Forfatter Emne: import  (Læst 2345 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

TaTahagge

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 52
import
« Dato: April 24, 2007, 12:07:09 am »
Jeg skal til Tyskland på tirsdag og hente en sv 650 fra 2000.

Jeg synes selv jeg har hørt at afgiften på sådan en satan ligger mellem 33.000 og 37.000. men inde på told og skats side er der også nogle der ligger helt op til 43.000. er der nogen der ved hvor meget afgiften ca er på sådan en ?

og lige et andet spørgsmål.
Hvor lang tid skal jeg ca. regne med, før jeg kan køre med plader på den ?

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Re: import
« Svar #1 Dato: April 24, 2007, 08:53:37 am »
Der har tidligere været en tråd om emnet - jeg mener at huske, at du kan finde dine oplysninger her:

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=5492.msg58326#msg58326
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: import
« Svar #2 Dato: April 24, 2007, 09:03:50 am »
Hvad skal du give for maskinen i Tyskland?
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Re: import
« Svar #3 Dato: April 24, 2007, 09:15:09 am »
Hej

Hvis du sørger for at smide den til toldsyn og syn med det samme du kommer hjem kan du i princippet smide plader på den med det samme du har betalt deposita. Det er ca. 1 uge. Men husk at der skal være prøveplader på en når du kører til syn (synsmanden skal nemlig prøvekøre den!). Du skal medbringe reg.attest fra Tyskland for at få prøveplader på den.

Herefter bestiller du selv aktivt ved skat en vurdering af din MC - det er en fordel hvis du er fleksibel med hvor vurderingen skal ske. De turnererer rundt i landet. Man møder simpelthen bare op og stiller sig i kø.

MEN: Når du først har smidt plader på den kan du ikke få dit deposita tilbage igen hvis du ikke er enig i udfaldet af den endelige vurdering.
Så hvis du er usikker på den endelige vurdering og om du i så fald vil have plader på så skal du vente med at bestille pladerne til du har denne.

Det kan være en fordel at finde lignende motorcykler annonceret ved forhandlere i DK. Det er nemlig det skat tager udgangspunkt i ved vurderingen. Du kan så selv beregne afgiften baglæns.

Processen er forholdsvis simpel. Held og lykke.

mvh. Anders
YAMAHA FZS 600 Fazer

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: import
« Svar #4 Dato: April 24, 2007, 09:50:20 am »
Hvad med at finde en i DK? - Alex-mc.dk har en til salg for 56.000 - tror ikke at du finder den til samme pris i Tyskland
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: import
« Svar #5 Dato: April 24, 2007, 10:00:47 am »
56? Det er dælme en fin pris..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

TaTahagge

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 52
Re: import
« Svar #6 Dato: April 24, 2007, 10:05:14 am »
ja 56.000 det er billigt

Jeg skal give ca. 20.000 - 25.000 i Tyskland

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: import
« Svar #7 Dato: April 24, 2007, 10:33:58 am »
Så skal det ikke være for at spare penge, du skal hente den i Tyskland - men for at få lige præcis den cykel, du vil have..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

TaTahagge

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 52
Re: import
« Svar #8 Dato: April 24, 2007, 10:59:15 am »
ja, synes man får noget der er lidt bedre i Tyskland, mindre km. har overholdt alle service osv.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: import
« Svar #9 Dato: April 24, 2007, 11:55:12 am »
ja, synes man får noget der er lidt bedre i Tyskland, mindre km. har overholdt alle service osv.

Hmm, det tror jeg nu ikke - på MC'er der er jo ikke tale om at folk kører 300.000km som ved biler..

Ligeledes er de fleste MC'ister gode til at vedligeholde deres MCer..

Rustproblemer (salt i DK) er også grunden til at folk køber biler i Tyskland - det er jo heller ikke aktuelt mht. MC'er..

Jeg ville kun hente en MC i tyskland, hvis det var en speciel MC som ikke kan findes i DK, eller hvis det skal være til en baneged hvor man så ikke skal jonglere med afgift..?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: import
« Svar #10 Dato: April 24, 2007, 01:33:01 pm »
Desuden skal du regne med at der i Tyskland fuskes med km-tal som i intet andet land!

Jeg ville bestemt ikke købe en bike i Tyskland på begrundelse af at den ikke har kørt ret meget!

Det kræver kun et instrument på ebay til 500 spir så har den kørt det der står på det nye instrument.
(på den måde kom min baneged til lige med det vupti at have kørt halvdelen af hvad det instrument som sad på sagde!)
Det skal siges at det instrument som sad på var fra en forkert model og derfor ikke kunne vise fejlkoder, så det har været skiftet før.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: import
« Svar #11 Dato: April 24, 2007, 11:31:24 pm »
Desuden skal du regne med at der i Tyskland fuskes med km-tal som i intet andet land!

Jeg ville bestemt ikke købe en bike i Tyskland på begrundelse af at den ikke har kørt ret meget!

Det kræver kun et instrument på ebay til 500 spir så har den kørt det der står på det nye instrument.
(på den måde kom min baneged til lige med det vupti at have kørt halvdelen af hvad det instrument som sad på sagde!)
Det skal siges at det instrument som sad på var fra en forkert model og derfor ikke kunne vise fejlkoder, så det har været skiftet før.


Det kan da vel ligeså godt ske på en mc købt i DK at, der er fusket med km-tallet

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir