Forfatter Emne: svrider.dk  (Læst 4217 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: svrider.dk
« Svar #15 Dato: Maj 11, 2007, 03:06:08 pm »
Lav et komplet setup, så installerer jeg det gerne på serveren og får migreret data.. Jeg har hverken tid eller lyst (eller evner) til at bruge ret meget tid på "udvidelser".. Men tager du slæbet, så er det fint med mig. Jeg vil i forvejen gerne have flyttet sitet til en ny server (her på job) og i den forbindelse kan du snildt få ftp-adgang und alles...
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

smeden

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 130
Re: svrider.dk
« Svar #16 Dato: Maj 11, 2007, 10:23:41 pm »
Mener godt nok at det ville være synd at lave det om. Nu har jeg ikke været medlem så længe, men det er virkelig en fornøjelse at kommer her. Ikke så meget pjat, næ det virker bare.
Er det ikke bare meningen at det skal være overskueligt?
Kan virkelig ikke se grunden til at lave noget om, som bare virker!
Is this it?

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: svrider.dk
« Svar #17 Dato: Maj 12, 2007, 12:19:10 am »
Ja, det kunne måske være rart at se et mere konkret eksempel på hvordan svrider.dk kommer til at se ud, før vi lige flytter det hele. Jeg ved ikke hvor meget arbejde det er at lave det... men det ville måske illustrere fordelene for vores forum bedre.

svrider.dk's eksistensgrundlag er jo brugerne og de indlæg de skriver, selve forummet er og bliver det vigtigste. Der er jo ikke rigtigt nogen styring eller redaktører i hverdagen (admins og moderatorer laver MEGET lidt, de deltager på samme måde som alle andre), så jeg har i hvert fald ret svært ved at se hvordan vi kan få noget nyt og brugbart ved at lave noget mere portal-agtigt.

Jeg tror ikke der er nogen der gider lave deciderede artikler som sådan, men hvis jeg skal nævne en ting jeg kunne forestille mig ville virke - det kunne måske være meget fedt hvis admin og moderatorer på en eller anden måde kunne fremhæve indlæg der enten havde nyhedsværdi eller på anden måde skillede sig ud (træf og forestående fester f.eks.). Lige nu kan vi lave dem sticky så de vises i toppen af en tavle, men det er ikke helt det samme som en liste på forsiden.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: svrider.dk
« Svar #18 Dato: Maj 12, 2007, 12:32:26 am »
Dont fix it if it isen´t broken...... Det her virker jo bare ALTID, og er dejligt overskueligt....

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: svrider.dk
« Svar #19 Dato: Maj 12, 2007, 10:01:37 am »
Jeg er vist enig med de fleste. Der er ikke så megen grund til at lave sitet om, hvis det bare skal være for at gøre det federe at se på. Desuden kan forummet vist "skinnes" ret frit, så hvis det er et andet design folk er ude efter, så kan det godt klares uden der er behov for at installere et komplet CMS.

Når det så er sagt, så vil jeg da mene at et par enkelte ting måske godt kunne have gavn af, at sitet blev udvidet en smule. En nærliggende ting er den, som Smølfen nævner. Diverse fremtidige træf og lignende kunne måske gøres mere overskuelige, hvis de blev præsenteret som en slags nyhed, i stedet for som en sticky post.
De forskellige indlæg med guider og vejledninger kunne måske også med fordel laves på den måde, da de jo for en stor dels vedkommende er en slags artikler, som i de fleste tilfælde ikke skal kommenteres gennem et forum.

I øvrigt kan det snildt laves, så forum mere eller mindre er stand-alone. Det vil sige, at for de af brugerne som er specielt konservative, kan det sagtens lade sig gøre at logge direkte ind på forum, selv om forummet reelt ligger som en underdel af et større hoved-site. Og man vil måske slet ikke kunne opdage forskellen ift. hvordan det ser ud i dag.

Så i det store hele er jeg da bestemt ikke afvisende overfor et større SVRider site. Jeg tror endda, det kunne være spændende.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: svrider.dk
« Svar #20 Dato: Maj 12, 2007, 11:02:42 am »
I øvrigt kan det snildt laves, så forum mere eller mindre er stand-alone. Det vil sige, at for de af brugerne som er specielt konservative, kan det sagtens lade sig gøre at logge direkte ind på forum, selv om forummet reelt ligger som en underdel af et større hoved-site. Og man vil måske slet ikke kunne opdage forskellen ift. hvordan det ser ud i dag.

Så i det store hele er jeg da bestemt ikke afvisende overfor et større SVRider site. Jeg tror endda, det kunne være spændende.

lige præcis... det nu heller ikke den store ændring jeg savner, men især det med galleri og profil funktionerne som er temmelig begrænset.

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: svrider.dk
« Svar #21 Dato: Maj 12, 2007, 11:03:44 am »
Lav et komplet setup, så installerer jeg det gerne på serveren og får migreret data.. Jeg har hverken tid eller lyst (eller evner) til at bruge ret meget tid på "udvidelser".. Men tager du slæbet, så er det fint med mig. Jeg vil i forvejen gerne have flyttet sitet til en ny server (her på job) og i den forbindelse kan du snildt få ftp-adgang und alles...

jeg skal se hvad jeg kan komme op med, og så kan vi evt. lave en lokal test på en anden server, som folk så kan vende tommeltotten op eller ned til.

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: svrider.dk
« Svar #22 Dato: Maj 14, 2007, 09:06:20 am »
Lav et komplet setup, så installerer jeg det gerne på serveren og får migreret data.. Jeg har hverken tid eller lyst (eller evner) til at bruge ret meget tid på "udvidelser".. Men tager du slæbet, så er det fint med mig. Jeg vil i forvejen gerne have flyttet sitet til en ny server (her på job) og i den forbindelse kan du snildt få ftp-adgang und alles...

jeg skal se hvad jeg kan komme op med, og så kan vi evt. lave en lokal test på en anden server, som folk så kan vende tommeltotten op eller ned til.

Send mig en pm, når du har noget der kører...
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: svrider.dk
« Svar #23 Dato: Maj 14, 2007, 02:44:44 pm »
Kunne en af jer der er så skide kloge  :wink: ikke lige kaste et blik på problematikken her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=5485.150

Jeg takkker... :mrgreen:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: svrider.dk
« Svar #24 Dato: Maj 14, 2007, 05:06:32 pm »
Jeg stiller mig i øvrigt også gerne til rådighed hvis der er noget jeg kan hjælpe med.

Mit daglige arbejde er som admin af FreeBSD, HP-UX og Solaris servere samt Oracle DBA.
SV1000S K6 - blå.

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: svrider.dk
« Svar #25 Dato: Maj 14, 2007, 11:39:27 pm »
Mit daglige arbejde er som admin af FreeBSD, HP-UX og Solaris servere samt Oracle DBA.

Stakkel.. Jeg har en fortid som HP-UX admin :-) (Og en nutid med FreeBSD, Linux, Solaris, VMWare og Cisco netværk (og (sig det ikke til nogen) windows  :dead:  :puke: )
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)