er hans eneste encienintet. Så vidt jeg ved betaler han omkring 6.500 for den med kasko. Men han har dog også >10.000 i selvrisiko. Jeg skulle betale 12K for KiloSVinet men skiftede til IF og har den nu til 6598Kr. Så i det forhold er det da relativt billigt!

aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Capone

• Sandt SVin
« Svar #17 Dato: Maj 22, 2007, 03:30:50 pm »

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #18 Dato: Maj 22, 2007, 05:17:42 pm »
>10.000 i selvrisiko

:shock: :shock: Fy for h..vede!

Det er aldrig sjovt at se på forsikringer... Jeg er under den irriterende grænse på 25 år, så kan ikke finde bedre bud end 40 kilo om året for kasko på SVinet.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

elendil

• Søndagskører
  • **
« Svar #19 Dato: Maj 22, 2007, 05:45:22 pm »
Hej,

så vidt jeg husker kræver If's nye forsikringer da vist blot at man er 18-25 for at man ikke bliver alt for røvrendt. Fra 26 af går det endnu bedre.

Har du undersøgt det, hvis det er forsikring/manglende kasko der tynger dig?

Med venlig hilsen,

-Kenneth Straarup

Gertsen

• Sandt SVin
« Svar #20 Dato: Maj 22, 2007, 06:16:15 pm »
se oversigten på www.enghavemotor.dk

Vil da også sige det kan gøres meget billigere

knap 4K i grundpris. +100% fordi du er under 25 - dvs. knap 8K med kasko.... noget under de 40  :thumbsup:
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #21 Dato: Maj 22, 2007, 06:39:58 pm »
jeg havde købt en motard til at ligge og fise rundt på, med et kæmpe smil over hele femøren

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #22 Dato: Maj 22, 2007, 06:59:06 pm »
Ja,kunne godt se ud som om det var noget billigere... Men det bliver stadig mange penge.
Er heller ikke så meget forsikringen der er problemet...Har alligevel ikke 10 kilo til det om året lige nu.

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #23 Dato: Maj 22, 2007, 07:14:42 pm »
jeg havde købt en motard til at ligge og fise rundt på, med et kæmpe smil over hele femøren
Heh, det var da ellers en fed idé! Den kan jeg også sagtens tilslutte mig. :D :D
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #24 Dato: Maj 22, 2007, 09:02:14 pm »
Heh, det var da ellers en fed idé! Den kan jeg også sagtens tilslutte mig. :D :D

yes sådan en karl her http://www.morefun.dk/MC/DR-Z400SMK5/DR-Z400SMK5.htm brugt eller ny
eller denne http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=16236
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=15373

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #25 Dato: Maj 22, 2007, 10:44:10 pm »
Så det vil sige at forslagene ligner noget i stil med en motard eller SV 6½?

Må indrømme jeg nok bevidst har kigget væk fra motarder, da jeg synes de næsten er lige så grimme som de billige i forhold til kiloSVinet. Men måske en prøvetur på en ville ændre min mening.

Men når man nu har det bedst med begge hjul på vejen og rundt i nogle sving, gerne med noget fart... Er en motard så et godt valg?
Er det ikke mere et bastard-køretøj?

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #26 Dato: Maj 23, 2007, 02:00:20 am »
Så det vil sige at forslagene ligner noget i stil med en motard eller SV 6½?

Må indrømme jeg nok bevidst har kigget væk fra motarder, da jeg synes de næsten er lige så grimme som de billige i forhold til kiloSVinet. Men måske en prøvetur på en ville ændre min mening.

Men når man nu har det bedst med begge hjul på vejen og rundt i nogle sving, gerne med noget fart... Er en motard så et godt valg?
Er det ikke mere et bastard-køretøj?
bastard jo men uden at have skamkørt en kan jeg ikke forstille mig andet end at den vil være superspas http://youtube.com/watch?v=3xa7RZiWVUU&mode=related&search=

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #27 Dato: Maj 23, 2007, 07:22:42 am »
Behold KiloSVinet - tegn forsikring igennem IF (7k med kasko i dit tilfælde) - omprioriter´evt det resterende lånebeløb i den så dine afdrag bliver billigere.
Du ved hvad du har men ikke hvad du får, og hvis du alligevel skal ud og bruge en masse penge på at få den solgt kun for at frigøre 30.000 kroner, er det jo hul i hovedet.
MC'er med små skader får man uhensigtsmæssigt færre penge for end en der står 100% iorden.

Husk så lige at man skal gøre sig det HELT soleklart hvad det indebærer at eje en Supermotard. En ting er at køre på den, for det er noget med 120km/t eller derunder og meget stor herlighedsværdi i sving, samt at sådan en ofte er mere attraktiv for de langfingrede end en sportsmaskine.
En Supermotard er altså "bare" en crossmaskine med gadedæk, og det ses tydeligt på udgifterne til vedligeholdelse når den når en vis alder.

Det eneste der ville give en smule mening, var at skifte til en 650'er... Men kan du "nøjes" med det når du er vant til din nuværende?
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

JP

• Gæst
« Svar #28 Dato: Maj 23, 2007, 07:48:28 pm »
Behold KiloSVinet - tegn forsikring igennem IF (7k med kasko i dit tilfælde) - omprioriter´evt det resterende lånebeløb i den så dine afdrag bliver billigere.
Du ved hvad du har men ikke hvad du får, og hvis du alligevel skal ud og bruge en masse penge på at få den solgt kun for at frigøre 30.000 kroner, er det jo hul i hovedet.

Det eneste der ville give en smule mening, var at skifte til en 650'er... Men kan du "nøjes" med det når du er vant til din nuværende?

X2

Bortset fra at bundtrækket på SV1000 ligger milevidt over SV650. Jeg får tit en tur på Bwana's SV1000 og det er derefter meget svært at vende tilbage til min egen SV650 som iforhold til SV1000 nærmest er død indtil ca. 5.000omdr.

Behold dog din lækre MC, snøft  :cry:

(Nu kan jeg ikke mere. Det her er jo næsten lige så sørgeligt som H.C. Andersen og den lille pige med svovlstikkerne)

Lausen

• Søndagskører
  • **
    • http://www.aragon.dk/
« Svar #29 Dato: Maj 24, 2007, 09:37:46 am »

Bortset fra at bundtrækket på SV1000 ligger milevidt over SV650. Jeg får tit en tur på Bwana's SV1000 og det er derefter meget svært at vende tilbage til min egen SV650 som iforhold til SV1000 nærmest er død indtil ca. 5.000omdr.

Behold dog din lækre MC, snøft  :cry:

(Nu kan jeg ikke mere. Det her er jo næsten lige så sørgeligt som H.C. Andersen og den lille pige med svovlstikkerne)

Jeg er helt enig i at de 2 maskiner som sådan ikke kan sammenlignes. Men skal man vælge, og det ikke kan være en SV1000, så synes jeg en 6½ er det rigtige alternativ. Men det er jo bare min mening :)

Og nu hvor det er så sørgeligt, er der lidt hjælp her HER
Lausen
SV 650S