Forfatter Emne: ICE - en god idé !  (Læst 4845 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

lonnie

  • Gæst
Re: ICE - en god idé !
« Svar #15 Dato: Maj 04, 2007, 06:44:44 am »
go morgen til en skøn helligdag :wink:...
mikkel vi er som sagt helt enige og jeg var måske også lidt hård i min udtalelse om politiet, men jeg tror mange vil gi mig ret i, at de ikke altid er lige nemme, forstå mig ret.... og jeg har også altid sikret mig min mobil før kørekort og andet, men som sagt, hvis mobilen også blir smadret i ulykke, hvilket er en stor sandsynlighed er det nu smartest med et lille kort :D... jeg skal ihvert fald være den første til, at `reklamere`med at ha fået lavet sådan et :wink:...
håber i alle må ha en fantastisk bededag, vejret er jo perfekt kørevejr... :respekt: :respekt: :respekt:

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Re: ICE - en god idé !
« Svar #16 Dato: Maj 04, 2007, 08:42:00 am »
Jeg har ICE numre på mobilen.

Engang havde jeg også et kort i lommen på dragten med adresse, tlf numre osv. Men jeg har ikke lige fået lavet et nyt siden jeg flyttede for nogle år siden.
Jeg vil lave mig et nyt. Det kan jo blive liggende fast i lommen på jakken, så skal man ikke flytte det med kørekort osv.

Legenden

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
Re: ICE - en god idé !
« Svar #17 Dato: Maj 04, 2007, 10:22:07 am »
Hva fanden er det for en masse lort der bliver lukket ud omkring et lille lamineret kort!? I får det sgu til at lyde som om man skal vælge mellem laminat-kort og ICE, begge dele er en god ide! Bare fordi jeg har ICE på min mobil sidder jeg da ikke og siger det er en dårlig ide at have et lamineret kort på sig og det burde man heller ikke gøre den anden vej rundt. Og det sker garanteret ofte at man kommer afsted uden pung (dvs. lig kørekortet) men mobilen får man næsten altid med!

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: ICE - en god idé !
« Svar #18 Dato: Maj 04, 2007, 10:33:53 am »
Hva fanden er det for en masse lort der bliver lukket ud omkring et lille lamineret kort!? I får det sgu til at lyde som om man skal vælge mellem laminat-kort og ICE, begge dele er en god ide! Bare fordi jeg har ICE på min mobil sidder jeg da ikke og siger det er en dårlig ide at have et lamineret kort på sig og det burde man heller ikke gøre den anden vej rundt. Og det sker garanteret ofte at man kommer afsted uden pung (dvs. lig kørekortet) men mobilen får man næsten altid med!
En temmelig hård måde at formulere det på, men derudover har du fuldstændigt ret.
Det her er jo ikke en debat om, hvorvidt den ene løsning er at foretrække frem for den anden. Det skulle da helst være sådan, at de forskellige tiltag supplerer hinanden. De, som synes ICE er en god idé, bruger selvfølgelig den løsning, De, som synes et lamineret kort (i øvrigt med nøjagtigt de samme oplysninger) er en god idé, bruger selvfølgelig dén løsning. Og de, som gerne vil gå med livrem og seler, kan naturligvis bruge begge dele. Hvilket forresten alle mennesker måske burde gøre.
At man nedgør en rigtig god idé, kan på ingen måde retfærdiggøres, og så er det for så vidt ligegyldigt om det sker her på forum eller i den offentlige presse. Hvem ved, måske kan netop ICE-metoden redde et liv en skønne dag.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: ICE - en god idé !
« Svar #19 Dato: Maj 04, 2007, 10:42:48 am »
Hvem ved, måske kan netop ICE-metoden redde et liv en skønne dag.

den redder nok ikke direkte liv, men måske kan de nærmeste pårørende stadig nå at se den nødstedte i live..

syntes at det er en god ide.. Min veninde som er sygeplejerske har også sendt mig en mail angående ICE, Så også dem på sygehusene mener at det er en god ide.

MiE (PiP)

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 172
  • ZERO TO BITCH IN 10 SECONDS
Re: ICE - en god idé !
« Svar #20 Dato: Maj 04, 2007, 11:31:25 am »
Hva fanden er det for en masse lort der bliver lukket ud omkring et lille lamineret kort!? I får det sgu til at lyde som om man skal vælge mellem laminat-kort og ICE, begge dele er en god ide! Bare fordi jeg har ICE på min mobil sidder jeg da ikke og siger det er en dårlig ide at have et lamineret kort på sig og det burde man heller ikke gøre den anden vej rundt. Og det sker garanteret ofte at man kommer afsted uden pung (dvs. lig kørekortet) men mobilen får man næsten altid med!

Der er jo altså ingen der siger at det ene eller det andet er en dårlig ide.... Der blir citeret fra EB at politiet ikke går ind for det.... men så vidt jeg kan se er der da ingen der siger at noget er en direkte dårlig ide....
Ejer af et styk suzuki GSF 650 s bandit
                      ------------
Husk når du kører og haster i vrimlen,
vejen er kort fra jorden til himlen....!!

unimann

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 36
Re: ICE - en god idé !
« Svar #21 Dato: Maj 05, 2007, 11:59:23 am »
jeg syntes det må være op til den enkelte at vudere hvad der er bedst....men man kan jo kun opfordre til at gøre noget.. hvad enten det er det ene eller andet...eller begge dele. jeg vil ihvertfald taste 2 ICE nummer ind i mobilos ..just i case.
så blev den høne vist barberede... :lol: :lol:

super dag at køre i....hvis min maskine ellers var blevet lev.

René

Meinild

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 14
Re: ICE - en god idé !
« Svar #22 Dato: Maj 07, 2007, 01:01:07 pm »
Hvad angår info på mobil lyder ICE som en god idé... Plastikkort er nok heller ikke dumt.

Jeg har nu tillid til at navne som "mor", "far" og "kæreste" som jeg har på min mobil vil fungere ganske ude mærket inden for landets grænser.  :mrgreen:
/meinild - Mek mek wrooom (GSXR 1000 K4)

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Re: ICE - en god idé !
« Svar #23 Dato: Maj 07, 2007, 01:12:14 pm »
Dybest set, syntes´jeg at ICE ideen er rigtig fin. Problemet er bare, at hverken ambulancefolk, politi eller for den sags skyld hospitalsansatte må åbne anden mands mobiltelefon uden en kendelse. Derfor mener jeg, at en stor del af ideen går fløjten. Ideen med de laminerede plastikkort syntes jeg derimod er en fantastisk idé, som vi alle bude tage til os hurtigst muligt.
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: ICE - en god idé !
« Svar #24 Dato: Maj 07, 2007, 03:02:30 pm »
Man kunne en overgang købe nogle små splintfri ampuller som indeholdt en seddel med al nødvendig information. (navn, blodtype, pårørende et cetera)  De kunne sættes i enten lynlåsen til dragten, eller i hjelmens rem.

Små nok til ikke at genere, og placeret på et sted som uundgåeligt vil blive set.

Jeg har kun sjældent mobilen med, så hvis ellers jeg kunne huske hvor de blev solgt ville jeg nok vælge den løsning....
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Mikkel

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
    • Profil på motorcykelgalleri.dk
Re: ICE - en god idé !
« Svar #25 Dato: Maj 07, 2007, 08:16:31 pm »
Dybest set, syntes´jeg at ICE ideen er rigtig fin. Problemet er bare, at hverken ambulancefolk, politi eller for den sags skyld hospitalsansatte må åbne anden mands mobiltelefon uden en kendelse. Derfor mener jeg, at en stor del af ideen går fløjten. Ideen med de laminerede plastikkort syntes jeg derimod er en fantastisk idé, som vi alle bude tage til os hurtigst muligt.

Jf. straffelovens bestemmelser om nødret, vil jeg mene, at der til enhver tid er mulighed for åbne telefonen og kigge. Det kan muligvis også henføres under retsplejelovens bestemmelser omkring ransagning, hvor der vist nok i §796 stk. 6 står noget om uanmodet forretningsførelse. Muligt §§´er ikke er rigtige, men det står der et sted.

Den lykkelige ejer af en ond GSXR750K7 - Tidligere ejer af en SV650SK4.